2014-10-28, 17:20
Medlem
Positivt förvånad över Blondinbella avsnittet. Underhållande podd. Blev dock lite för mkt terapeutsoffa pga triumf
Senast redigerad av yamabamaobama 2014-10-28 kl. 17:24.
Citera
2014-10-28, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agave
Orkar inte läsa hela tråden så vet inte om någon svarat på grejer tidigare men kände alex hela min uppväxt. Underbar människa men damp och sjukt nere i droger. Dog av en heroinöverdos. Saknar varje dag.

Vad syftar du på, vilken intervju, vem är Alex?
Citera
2014-10-31, 18:48
Medlem
Jag har lyssnat lite på Värvet till och från, tycker det är en OK podcast men stör mig mycket på Triumf(som många andra också gör här inne märker jag). Det hade kunnat göras så sjukt mycket bättre om det hade varit en bättre host som var mer kvicktänkt och intressant som person.

Det hade varit kul att se era topp5! De 5 värsta kan också vara intressant
Citera
2014-11-23, 01:38
Medlem
Big.Bangs avatar
Värvet äger. Men Kristofer Triumph suger och är en tråkig svenne. Sorry :/ Kookain missbruk bårde göra han intressant men icke.
Senast redigerad av Big.Bang 2014-11-23 kl. 01:41.
Citera
2014-11-23, 16:11
Medlem
Ballongdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aesop.Rock
Det hade varit kul att se era topp5! De 5 värsta kan också vara intressant
Alexander Bard, Appelquist, Lina Thomsgård, Gustaf Norén, Lotta Lundgren är de jag tänker på spontant.
Både Filip och Fredrik var också bra, samt en hel del andra såklart.

De värsta vet jag inte eftersom jag numer hoppar över väldigt många när personen inte intresserar mig, men jag minns David Batra som slätstruken.
Mårten Andersson var också ett bottennapp pga. hans otroliga narcissism.
Citera
2014-11-25, 21:22
Medlem
upperkatts avatar
Perrelli rekommenderar Browne, som förutom att hon var bluff (självfallet), även är död.
Citera
2014-12-11, 14:35
Medlem
www.värvet.se 'This Account Has Been Suspended'
Citera
2014-12-12, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
Perrelli rekommenderar Browne, som förutom att hon var bluff (självfallet), även är död.

Vilken jävla flopp! Bäst på länge..vet inte om det säger mer om Triumf eller Perelli. Det faktum att hon rekommenderar Browne säger visserligen allt.
Citera
2014-12-22, 18:51
Medlem
Mats Linds avatar
Efter ett par månaders uppehåll från värvet, så har jag nu lyssnat på ett gäng avsnitt. Håller med tidigare inlägg att Triumf har svårt med gäster som inte bjuder till eller bara vill göra reklam för någon skiva/bok/annat. Tror Triumf skulle tjäna på att bara lägga ut intervjuer som blir bra. Tror nog han inser vilka som inte håller måttet. Men förmodar att han inte vill stöta sig med gästerna.

Det börjar bli aningen problematiskt när gästen närmar sig de obligatoriska samtalen runt alkohol, knark och terapi - för då vet lyssnaren att Triumf så fort som möjligt ska inflika sina egna efarenheter runt dessa områden. För lyssnaren är det möjligtvis intressant de första gångerna, men efter lyssnat på massor av intervjuer blir det tröttsamt.

Avsnittet med Blondinbella var lite överaskande på ett positivt sätt. Förmodligen pga min skeva bild av henne som lite dum i huvudet och att hon lever av pappas pengar.

Ken Ring var kul att lyssna på. Framför allt när han fick den nästan obligatoriska frågan om han hade "bildningskompex". Lyssnaren förstod av Kens kanska långa svar att han inte förstod frågan. Triumf låtsades som han var nöjd med svaret.

Det var intressant när Ken berättade att han var för 'mer kontrollerad' invandring, och han faktiskt kunde förstå att folk röstade på SD, pga av icke-fungerande intregration, brister i anhöriginvandring (fel personer fick komma hit) och allt våld i invandrartäta områden (skjutningar osv). Upplevde att Ken Ring förstod att folk röstade på SD för att det inte finns något annat parti, om man tycker att invadrarfrågan är viktig. Ken var tydlig med att han absolut inte själv röstade SD (inte jag heller).

Tror Triumf fick andnöd och inte visste hur han skulle förhålla sig till Kens åsikter. Triumf uttryckte lite lamt att alla som vill borde får komma till Sverige. Hur detta ekonomiskt skulle gå till framgick ej. Några kanske får plats i ateljén.

Då jag anar att Kristoffer läser denna tråd passar jag på att önska Jerry Williams och Peter Englund som gäster.
Senast redigerad av Mats Lind 2014-12-22 kl. 19:33.
Citera
2014-12-22, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mats Lind
Tror Triumf fick andnöd och inte visste hur han skulle förhålla sig till Kens åsikter. Triumf uttryckte lite lamt att alla som vill borde får komma till Sverige. Hur detta ekonomiskt skulle gå till framgick ej. Några kanske får plats i ateljén.
Triumf är en genuin tönt som kompromissar med sin egna personlighet för att passa in enligt lagen om minsta möjliga motstånd. Han får gärna tycka att alla ska få komma till Sverige, det är väl ingen dålig tanke i sig. Problemet är att han tycker väldigt mycket utan att kunna argumentera för det vilket får honom att framstå som en okultiverad och enfaldig opportunist. Hade etablissemanget ansett att judar var roten till allt ont hade det även varit hans ståndpunkt i frågan.
Citera
2014-12-27, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d.Anconia
Triumf är en genuin tönt som kompromissar med sin egna personlighet för att passa in enligt lagen om minsta möjliga motstånd. Han får gärna tycka att alla ska få komma till Sverige, det är väl ingen dålig tanke i sig. Problemet är att han tycker väldigt mycket utan att kunna argumentera för det vilket får honom att framstå som en okultiverad och enfaldig opportunist. Hade etablissemanget ansett att judar var roten till allt ont hade det även varit hans ståndpunkt i frågan.

Är det inte en ganska typisk trend i Sverige just nu? Alla har så otroligt fina och "rätt" åsikter men inga argument eller tankar om hur eller varför och så fort någon ställer sig det minsta ifrågasättande till en viss fråga(oftast då av en person som faktiskt har lite kunskap om ämnet och vet vad som är möjligt och inte) så framstår man som ondskan själv.

Tycker att Triumf är otroligt representativ för denna trend.
Citera
2014-12-27, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Asfas
Är det inte en ganska typisk trend i Sverige just nu? Alla har så otroligt fina och "rätt" åsikter men inga argument eller tankar om hur eller varför och så fort någon ställer sig det minsta ifrågasättande till en viss fråga(oftast då av en person som faktiskt har lite kunskap om ämnet och vet vad som är möjligt och inte) så framstår man som ondskan själv.

Tycker att Triumf är otroligt representativ för denna trend.
Jo det är verkligen en trend. Dock! Är den lite på utgående, det börjar bli så uttjatat och tråkigt. Att du nämner denna trend är ett bevis på att den är död. Numera är det viktigare med förmågan att uttrycka sig. Oavsett om det är rätt åsikter, nu kommer styrkebevis vara viktigare än åsiktsbevis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in