2014-09-18, 18:02
Medlem
Eva Dahlgren intervjun var bra.

Men, senaste intervjun med Todd var smärtsamt för Triumf är inte intresserad av att intervjua honom. Istället vill han prata och själv ta plats. Triumf försökte också ett tiotal gånger att dra skämt som endast gjorde stämningen konstig och jobbig. På så sätt kändes mer som att Triumf under täckmanteln av en intervju/program om en person, försökte nästla sig in och hänga/umgås med en känd amerikansk komiker.
Citera
2014-09-18, 21:47
Medlem
Väntar fortfarande på att få höra John Ajvide Lindqvist i Värvet.. Tror det skulle bli riktigt trevligt.
Citera
2014-09-23, 11:15
Medlem
Triumf tog fan alla tänkbara priser i Ken Ring-intervjun när han börjar prata om hur jobbigt han tyckte det var i början när värvet blev stort att det var sån fokus på hans tid som missbrukare. Att han i alla intervjuer fick frågor om sitt missbruk.

Har snubben någon som helst självkännedom över huvudtaget?
Citera
2014-09-23, 15:17
Medlem
sluggerbanans avatar
Från att varit ungefär en i veckan har det kommit upp väldigt många intervjuer i september. Har Triumf överhuvudtaget någon annan sysselsättning än värvet?
Citera
2014-09-23, 23:41
Medlem
Axeluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
Triumf tog fan alla tänkbara priser i Ken Ring-intervjun när han börjar prata om hur jobbigt han tyckte det var i början när värvet blev stort att det var sån fokus på hans tid som missbrukare. Att han i alla intervjuer fick frågor om sitt missbruk.

Har snubben någon som helst självkännedom över huvudtaget?

Det är ju oerhört uppenbart att Triumf är självupptagen på detta område. Han säger att han blev tillskriven rollen som kokainist och tvingas prata ut om detta i media, och i samma veva berätta att han "har ett ansvar" och om hur viktigt det är att inte romantisera droger.
Ärligt talat känns det som han tycker det är creddigt att vara nykterist eller ha haft ett missbruk.
Citera
2014-09-24, 02:15
Medlem
samtidigt har han ju (haft) svårt att verkligen säga att han varit missbrukare, på hans beskrivningar låter det mer som han, liksom de flesta, krökat lite för hårt en period och festsnortat. PR-snubbe som han är fattade han väl hur han skulle få uppmärksamhet för sin nya produkt.
Citera
2014-09-24, 02:25
Medlem
Heavenlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heavenly
Avsnittet med Robin Paulsson fick mig att få lite nya förhoppningar om Triumf. Trots att jag tyckte att Paulsson var riktigt underlig i sitt snack. Ofta pratade han som om han vore 70+. Fast han inte ens är 30?

Det är just personer som Paulsson som Triumf ska intervjua. Han behöver antingen gäster som är duktiga på att hålla låda (Wahlbeck, Bard, Kirchsteiger) alternativt gäster som matchar Triumf. Dvs komiker och människor som är "enkla" (Ismail, Paulsson osv).

Den senaste tiden har det vart få av avsnitten som jag faktiskt har uppskattat. Bard var en riktig höjdare, men under en längre tid har kvaliteten vart riktigt låg.

Det blir tyvärr alltid tråkigt när Triumf får hybris och tar in relativt okända och svåra människor. Kan inte komma på några namn på rak arm, men journalister, kulturare, profiler ifrån p3 osv är lite det spåret jag syftar på.

Intervjuer som de med Jill Johnsson, Jöback eller Montazami faller också alltid platt, eftersom dessa artister är så fokuserade på sitt varumärke. Opersonligt och mediatränat så att man somnar efter fem minuter, och Triumf klarar tyvärr inte av att komma dessa människor in på livet. Han fegar ut och/eller tappar fokus.

Jag tycker att Triumfs standardfrågor är helt okej, och jag tycker att det är kul att han pratar om sig själv ibland. Det gör att intervjun blir mer likt ett "riktigt" samtal. Men ibland undrar jag hur han tänker, när han istället för en följdfråga slänger in "har du gått i terapi?". Oftast efter att den som han intervjuar har haft en 10 minuter lång utläggning om något helt annat.

Ska bli spännande att se vad Triumf kommer att leverera framöver. Personligen skulle jag gärna se en intervju med Ken Ring. Ett annat alternativt vore typ Kent Ekroth eller Åkesson. Vore intressant att se hur Triumf skulle lösa situationen

Citerar mig själv då jag lyckades pricka in en gäst! Har inte lyssnat ännu, men ska bli väldigt intressant att se vad Triumfen har att leverera
Citera
2014-09-24, 18:20
Medlem
Alltså Triumf har en väldigt dålig slutledningsförmåga.

Rätt så ofta så missförstår han vad kändisen menade och kommer med en följdfråga som påvisar detta. Kändisen förstår då att Triumf missuppfattat honom och ibland lägger då kändisen igen fram sin tes/tanke men i vissa fall struntar hen i det.

Och nu menar jag inte enkla missförstånd som är omöjliga att komma ifrån typ. "Jaha ville du ha kaffe? Jag trodde du sa nej tidigare. Ja men då går jag och kokar lite kaffe förlåt" utan snarare är det missförstånd över en längre tes som kändisen lägger fram. Tex. om dennes slutsatser kring kändiskap, pengar eller semester osv.

Helhetsintrycket blir därför att Triumf framstår som lite trög.
Senast redigerad av yamabamaobama 2014-09-24 kl. 18:24.
Citera
2014-09-27, 00:25
Medlem
agaves avatar
Orkar inte läsa hela tråden så vet inte om någon svarat på grejer tidigare men kände alex hela min uppväxt. Underbar människa men damp och sjukt nere i droger. Dog av en heroinöverdos. Saknar varje dag.
Citera
2014-09-27, 00:28
Medlem
Det är nästan värvet som levererar bäst bland de svenska podcasterna nu när FF mer eller mindre har förfallit. Delar förstaplatsen med A&S IMO.
Citera
2014-09-27, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kisfmg
Det är nästan värvet som levererar bäst bland de svenska podcasterna nu när FF mer eller mindre har förfallit. Delar förstaplatsen med A&S IMO.

Så känner jag med. Vinst på walk over närmast.
Citera
2014-10-28, 11:46
Medlem
igl0s avatar
Senaste är ju med adams ray o där snackar om dom nåt missförstånd och att folk satt med pistoler påväg hem till adam, vilka skulle de kunna vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in