Avsnittet med Robin Paulsson fick mig att få lite nya förhoppningar om Triumf. Trots att jag tyckte att Paulsson var riktigt underlig i sitt snack. Ofta pratade han som om han vore 70+. Fast han inte ens är 30?
Det är just personer som Paulsson som Triumf ska intervjua. Han behöver antingen gäster som är duktiga på att hålla låda (Wahlbeck, Bard, Kirchsteiger) alternativt gäster som matchar Triumf. Dvs komiker och människor som är "enkla" (Ismail, Paulsson osv).
Den senaste tiden har det vart få av avsnitten som jag faktiskt har uppskattat. Bard var en riktig höjdare, men under en längre tid har kvaliteten vart riktigt låg.
Det blir tyvärr alltid tråkigt när Triumf får hybris och tar in relativt okända och svåra människor. Kan inte komma på några namn på rak arm, men journalister, kulturare, profiler ifrån p3 osv är lite det spåret jag syftar på.
Intervjuer som de med Jill Johnsson, Jöback eller Montazami faller också alltid platt, eftersom dessa artister är så fokuserade på sitt varumärke. Opersonligt och mediatränat så att man somnar efter fem minuter, och Triumf klarar tyvärr inte av att komma dessa människor in på livet. Han fegar ut och/eller tappar fokus.
Jag tycker att Triumfs standardfrågor är helt okej, och jag tycker att det är kul att han pratar om sig själv ibland. Det gör att intervjun blir mer likt ett "riktigt" samtal. Men ibland undrar jag hur han tänker, när han istället för en följdfråga slänger in "har du gått i terapi?". Oftast efter att den som han intervjuar har haft en 10 minuter lång utläggning om något helt annat.
Ska bli spännande att se vad Triumf kommer att leverera framöver. Personligen skulle jag gärna se en intervju med
Ken Ring. Ett annat alternativt vore typ Kent Ekroth eller Åkesson. Vore intressant att se hur Triumf skulle lösa situationen