Citat:
Ursprungligen postat av
ArkivXXX
Sett till tekniska bevisningen, datatrafik, vittnen etc så upplever jag svaren i det första förhöret med Rami som det mest trovärdiga. Jag har själv varit i liknande situationer där anhöriga, släkt försökt att "läxa" upp trotsiga barn. Här pratar vi om en kvinna med mycket ansträngd tillvaro. Hon har två egna barn som tar väldigt mycket tid, ansträngd ekonomi, mannen som ofta är ute , hon får ingen hjälp av mannen och lägg till att ta hand om en trotsig 8-åring.
Kvinnan som har en hetlevrad temperament använde övervåld mot en trotsig 8-åring och åstadkom hennes död. Det finns inga tvivel från mig vem som använde dödlig våld mot Yara under den aktuella kvällen.
Juridikstuderande Rami filmade Amani som bevis på att han inte var delaktig. Han förstod att misshandeln ägde rum men han trodde väl inte i sin vildaste fantasi att hon kunde använda sådan övervåld som kunde leda till döden.
Amani är den dominanta i familjen vilket hennes tidigare aggressioner tydligen avskräckt Rami att lägga sig i hennes angelägenheter.
Inget av det du skriver har rättslig relevans, eller kan ens tas upp som förmildrande onständighet till att någon slår ihjäl ett barn.
Det du tar upp som förmildrande omständigheter är precis tvärtom, i en domstol!
Det är graverande att en frisk ung kvinna som Madi inte orkar gå upp på morgnarna och ta hand om barnen och hemmet. För att vara flykting med livet i behåll, så är situationen inget en domstol skulle se som en ursäkt för att banka ihjäl ett barn.
Stor och fin lägenhet och socialbidrag som täcker alla utgifter. Ekonomiskt led de ingen nöd, för att de använde pengarna till annat än det bidragen var ämnade för.
Det är inte så att man i domstolen värderar alla Ramis utsagor och väljer den minst lögnaktiga för att vara sanningen. När någon har olika utsagor ska personen avfärdas som en lögnare! Den korrekta slutsatsen blir att Rami inte är trovärdig! För om det är sanning någon talar, så blir storyn den samma varje gång!