2014-11-22, 01:59
Medlem
Brinyuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodies
Vi är 2 g.a partikamrater vi kanske har setts på stämmor vad vet jag? Jag jobbade i min kommun i KSAU och i fullmäktige plus förste vice ordförande i en nämnd

Jag gillade också Fredrik och Anders för 8 år sedan jag har träffat dom även Bo Lundgren och Calle den långe, Per Unkel. Gunilla Carlsson hon var min bordsdam när hon jobbade för EU, Carl Cederschiöld en rolig kille.
Anders Björck Jonny Magnusson han som aldrig slutar att prata. Ja listan blir lång.

Jag lämnade alla uppdrag 2010 och är jag ingen politiker längre och röstade på SD 2014.

Jag har ingen insideinformation eller skvaller som jag vill dela med mig utav men en sak är säker regeringen Reinfeldt svek allt jag tror på.

Då är jag mycket intresserad över vad det var med regeringen Reinfeldt som svek dig?
Citera
2014-11-22, 12:34
Medlem
Om man har en bra politik men inte kan framföra den?
Ja, vad kan det bero på?

Kan verkligen AKB bli den STRIDSMÄRR som M så gärna vill ha?!
Lycka till, hoppas havreskörden blir god.
Citera
2014-11-22, 13:29
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brinyus
Då är jag mycket intresserad över vad det var med regeringen Reinfeldt som svek dig?
Om du inte uppfattat vilken katastrof invandringspolitiken varit under de båda herrarnas åtta har du sovit djupt. För att inte tala om sveket mot Sveriges försvar o säkerhet!!
Men du kanske har några hittills oupptäckta förslag hur vi ska integrera 100.000/år i kommunerna?
Eller hur vi ska bygga upp ett nytt respektabelt o modernt försvar fortare än 15 år?
Det är närmast kriminellt att dels släppa in så många människor utan att ha en aning om hur man ska integrera så många - och strunta i den väldiga segregation man skapar i samhället.
Och det är närmast kriminellt att avrusta Sverige så till den grad som gjorts, nu när Putin sedan 2008 blivit ett fredshot i vårt närområde.
Så du använder rätt ord - svek.
Citera
2014-11-22, 14:50
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Hans uppgörelse med MP om invandringspolitiken. Du som moderat, visste du om att den uppgörelsen skulle komma?
Citera
2014-11-22, 15:51
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ett moderaterna som hoppar över skaklarna och ingår ett samarbete med vänsterextrema Miljöpartiet om en vettlös invandringspolitik som inget annat land i västeuropa ens är i närheten av kanske.
Om inte detta är ett svek då vete f-n.
Reinfeldt fö en statsminister som baktalar och förminskar sitt eget folk, något som skulle vara helt otänkbart att göra i många andra länder och samtidigt sitta kvar på sin post.
Tänk USA:s president eller rysslands baktala sitt eget folk likt Reinfeldt, helt otänkbart.
Om inte detta är ett svek så vete -f-n.
Citera
2014-11-22, 16:33
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodies
När jag var ung på 70 - Talet var Centern stora det blir dom igen med hjälp av Annie Lööv hon har all den glöd och pondus som Anna "Myndighetspersonen" Kinberg Batra inte har.
Men hur populär var Lööf inledningsvis? Hur mycket kritik fick hon inte i media och av väljare? Lätt att lyfta fram någon i medvind, svårare att komma ihåg hur det var i motvind.
Citat:
Ursprungligen postat av HerroFruBoll
Om du inte uppfattat vilken katastrof invandringspolitiken varit under de båda herrarnas åtta har du sovit djupt.
Invandringspolitiken har det inte varit något fel på, integrationen har däremot varit misslyckad. Borg har erkänt att man gjorde en felkalkylering när man började med en mer öppen invandring. Man trodde att invandringen skulle vara välutbildad och således enkelt kunna integreras i samhället via arbete. Istället har det blivit krig i världen och därför kommit massor med flyktingar som har ingen, till väldigt låg utbildning.(typ som gemene SD-väljare) Detta har gjort integrationen väldigt svår eftersom dessa invandrare blir en kostnad innan dom blir en tillgång. Lösningen är att få till en bättre integrationspolitik, och lyckas AKB med det så blir det jobbigt för SD.
Citat:
Ursprungligen postat av HerroFruBoll
För att inte tala om sveket mot Sveriges försvar o säkerhet!!
Europa har under en tid varit i fred, det fanns ingen idé att lägga miljontals kr på ett försvar när ingen hotbild ens fanns. Bättre att lägga pengarna på jobb och skola. Nu har det däremot svängt och likaså summan till försvaret. Alliansen inkl M med AKB i spetsen har redan höjt anslaget och väntar på försvarsberedningens rapport innan mer görs.
Citera
2014-11-22, 16:41
Medlem
Goldwaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Lösningen är att få till en bättre integrationspolitik, och lyckas AKB med det så blir det jobbigt för SD.

Är det inte lite naivt att tro att integrationspolitik är oavhängigt migrationspolitiken? Finns det något bra exempel på ett land som för eller har fört Sveriges migrationspolitik och som har lyckats med integrationen? Jag vet inget, och jag vet att AKB inte heller vet om något sådant exempel och jag vet att AKB kommer söka avliva regeringen Reinfeldts världsunika migrationspolitik.
Citera
2014-11-22, 16:57
Bannlyst
Detta är fritt taget ur en artikel i Bohuslänningen 21 Nov.

Ett ensam kommande barn fick uppehållstillstånd nu kommer föräldrarna efter som anhöriginvandrare.

Journalisten tycker att Soc ska skaffa lägenhet och betala el och mat för hans föräldrar och syskon.
Men soc Säger nej med rådande lagstiftning.
Detta är ett unikt fall och får MP råda tillsammans med Anna Kinberg-Batra kan alla ensamkommande barn ta hit sin släkt.
Är det så vi ska öppna våra hjärtan?

Det första jag tänkte var att ta emot ensamkommande som inte var ENSAM??
Där jag kommer i från kallas detta för att bli dubbelblåst?
Läs själva och bedöm.
http://m.bohuslaningen.se/Default.aspx?pageid=0&parentid=0&link=1.3592167
Senast redigerad av Bejrut 2014-11-22 kl. 17:00.
Citera
2014-11-22, 17:43
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldwater
Är det inte lite naivt att tro att integrationspolitik är oavhängigt migrationspolitiken? Finns det något bra exempel på ett land som för eller har fört Sveriges migrationspolitik och som har lyckats med integrationen? Jag vet inget, och jag vet att AKB inte heller vet om något sådant exempel och jag vet att AKB kommer söka avliva regeringen Reinfeldts världsunika migrationspolitik.
Jag tror att Åkesson hade en poäng när han sa att integrationspolitiken fungerade bättre förr när vi inte ens hade en integrationsminister. Nu var det nog mer härskarteknik från Åkessons sida mot Ullenhag än något annat, men integration kommer nog aldrig att vara helt problemfri och någon gyllene formel finns nog inte heller. Däremot kan man ge förutsättningar för att integrationen ska fungera så smidigt som möjligt, något som man inte tidigare gjorde när man bara byggde "problemområden" och flyttade runt myndigheter. AKB måste lägga fokus på arbete och utbildning. Hur ger vi invandrarna bra möjligheter på arbetsmarknaden? Hur gör vi satt dom blir civilingenjörer, jurister och läkare, istället för att kasta sten och bränna bilar?

Sen måste man också våga börja ställa krav. Om man ser på alla reformer som alliansen och FR genomförde dvs arbetslinjen, kunskapskolan osv. Allt genomsyras av krav, dvs att prestation bemöts med motprestation. Har aldrig förstått varför detta inte implementeras i integrationen, varför inte ställa krav på att nyanlända genomför x antal timmar av SFI per månad, eller att man ser till att en nyanländ aktivt söker arbete och tar det som erbjuds. Det finns säkert bättre sätt att utforma kraven för att nå önskvärd effekt i praktiken, men i grunden borde man arbeta med en jämnare balans mellan moroten och piskan.
Citera
2014-11-22, 17:55
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Jag tror att Åkesson hade en poäng när han sa att integrationspolitiken fungerade bättre förr när vi inte ens hade en integrationsminister. Nu var det nog mer härskarteknik från Åkessons sida mot Ullenhag än något annat, men integration kommer nog aldrig att vara helt problemfri och någon gyllene formel finns nog inte heller. Däremot kan man ge förutsättningar för att integrationen ska fungera så smidigt som möjligt, något som man inte tidigare gjorde när man bara byggde "problemområden" och flyttade runt myndigheter. AKB måste lägga fokus på arbete och utbildning. Hur ger vi invandrarna bra möjligheter på arbetsmarknaden? Hur gör vi satt dom blir civilingenjörer, jurister och läkare, istället för att kasta sten och bränna bilar?

Sen måste man också våga börja ställa krav. Om man ser på alla reformer som alliansen och FR genomförde dvs arbetslinjen, kunskapskolan osv. Allt genomsyras av krav, dvs att prestation bemöts med motprestation. Har aldrig förstått varför detta inte implementeras i integrationen, varför inte ställa krav på att nyanlända genomför x antal timmar av SFI per månad, eller att man ser till att en nyanländ aktivt söker arbete och tar det som erbjuds. Det finns säkert bättre sätt att utforma kraven för att nå önskvärd effekt i praktiken, men i grunden borde man arbeta med en jämnare balans mellan moroten och piskan.
Den gyllene formeln är att minska volymen på invandringen, det gör man genom signalpolitik.
Varför i hela fridens namn tar Sverige emot ca: 10 ggr fler invandrare per capita jämfört våra nordiska grannländer, Tyskland mfl jämförbara västländer.
Den gyllene formeln är också urvalet, Sverige tar i huvudsak emot människor som av egen kraft har mycket liten chans att etablera sig på den svenska arbetsmarknaden.
De människor som i princip är de mest olika oss svenskar, kulturellt, bildningsmässigt osv väller in i landet i många 10 000 tal varje år.
Mängden och urvalet alltså är den gyllene formeln. Hur svårt kan det vara att förstå?
Väldigt svårt om man ska gå efter klassen på dina inlägg. Rent snömos.
Senast redigerad av krackelerar 2014-11-22 kl. 17:59.
Citera
2014-11-22, 18:04
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Den gyllene formeln är att minska volymen på invandringen
Nej. Det är svaret som lågutbildade ger när dom vill ha ett enkelt svar på ett komplicerat problem. Skillnaden oss emellan är att jag är beredd att ha det lite svårare under en kort tid för att människor som flyr krig ska få ha det bra under en lång tid. Dessa invandrare flyr våld och förtryck medan du och jag sitter bekvämt i vårt rika land. Det vi ska diskutera och det AKB ska fokusera på är hur vi ska lyckas hjälpa dessa människor utan att göra livet allt för svårt för oss själva.
Citera
2014-11-22, 18:09
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Nej. Det är svaret som lågutbildade ger när dom vill ha ett enkelt svar på ett komplicerat problem. Skillnaden oss emellan är att jag är beredd att ha det lite svårare under en kort tid för att människor som flyr krig ska få ha det bra under en lång tid. Dessa invandrare flyr våld och förtryck medan du och jag sitter bekvämt i vårt rika land. Det vi ska diskutera och det AKB ska fokusera på är hur vi ska lyckas hjälpa dessa människor utan att göra livet allt för svårt för oss själva.
Trots din påstått höga utbildning är du osedvanligt korkad.
Minska volymerna och selektera är det enda som hjälper, du kan skriva helsidor och spaltmil av ditt innehållslösa snömos ingenting ändrar dock på saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in