2014-08-22, 11:09
Medlem
Ilarys avatar
Bumpar tråden.

En av min vänner är i förhandlingar med denne Per först ovetandes om denna tråd. En jävligt har snubbe verkar det som. Han är verksam i Kalmar nu. Många bitar som föll på plats när han läste denna tråd. Är det någon som har någon mer info om honom? Har han lurat folk på pengar tidigare? Berätta gärna om hans metoder osv. Han beskrivs som en drömmare som har stora visioner och planer i allt och rabblar upp siffror till höger och vänster, men när det väl börjar brännas så är det sekretess, bortförklaringar och undanflykter.

Jag värnar om min vän och vill inte att han ska bli lurad. Han verkar ha blivit förblindad av honom. Så har ni någon info, vad som helst, skriv då ett mail till mig på milomilo731@gmail.com

Tack!
Citera
2014-08-22, 15:39
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilary
Bumpar tråden.

En av min vänner är i förhandlingar med denne Per först ovetandes om denna tråd. En jävligt har snubbe verkar det som. Han är verksam i Kalmar nu. Många bitar som föll på plats när han läste denna tråd. Är det någon som har någon mer info om honom? Har han lurat folk på pengar tidigare? Berätta gärna om hans metoder osv. Han beskrivs som en drömmare som har stora visioner och planer i allt och rabblar upp siffror till höger och vänster, men när det väl börjar brännas så är det sekretess, bortförklaringar och undanflykter.

Jag värnar om min vän och vill inte att han ska bli lurad. Han verkar ha blivit förblindad av honom. Så har ni någon info, vad som helst, skriv då ett mail till mig på milomilo731@gmail.com

Tack!
Mannen är en skojar som inte är att lita på. Behöver du verkligen mer info än så?
Citera
2014-08-23, 02:13
Medlem
Ilarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Mannen är en skojar som inte är att lita på. Behöver du verkligen mer info än så?

Jag förstår vad du menar, och håller med dig. Problemet är att killen har "svar" på allt. Att han säger sig vara oskyldig (konspiration mot honom ang ratade tjejer när han höll på med fotografin osv). Han menar att allt det där är bakom honom. Det tror jag inte ett skit på, och vill gärna ha så mycket exempel som möjligt på hur han exempelvis blåst folk på pengar. Bedragare brukar köra sina tricks i "repris" om du förstår vad jag syftar på.

Som sagt, vill verkligen ha allt jag kan få tag på ang denna snubben, för jag vet att han har något i görningen...
Citera
2014-10-02, 00:31
Medlem
Per Persson håller till i Kalmar och jobbar på ett företag som heter TyzonGroupAB där de tillverkar kokosolja och andra kosmetikprodukter. Som ni säkert vet ljuger han om ALLTING och har bettet sig olämpligt mot unga tjejer.
Han har tafsat på en utav de tjejer som sommarjobbade på företaget och åkt med henne till Ullared för att shoppa. Anmälningar har han fått på sig men ingenting har hänt.
Haha han är en riktig mytoman för övrigt och man blir alltid lika imponerad av hur han drar lögner som att han jobbar på DefJamRecords, har hus i Kalifornien, känner massa kändisar som 1Direction t.ex.
Sjukt härlig kille
Citera
2014-10-15, 12:55
Medlem
Han har manipulerat ägaren i Tyzon group totalt.
Citera
2014-10-16, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilary
Jag förstår vad du menar, och håller med dig. Problemet är att killen har "svar" på allt. Att han säger sig vara oskyldig (konspiration mot honom ang ratade tjejer när han höll på med fotografin osv). Han menar att allt det där är bakom honom. Det tror jag inte ett skit på, och vill gärna ha så mycket exempel som möjligt på hur han exempelvis blåst folk på pengar. Bedragare brukar köra sina tricks i "repris" om du förstår vad jag syftar på.

Som sagt, vill verkligen ha allt jag kan få tag på ang denna snubben, för jag vet att han har något i görningen...

Det bästa man kan göra är att ha så lite som möjligt med honom att göra och inte tro på ett ord av det han säger. Han är en lögnare och manipulerare rakt igenom!
Citera
2014-10-16, 16:31
Medlem
Ayauhas avatar
han är alltså ute nu eller vad?
Citera
2014-10-17, 08:31
Medlem
Han är i Kalmar nu och är involverad i tyzon group ab och bor hos företagets ägare.

Citat:
Ursprungligen postat av Ayauha
han är alltså ute nu eller vad?
Senast redigerad av Maskros 2014-10-17 kl. 08:33.
Citera
2014-10-20, 13:01
Medlem
Nästan hela styrelsen i Tyzon Group har avgått inklusive revisorn.
Per håller fortfarande på med att ragga småbrudar till fotografering. Senast var det inför bröllopsmässan i Kalmar
Citera
2014-10-22, 15:07
Medlem
låter inte som en duvunge denna kille, se upp all företagare som de tänker blåsa
Citera
2014-11-07, 22:17
Medlem
Ilarys avatar
Förre scandal beautymodellen Thereza Stenius som är VD på Tyzon Group AB är mycket väl medveten om vad fettot Per Persson håller på med, men väljer att skita i att göra något. Direkt medbrottsling till Per Persson. Akta er för henne med skulle jag vilja säga. För intresserade så finns det massor med lättklädda bilder på henne ute på nätet. Ryktet säger att hon även tagit betalt för vissa sexuella tjänster i sin ungdom...

Tydligen ska i princip hela styrelsen avgått och ryktet säger att företaget står inför stundande konkurs. Precis allt de säger och gör är en bluff. Ska bli intressant å se vad Thereza Stenius kommer att ta sig till när hon kommer att få sona för Per Perssons brott och bedrägerier. Hört att han inte på något sätt kan kopplas till Tyzon Group AB på pappret men i själva verket är det han som ställer och styr medan Thereza ska vara ansiktet utåt. Hoppas de åker dit stenhårt på de lurendrejerier som de gjort!
Citera
2014-11-22, 21:43
Medlem
Efter att ha läst tråden och googlat runt lite så låter det inte helt otroligt att Tyzon Group står inför konkurs, baserat på att Persson enligt tråden varit inblandad i Kokosfabriken som först verkar ha hetat BARC Naturprodukter (båda drivna av hon Düring), och alla tre verkar ha precis samma affärsidé. Som om den är bättre tredje gången
I alla fall är Per den kanske mest obehagliga människa jag någonsin träffat. Maken på manipulativ jävel får man leta efter! Han använder denna Thereza Stenius som målvakt och man tror verkligen på honom eftersom ingen borde vara så dum som denna unga kvinna som låter honom dra hennes namn i smutsen. Men, som redan påpekat, finns det massor av kassa halvnakna bilder på henne bara man googlar, så hon kanske inte hade ett så rent namn till att börja med.
Hon är i alla fall helt medveten om vad som sker, och tycks inte bry sig.
De ska enligt ryktet (också bekräftat av Therezas instagram) ha samröre med fotografen John Bergsten på Ateljé Carlsbecker i Norrköping där de erbjuder att "modellfota" tjejer efter stängning.
Pers huvudknep är att försöka övertala tjejerna om att de är för "stela" på bilderna och att de därför behöver "öva" på att slappna av, för att sedan föreslå någon som kan "hjälpa" tjejerna med detta.

Min kompis har blivit tafsad på av honom men inte anmält, det kanske är dags att övertala henne att göra det
För övrigt tror jag att jag kan få tag på hans telefonnummer om någon av någon anledning är intresserad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in