2014-11-23, 11:52
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Vad är det för mordhot Wesslau utsatts för? Det är väl bara någon på twitter som sagt att han vill döda honom. Löjligt om HV polisanmäler.

En person hotade med att döda hans barn.

Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Stackars lilla Wesslau... eller var han inte så tyff som han visade igår?

Kan det ha och göra med att han inte är van att stå inför en riktig klack? Med tanke på att HVs nästan är obefintlig?

Den här kommentaren väntade jag inte från dig.
Citera
2014-11-23, 11:59
Medlem
Man har ju alltid sett Leksands supportrar som schyssta och väldigt reko med ambitionen om att stötta och älska sitt lag istället för att hata andra lag så det är trist å deras vägnar att något sånt här inträffar. Den där supportern måste ha ett jävligt tråkigt liv om han blir sur om motståndaren jublar framför deras klack.
Citera
2014-11-23, 12:01
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba

Det är väl den här tweete det gäller? https://pbs.twimg.com/media/B3E8OcECIAEBWkq.jpg

Det är en frustrerad supporter som ventilerar lite, löjligt att polisanmäla.
Citera
2014-11-23, 12:01
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Vad är det för mordhot Wesslau utsatts för? Det är väl bara någon på twitter som sagt att han vill döda honom. Löjligt om HV polisanmäler.
Vadå "bara på Twitter"? Ett mordhot är ett mordhot. Punkt.

Till råga på allt var det Wesslaus barn som hotades.

Det är just åsikter som "bara på Twitter" som visar hur totalt blåsta en del är och varför samhället håller på att gå åt helvete.

Ja, det är självfallet polisanmält.

Väx upp! Börja tänka, för fan!
Citera
2014-11-23, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Vadå "bara på Twitter"? Ett mordhot är ett mordhot. Punkt.

Till råga på allt var det Wesslaus barn som hotades.

Det är just åsikter som "bara på Twitter" som visar hur totalt blåsta en del är och varför samhället håller på att gå åt helvete.

Väx upp! Börja tänka, för fan!
Det sjukaste är ju att han uppger sig själv att vara riktig supporter men det är han ju fan inte. Riktiga supportrar går på matcher för att se själva matchen och stötta sitt lag och inte mordhotar någon.
Citera
2014-11-23, 12:03
Medlem
Embas avatar
Citat:
Det är väl den här tweete det gäller? https://pbs.twimg.com/media/B3E8OcECIAEBWkq.jpg

Det är en frustrerad supporter som ventilerar lite, löjligt att polisanmäla.

Nej det är det faktiskt inte. Du som alltid vill visa dig på styva linan genom att vara präktig och "smart" borde inse allvaret i det hela.

Det är inte okej att mordhota någon eller någons barn.
Citera
2014-11-23, 12:04
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre
Ollas någon sjukdom. Sunken skadade handen? Enterfeldt bröt armen. Som jag sa i senare inlägg, snackar mer generellt om Brynäs(+tidigare säsonger). Tror inte att det är någon slump(såklart att oturen finns också).

Eller tror ni verkligen på att Brynäs har ren otur med alla skador som dom har haft? Det är väl inte första gången Enterfeldt blir skadad pågrund av en tackling?
Ollas har ryggproblem. Sundqvist har brutit handen och Enterfeldt armen.

Iår tror jag bara att det är otur. Tidigare år skiter jag i.
Citera
2014-11-23, 12:06
Medlem
m4tt145s avatar
Klart det är lite överdrivet att hota om att mörda någons barn men jag känner absolut ingen sympati för Wesslau efter hans kommentarer.
Citera
2014-11-23, 12:08
Medlem
Mikojans avatar
Citat:

Uppsåt eller inte, att mordhota barn är inte ok. Men ”fortsätta tälja dalahästar” är ju riktigt fyndigt. Varken elakt eller idiotiskt…

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/hv71/article19902812.ab
Citera
2014-11-23, 12:08
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Det kanske var du eller din kompis som skrev det. Då förstår jag att det känns jobbigt. Personen i fråga lär inte få sätta sin fot i Tegera på ett bra tag.
Haha knappast. Ingen aning om vem snubben är.
Citera
2014-11-23, 12:11
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre
Ollas någon sjukdom. Sunken skadade handen? Enterfeldt bröt armen. Som jag sa i senare inlägg, snackar mer generellt om Brynäs(+tidigare säsonger). Tror inte att det är någon slump(såklart att oturen finns också).

Eller tror ni verkligen på att Brynäs har ren otur med alla skador som dom har haft? Det är väl inte första gången Enterfeldt blir skadad pågrund av en tackling?

Det är ju inte så att Brynäs säsong efter säsong är så skadedrabbat som vi var förra säsongen.
Jag skulle defenetivt säga att vi just nu har otur, eftersom både sunken och Enterfeldt har frakturer.
Citera
2014-11-23, 12:15
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Klart det är lite överdrivet att hota om att mörda någons barn men jag känner absolut ingen sympati för Wesslau efter hans kommentarer.

Wesslau är skön. Han har humor.

Edit: Komiskt att Leksingar gnäller över Wesslaus handlingar. Samma handlingar utfördes av Leksandssupportrar när dom passerade MoDo-klacken sist i Leksand.
Senast redigerad av Pappersnesduk 2014-11-23 kl. 12:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in