2015-01-12, 22:53
Bannlyst
Haha, vafan är detta!?

http://www.friatider.se/kinberg-batra-s-lde-sig-med-sex

från Aftonbladets artikel (länkad),

Senast redigerad av Antifeminizten 2015-01-12 kl. 22:58.
Citera
2015-01-13, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antifeminizten
Haha, vafan är detta!?

http://www.friatider.se/kinberg-batra-s-lde-sig-med-sex

från Aftonbladets artikel (länkad),

Det är nog inget de skulle skriva idag. Backuplänk: http://web.archive.org/web/20150112200104/http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10305033.ab

Citat:
Ursprungligen postat av Från artikeln
Det här är otroligt korkat och kontraproduktivt. Det här tyder på ett förakt för väljarna men de är alldeles för smarta för att gå på det här, säger han.

Uppenbarligen är de flesta röstare idioter då. Hon sitter ju kvar i riksdagen och har blivit partiledare för ett "seriöst" parti.

Är det här seriöst av en svensk partiledare? Jag säger avgå. MVH, fd moderatväljare.
Senast redigerad av delernen 2015-01-13 kl. 09:41.
Citera
2015-01-14, 11:09
Medlem
Lite intressant från den rekordkorta stämman i lördags : Med Elmsäter-Svärd som
"moderator" (bland hennes sista uppgifter för partiet) kom ju de andra ledarna för
allianspartierna in och det blev glatt och otvunget samspråk. Kinberg-Batra är nog
längre än herrarna Björklund och Hägglund redan i strumplästen och Annie Lööf är
troligen det iförd högklackat.

Men, en intressant sak var när partiledarna utgavs utpeka alliansens ledare. Tror
inte Batra Kinberg pekade på sig själv men Lööf som stod alldeles intill pekade glatt
på sin kvinnliga kollega medan såväl Hägglund som Björklund verkade fortsätta hålla
händerna utmed sidorna. Vad tyder detta på ? Att medelålders män har svårt att
acceptera en yngre kvinna som överordnad ? Eller går de omkring och bär på någon
sorts fåfänga förhoppningar om att deras respektive partier skall växa till en storlek
som man haft i fornstora dagar ? KD har ju aldrig haft mera än 12 % men FP var
under Bertil Ohlins dagar klart största borgerliga parti. Sedermera tog centern över
och nu har ju moderaterna varit störst så länge någon kan minnas, eller i vart fall
sedan valet 1979 då man för första gången kom över 20 %, dock utan att tillåtas
tillsätta statsministerposten.

Någon mera än jag som observerade den lilla incidenten ?
Citera
2015-01-14, 11:57
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Har hon haft samma retoriklärare som Reinfeldt? Kusligt lika i intonationen.

Att du tar upp hur hon låter är intressant.
Jag reagerade på att Anna Kinberg Batra låter väldigt lik Gudrun Schyman i dagens partiledardebatt. Samma tonfall, betoningar och liknande retorik. Om jag får tid ska jag klippa ut exempel och ladda upp på tuben.

Tills dess så finns den här bilden https://imgflip.com/i/ftahr
som beskriver henne m,ycket bra
Citera
2015-01-14, 22:26
Medlem
krackelerars avatar
Anna Batra imponerar......"vi måste ta vårt ansvar"= Hon menar fortsätta ha ca: 10 ggr så stor invandring som våra grannländer.
"Världen är en oroshärd och kommer att vara det även i fortsättningen"= Hon menar att Sverige ska att gå under som välfärdsland.
"Fler invandrare går till jobbet" = Hon menar om vi imoporterar 1 miljon invandrare från utvecklingländer och 10 st av dem jobbar som tolkar åt sina landsmän så går fler invandrare till jobbet.
"Vi måste bli bättre på integratioooon"= Hon menar att hon har inte en aning och hon skiter i det.
Bäva månde Sverige, ett av de värsta stolpskotten jag har sett och hört, Reinfeldt har fått en arvtagare och kommer säkert fortsatt dra i trådarna.
Sverige är förlorat med politiker som dessa.
Citera
2015-01-14, 23:04
Avslutad
I debatten med Löfven idag (min fetning):

AKB: " ... men sen förhindrar det inte mig från att fortsätta ta fram skillnader och fortsätta att tycka att Stefan Löfven borde byta jobb ..."

Om hon menar vad hon säger borde hon definitivt ha varit med på en misstroendeförklaring. Nej AKB, man kan inte både äta kakan och ha den kvar och du har redan visat exakt vilket ben du står på.
Citera
2015-01-15, 03:11
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Haha. Gammalt klipp på Kinberg och Reinfeldt från 1998:
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/se-reinfeldt-och-kinberg-batra-i-nyhetsmorgon-fr%C3%A5n-1998-2992444

Är det bara jag som tycker att hon ger ett osympatiskt intryck? (redan då)

Och varför har Reinfeldt engagerat sig i just hennes personvalskampanj? Har de haft ihop det?
Programledaren inleder med Fredrik "Riejnfeldt".

Anna verkar bli väldigt nervös inför varje fråga tycker jag. Har förövrigt aldrig sett Reinfeldt så uttråkad som i det klippet. Redan i början ser man att han börjar kolla på taket, dricka lite vatten, och utforska omgivningen.
Senast redigerad av ManJuice 2015-01-15 kl. 03:18.
Citera
2015-01-16, 17:53
Bannlyst
Anna Kinberg-Batra.. Det är lätt att köra med oneliners om denna kvinna men det känns ofullständigt och lätt!

Jag som så många andra såg debatten med Lövfen och AKB och ska man säga något objektivt om den så kan man säga att det var en debatt mellan två personer vars skillnad åsiktsmässigt närmast är kosmetiskt ang vår framtid och hur den ska lösas eller 2 vänner som samtalar..

AKB beter sig som hon klampar omkring i sin mammas alldeles för stora pumps och vet att man inte kan varken ta stora kliv i dessa eller gå i trappor utan hjälp?

Frågan man ställer sig är inte om hon avgår utan snarare när hon tvingas avgå? Reinfeldt ställde verkligen till det för M innan han stack.

Det är inget fel på tjejen hon blir säkert generaldirektör för något tråkigt verk typ Skatte eller pensionsmyndigheten, men för guds skull hon bör och ska inte sitta som en ledare för ett parti som är näst störst i riksdagen.

Bo Lundgren var tråkig men AKB slår alla rekord vad det gäller att tråka ut lyssnaren.
Citera
2015-01-16, 18:28
Bannlyst
Det värsta med Kinberg Batra var att hon låter Löfven styra Sverige utan en reell opposition fram till 2018.

Alla sossar gillar Reinfeldt och Batra men endast av en orsak dom böjde sig utan strid och det är fördjävligt, andra länder kan knappt tro sina ögon när dom ser på svensk inrikespolitik.

När Aftonbladet (Lena Melin) lovordar AKB då bör man ana ugglor i mossen eller åtminstone inse att dom är väldigt nöjda med decemberöverenskommelsen.

Folk kommer aldrig acceptera att riksdagen har avgjort ett val bakom ryggen på de röstande.
AKB borde be alla Moderater om ursäkt för hur det ser ut just nu i riksdagen Vänstern och MP åker räkmacka.

Jag hoppas hon avgår långt innan 2018?
Citera
2015-01-16, 19:34
Medlem
Antivalents avatar
Anna Kinberg Batra ger ett förvirrat intryck. Noga inlärda små tal för att visa upp sig och berätta vem hon är för väljarna, så börjar hon svamla om hennes problem att skaffa unge. Söker M fler kvinnliga väljare nu som ska sympatisera med henne eller vad är grejjen?

Citat:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20168308.ab

Anna Kinberg Batra har nyligen klivit på toppjobbet som *Moderaternas partiledare.
I en öppenhjärtig intervju *berättar hon nu om den *svåraste perioden i sitt liv.
– Jag hade väldigt svårt att få barn och det har präglat mig *väldigt mycket, säger hon i SVT:s ”Skavlan”.
Citera
2015-01-16, 19:44
Bannlyst
Norge slipper nog nya Moderaten i sin sändning?

Tydligen så ska man ha en ofrivillig reklampaus i Skavlan i kväll? Anna Kinberg Batra ska vara med i Skavlan ett bra tillfälle att gå på toa och hämta kaffe?

Såvida hon in går in i baddräkt så kommer folk byta kanal när sömnpillret öppnar käften.

Snacka om att dra ner stämningen?
Citera
2015-01-16, 22:59
Medlem
senapslamms avatar
Träffade en äldre gentleman vid karlaplan (östermalm). Han sammanfattade lilla akb så vackert:

Ann Kindberg Batra gör succe! Hon är dumskallarnas sammansvärjning personifierad. I TV4 morgonprogram, bland inredningshomofiler och ferrariåkande ICA-handlare. AKB är en perfekt herde för denna flock samvetslösa Sverigedödare med dollartecken i ögonen. En perfekt arvtagare till reinfeldt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in