Citat:
Ursprungligen postat av
Potifar2
Kanske också kan vara så att partiet genom att betala de där 40 000 per månad tror sig få en liten hållhake på Åkesson? Åkesson är viktig för partiet, mycket viktigare än vad partiet som du skriver, nu är för honom. Tyvärr kommer partiet ha möjlighet att rätt så länge betala 40 000 per månad till Åkesson utan att han gör något, frågan är dock om Åkesson verkligen har mage att hur länge som helst ta emot de pengarna och därefter bara dra sig undan partiposten, men det är nog ingen omöjlighet. Han är så pass smord i käften att han lär kunna slingra sig ur det och få förståelse ifrån sina partikamrater.
Ja, jag tror han kan ha mage att ta emot pengar ungefär hur länge som helst, men jag skulle nog tro att han helst tar emot dem, mindre öppet. Tror varken han eller Sd vill ha en situation där denna fråga alltid kan komma upp på dagordningen i olika sammanhang, så jag gissar att det kan mer bli fråga om någon form av uppgörelse och att det göms undan någonstans, så att sd får mer arbetsro och åkesson får sina pengar.
Problemet är för sd inte om de kan betala, utan mer om det är rätt och rimligt? Hur länge kan det fortgå utan att det... gnälls? Jag tror han avgår med ett rejält avgångsvederlag som helst inte blir offentligt, eller kanske till viss del offentligt, en "anständig" summa presenteras för medlemmarna. Och de kommer svälja allt, som de brukar.