Citat:
Ursprungligen postat av
LaScala
Om att se saker i svart eller vitt:
Har man ett motiv till en gärning kan jag i vissa fall få en förklaring till varför det gick som det gick.
Jag söker ingen förklaring eller motiv här helt enkelt för att inte anser att det finns ett enda motiv som som kan förklara varför man utsätter en liten flicka för en sån behandling.
Så då ser jag det nog också i svart eller vitt.
Ondska, vare sej man ser ondska som ett fristående väsen eller ej räcker för mej som förklaring.
Undrar om jag uttrycker mig väldigt otydligt... Det känns som goddag yxskaft här.
100 gånger har jag sagt att ingenting kan ursäkta deras handlingar mot Yara.
Men, jag ser ingenting "konstigt" med att de isolerade sig. Handlar inte om rätt eller fel, ont eller gott. Det är det mest sannolika.
Jag spekulerade i om de eventuellt prioriterade att försöka hålla masken utåt framför att skaffa kläder och möbler till Yara. OM det skulle vara så att de sätter sin egen fåfänga framför Yaras välmående, vilket jag tror ganska starkt att de gjorde, så är det inget förmildrande. Förstår inte hur folk kan tolka det som att jag ser det som en förmildrande omständighet.
Samvete och inre hinder verkar de sakna. Det betyder inte att de struntar i hur de
framstår för
andra. Ramis Facebook med uppblåsta titlar tycker jag tyder på att han vill framstå som mer framgångsrik än vad han de facto är. Hur någon kan få det till att jag ursäktar deras handlingar övergår mitt förstånd.