Citat:
Ursprungligen postat av
Zigga
Sannfinländare? Du menar det avskrap som tycker att den svensktalande delen av Finlandsbefolkning ska bära gula stjärnor på jackan? Så man kan se vilka de är?
Tror inte det är invandring som spårar ur i Finland enbart.
Nej, jag är inte politiskt aktiv inom finsk politik överhuvudtaget. Vad yrar du om gula stjärnor? Tror du på svensk ljugmedia? Har du en blekaste aning om vad det ens handlade om? Det handlade endast om att svenska inte skulle vara obligatoriskt i den finska grundskolan, då väldigt få har nytta av det praktiskt, det finns andra språk som många i t.ex. Östra Finland har nytta av (ryska) och de flesta som inte är svenskspråkiga från början glömmer svenskan de har läst i skolan. I förbigående inte ens en viktig fråga för Sannfinländarna, som inte hade några problem med att välja bort frågan vid regeringsförhandlingarna (det var ifråga om EU-frågor som det skar sig).
Det var för övrigt komiskt att läsa i svensk ljugmedia om hur det skulle kunna vara farligt att tala svenska på natten i finska storstäder, något som jag har gjort otaliga gånger i mitt liv och många andra likaså, utan att ha fått en minsta kommentar. Samtidigt vet både jag och de verksamma i svensk ljugmedia att det
i Sverige finns områden där man nog ska undvika att hojta högt på renklingande svenska nattetid, samt att dessa områden, med sina ständiga bränder och upplopp, är ett resultat av den svenska asylpolitiken. Som exempel kan tas att Finlands
statsminister (nej, han är inte sannfinländare) gick i samband med Husbykravallerna offentligt ut med att peka ut konsekvenserna av den svenska invandringspolitiken och varnade att det även kan bli Finlands framtid om man bedriver en lika ansvarslös invandringspolitik som den svenska och som i Sverige inte tillåter fri och öppen debatt.