2014-11-24, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boblovebuds
Det var ingen hemsk normering iom att provet var mycket enklare. Förstå att om de gamla tabellerna ska vara användbara så får du dra av poäng för att de proven var svårare. Genomsnitspoängen höjdes mer än 5 poäng, då förstår till och med du att det inte funkar så, sluta skyll ifrån dig.

Du verkar aningen bitter😃
Citera
2014-11-24, 13:10
Medlem
När jag går in på antagningen.se så harjag fortfarande mitt gamla hp resultat under "meriter"
När uppdateras den tror ni?

Tack på förhand!
Citera
2014-11-24, 13:12
Medlem
Mattetips: lär er ställa upp ekvationssystem så pass att ni gör det automatiskt i huvudet. Är till hjälp på KVA och NOG.

Själv måste jag öva på DTK... 17/24. Vill ha upp det till 22, max två fel på varje är mitt mål till nästa gång. XYZ slarvade jag på en del. På KVA och NOG hade jag två fel vardera.

På verbala gick ELF helt åt helvete. Den och MEK brukar vara superlätta, men 6 fel på ELF, vad fan hände där?! MEK låg jag på två fel. Slarv!
Citera
2014-11-24, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boblovebuds
Det var ingen hemsk normering iom att provet var mycket enklare. Förstå att om de gamlerna ska vara användbara så får du dra av poäng för att de proven var svårare. Genomsnitspoängen höjdes mer än 5 poäng, då förstår till och med du att det inte funkar så, sluta skyll ifrån dig.

Fast om man själv är väldigt duktig på matte och problemlösning så förlorar man ju på att det är ett lättare prov jämfört med ett svårare. Så absolut finns det vinnare och förlorare genom att förenkla kvantdelen. Jag skulle hellre se lite svårare frågor, tror det hade gynnat mig som läst matte1-5. Menmen ska öva mycket addition/subtraktion och huvudräkning till nästa prov. Det är det som är flaskhalsen, inte svårigheten på frågorna.
Citera
2014-11-24, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flattire
Nojade in i det sista att något skulle bli fel med rättningen eller dylikt, men där satt den ändå:

http://imgur.com/NwiOWi9

Imponerande. Får man fråga vilka frågor du bommade?
Citera
2014-11-24, 13:22
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychopatica
Mattetips: lär er ställa upp ekvationssystem så pass att ni gör det automatiskt i huvudet. Är till hjälp på KVA och NOG.

Själv måste jag öva på DTK... 17/24. Vill ha upp det till 22, max två fel på varje är mitt mål till nästa gång. XYZ slarvade jag på en del. På KVA och NOG hade jag två fel vardera.

På verbala gick ELF helt åt helvete. Den och MEK brukar vara superlätta, men 6 fel på ELF, vad fan hände där?! MEK låg jag på två fel. Slarv!
Nog för att du verkligen måste kunna ekvationssystem bra på XYZ, men det är långt ifrån nödvändigt på NOG. Jag har i princip struntat i att plugga till HP vilket har lett till riktigt rostiga mattekunskaper, men NOG går trots riktiga dåliga mattekunskaper riktigt bra. Och då gör jag NOG helt utan att ställa upp någon ekvation. Samtidigt som jag fick extremt dåligt i XYZ :/
Senast redigerad av Dirty. 2014-11-24 kl. 13:32.
Citera
2014-11-24, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gitarrguden
Du verkar aningen bitter😃

Kan kanske vara för att han påstår innehava ett högt HP-resultat men inte C i svenska 3. Alltså kan han inte komma in på HHS
Citera
2014-11-24, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av what-the-puck
FAN! 1 poäng mer på vardera del så hade jag fått 1.7...nu hamnade jag på 1.55 vilket inte är en höjning för mig. Exakt samma sak hände förra gången jag skrev.....

Gick inte så bra på kvant gissar jag för den där ekvationen får jag inte ihop
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Nog för att du verkligen måste kunna ekvationssystem bra på XYZ, men det är långt ifrån nödvändigt på NOG. Jag har i princip struntat i att plugga till HP vilket har lett till riktigt rostiga mattekunskaper, men NOG går trots riktiga dåliga mattekunskaper riktigt bra. Och då gör jag NOG helt utan att ställa upp någon ekvation.

Nej. Det har jag inte påstått heller. Men det underlättar. Sen ställer jag inte upp ekvationer heller under provet, däremot är det lite samma tänk som underlättar. Hur menar du att ekvationssystem inte skulle kunna underlätta på NOG förresten? Du har en grundekvation som du ser direkt. Kan ekvationen lösas på ena eller andra sättet eller på båda. Kan man ställa upp ekvationer i huvudet så ser man svaret snabbt. På KVA är det lite samma tänk, men mer lösningsfokuserat igen då NOG aldrig behöver lösas.

Hur ekvationssystem är till hjälp på XYZ har jag svårt att se. Kunskaperna bakom det är såklart vettiga. Men man använder sig ju inte av det tänkandet. Kanske förstod du inte vad jag menade riktigt?
Citera
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flattire
Nojade in i det sista att något skulle bli fel med rättningen eller dylikt, men där satt den ändå:

http://imgur.com/NwiOWi9
Hatten av
Citera
2014-11-24, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av APJD
Gick inte så bra på kvant gissar jag för den där ekvationen får jag inte ihop

Oh you! Du är väl den sista som ska prata om lögnaktiga resultat
Citera
2014-11-24, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floz
När jag går in på antagningen.se så harjag fortfarande mitt gamla hp resultat under "meriter"
När uppdateras den tror ni?

Tack på förhand!

Det kommer upp några dagar efter att du sökt en utbildning. No worries!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in