2014-11-24, 15:22
  #40009
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storakalle
Stort grattis!
Hur mycket tid la du ner?
Helt ärligt, ingen alls. Går i trean och slappar som fan...är bara ganska bra på grundläggande matte och har alltid haft ett läshuvud

Citat:
Ursprungligen postat av Fhital
Grattis!

Jag antar att du inte längre är intresserad av att ha någon att plugga med då?
Jo då jag egentligen primärt siktar på HHS och 1.9+ på HP. Mitt andrahandsval är läkare...haha
Citera
2014-11-24, 15:28
  #40010
Medlem
Piggelin-Jonass avatar
Blev 1.45 tillslut, ett fullkomligt uselt resultat med flashback-mått Hade 1.4 enligt min orangea lapp men hade skrivit fel så fick en poäng extra. Kan vara viktigt i slutändan när jag söker in då de bra ekonomikandidat-programmen förutom HHS ligger runt 1.45 -1.5

Men HHS är fortfarande målet såklart!
Citera
2014-11-24, 15:28
  #40011
Medlem
Har ni tips på hur man kan höja sig? Jag hade flest fel på LÄS, ORD, MEK (verbala) och DTK, NOG (kvantitativa). Fick 1.60, ville ha minst 1.80. Det här var min första gång men går ut trean nästa gång så vill gärna nå mitt mål redan då. Är det bara läsa svenska texter (kultursidan osv.) och lära sig avläsa diagram bättre eller finns det några andra tips för hur man kan gå till väga?
Citera
2014-11-24, 15:30
  #40012
Medlem
Verbal del 60 80

ORD 13 20
LÄS 17 20
MEK 11 20
ELF 19 20

Har ni några tips på hur jag kan förbättra den verbala delen tills nästa provtillfälle? Målet är att höja mig ifrån 1,4 till 1,8 på den verbala delen. Jag känner att jag har hyfsat bra koll på både LÄS och ELF delen, men har ändå börjat läsa "Under strecket" nästan dagligen för att öka min läsförståelse. Dock är ORD samt MEK delen det stora problemet, och det finns en hel del poäng att hämta där. Jag har redan snappat upp ett par nya ord ifrån "Under strecket", men är sidor som ordprov.se värda att lägga ner tid på för att öva upp ORD delen? Skulle även uppskatta tips på hur jag kan förbättra MEK delen samt allmänna tips när det kommer till ORD/MEK!

Tack!
Citera
2014-11-24, 15:52
  #40013
Medlem
Fick 1.0 vafan.. Men men, hade satt 0.9-1.0 som mål så jag är väl nöjd egentligen. Drömmen är 1.55 (1.6 i våras) för att komma in på juristprogrammet i Lund. Med gymnasiebetygen kommer jag tyvärr bara in i Stockholm, Örebro och Umeå, men jag vill ju plugga i Lund Är det omöjligt för mig att höja mig till 1.55? Försöker vara realistisk och tänker att jag kanske kan sätta 1.25 till våren och sen 1.55 till hösten. Tänkte köra på HPguiden fram tills provet, alltså fyra månader. Är det någon som testat HPguiden och vet om det faktiskt är lönt?

Fick sämst på NOG och MEK (50% rätt) och bäst på ELF KVA och XYZ (80%, 65%, 62.5% rätt).
__________________
Senast redigerad av paulinapass 2014-11-24 kl. 15:58.
Citera
2014-11-24, 15:58
  #40014
Medlem
Fhitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justsomedude
Jo då jag egentligen primärt siktar på HHS och 1.9+ på HP. Mitt andrahandsval är läkare...haha

Din jävel. Det är mitt förstahandsval

Jag hör av mig i PM så snart som möjligt. Sitter med två fysik 2 prov denna veckan, samt engelska nationella och bokdiskussion i engelska 7, så jag har fullt upp.
Citera
2014-11-24, 16:02
  #40015
Medlem
Fhitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leojl
Verbal del 60 80

ORD 13 20
LÄS 17 20
MEK 11 20
ELF 19 20

Har ni några tips på hur jag kan förbättra den verbala delen tills nästa provtillfälle? Målet är att höja mig ifrån 1,4 till 1,8 på den verbala delen. Jag känner att jag har hyfsat bra koll på både LÄS och ELF delen, men har ändå börjat läsa "Under strecket" nästan dagligen för att öka min läsförståelse. Dock är ORD samt MEK delen det stora problemet, och det finns en hel del poäng att hämta där. Jag har redan snappat upp ett par nya ord ifrån "Under strecket", men är sidor som ordprov.se värda att lägga ner tid på för att öva upp ORD delen? Skulle även uppskatta tips på hur jag kan förbättra MEK delen samt allmänna tips när det kommer till ORD/MEK!

Tack!

Får jag fråga vilken uppgift på ELF du hade fel på? Sitter också med 19 av 20, så det hade varit lite komiskt om det var samma fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av paulinapass
Fick 1.0 vafan.. Men men, hade satt 0.9-1.0 som mål så jag är väl nöjd egentligen. Drömmen är 1.55 (1.6 i våras) för att komma in på juristprogrammet i Lund. Med gymnasiebetygen kommer jag tyvärr bara in i Stockholm, Örebro och Umeå, men jag vill ju plugga i Lund Är det omöjligt för mig att höja mig till 1.55? Försöker vara realistisk och tänker att jag kanske kan sätta 1.25 till våren och sen 1.55 till hösten. Tänkte köra på HPguiden fram tills provet, alltså fyra månader. Är det någon som testat HPguiden och vet om det faktiskt är lönt?

Fick sämst på NOG och MEK (50% rätt) och bäst på ELF KVA och XYZ (80%, 65%, 62.5% rätt).

Visst kan du höja dig! Var det första gången du skrev?
Jag fick 0.9 första gången jag skrev, men höjde mig till 1.5 i våras och nu 1.55. Möjligt är det absolut.

HP guiden kan jag inte uttala mig om, tyvärr.
Citera
2014-11-24, 16:19
  #40016
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fhital
Din jävel. Det är mitt förstahandsval

Jag hör av mig i PM så snart som möjligt. Sitter med två fysik 2 prov denna veckan, samt engelska nationella och bokdiskussion i engelska 7, så jag har fullt upp.

Låter bra det 👍
Citera
2014-11-24, 16:23
  #40017
Medlem
13/20 på kva under provet

Gick igenom skiten nu på några min och fick 19/20

Nästa prov är det full fokus som gäller
Citera
2014-11-24, 16:23
  #40018
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fhital
Får jag fråga vilken uppgift på ELF du hade fel på? Sitter också med 19 av 20, så det hade varit lite komiskt om det var samma fråga.



Visst kan du höja dig! Var det första gången du skrev?
Jag fick 0.9 första gången jag skrev, men höjde mig till 1.5 i våras och nu 1.55. Möjligt är det absolut.

HP guiden kan jag inte uttala mig om, tyvärr.

Ja, första gången!
Citera
2014-11-24, 16:31
  #40019
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Förhoppningen var att överträffa 0,2, vilket jag gjorde och landade på 0,3, så jag är definitivt nöjd med resultatet

Det tycker jag att du ska vara! En förbättring ned hela 50%
Citera
2014-11-24, 16:36
  #40020
Medlem
Wiselmans avatar
Hej! Vad tror ni om mina chanser att komma in på något läkarprogram i vår med 1.65??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in