Citat:
Ursprungligen postat av
Dirty.
Nog för att du verkligen måste kunna ekvationssystem bra på XYZ, men det är långt ifrån nödvändigt på NOG. Jag har i princip struntat i att plugga till HP vilket har lett till riktigt rostiga mattekunskaper, men NOG går trots riktiga dåliga mattekunskaper riktigt bra. Och då gör jag NOG helt utan att ställa upp någon ekvation.
Nej. Det har jag inte påstått heller. Men det underlättar. Sen ställer jag inte upp ekvationer heller under provet, däremot är det lite samma tänk som underlättar. Hur menar du att ekvationssystem inte skulle kunna underlätta på NOG förresten? Du har en grundekvation som du ser direkt. Kan ekvationen lösas på ena eller andra sättet eller på båda. Kan man ställa upp ekvationer i huvudet så ser man svaret snabbt. På KVA är det lite samma tänk, men mer lösningsfokuserat igen då NOG aldrig behöver lösas.
Hur ekvationssystem är till hjälp på XYZ har jag svårt att se. Kunskaperna bakom det är såklart vettiga. Men man använder sig ju inte av det tänkandet. Kanske förstod du inte vad jag menade riktigt?