2014-11-22, 14:09
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Oj, många frågor som har varit uppe flertal gånger på forumet.

Börjar du med att läsa om hur man utför en ny installation med hjälp av en skiva. Du finner detta på Microsofts hemsida.

Har du ingen skiva med Vista på så har piratbukten detta.
Citera
2014-11-22, 14:10
Medlem
EpiskaHundens avatar
Skaffa Windows 8 istället. Mycket bättre och snabbare än Vista och Windows 7 tillsammans.
Citera
2014-11-22, 14:16
Medlem
DyslexiKungens avatar
Vista är väl ingen som vill ha tillbaka efter att ha kört W7, W8 har ju dessa fula appar som stör(rött blått, rött blått ) inget att rekkommendera , men ladda ned från nätet Vista och kör den är väl det enklaste tipset.
Citera
2014-11-22, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Oj, många frågor som har varit uppe flertal gånger på forumet.

Börjar du med att läsa om hur man utför en ny installation med hjälp av en skiva. Du finner detta på Microsofts hemsida.

Har du ingen skiva med Vista på så har piratbukten detta.

Är det inte bara att ladda ner Vista och göra en clean installation? Har produktkoden som står på datorn, denna borde gå att använda igen va?

Går det även att fixa drivrutinerna som ett paket så jag slipper att fixa varenda en separat? Jag tänker typ om det finns ett paket för varje dator som tillverkats? Eller hur många drivrutiner behöver jag? Är det bara till grafikkortet? Sen har jag nytt grafikkort också.

Citat:
Ursprungligen postat av EpiskaHunden
Skaffa Windows 8 istället. Mycket bättre och snabbare än Vista och Windows 7 tillsammans.

Grejen är dock att jag har Windows Vista från början och denna datorn körs bäst med Vista eftersom den är ganska gammal.
Citera
2014-11-22, 14:21
Medlem
Vill även rensa datorns hårddisk på allt så jag kan installera om hela skiten, hur gör jag det?
Citera
2014-11-22, 14:23
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dikterad
Vill även rensa datorns hårddisk på allt så jag kan installera om hela skiten, hur gör jag det?

Detta gör du med hjälp av installationsskivan.
Citera
2014-11-22, 14:23
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:

Högerklicka och välj att formatera, eller som ovan skrev med hjälp av en installationskiva
Citera
2014-11-22, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Detta gör du med hjälp av installationsskivan.
Behöver man verkligen en installationsskiva för att rensa hårddisken?

Har för övrigt inte kvar den. Hur gör jag?
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Högerklicka och välj att formatera, eller som ovan skrev med hjälp av en installationskiva

Har inte kvar den.
Citera
2014-11-22, 14:28
Medlem
EpiskaHundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
W8 har ju dessa fula appar som stör(rött blått, rött blått ) inget att rekkommendera

Startmenyn med alla appar och färger kan lätt trollas bort genom att ladda hem ett program som heter Start 8, eller något annat liknande program som trollar bort startskärmen och sätter en startmeny på skrivbordet.
Citera
2014-11-22, 14:32
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:

Visst finns den andra metoder, men nu ville du har ett operativsystem i. Har du läst på Microsofts hemsida hur man lättast går tillväga?
Citera
Medlem
Enklaste är väl att ladda ner en piratversion, vet inte hur det är med Vista men Windows 7 finns flera click-to-run, behövs ingen skiva eller nåt, antar att det finns samma till Vista.
Citera
Medlem
EpiskaHundens avatar
Citat:

Har för övrigt inte kvar den. Hur gör jag?

Har inte kvar den.

För att formatera C hårddisken så måste du ha en Windowsskiva då ett operativsystem inte kan formatera sig självt på ett korrekt vis.
Senast redigerad av EpiskaHunden 2014-11-22 kl. 14:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in