2014-11-11, 00:13
Medlem
Ambyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumba
Future Cop: L.A.P.D, kom ut på dator och Playstation(1).
Ja tack!
Hahaha nu när du sa det så fattade jag att de va till Ps1, men körde det alltid på Ps2 så fick för mig att det var de Men tack ännu en gång! Har under ett par år undrat vad det heter :P
Citera
2014-11-11, 09:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lumba
Future Cop: L.A.P.D, kom ut på dator och Playstation(1).

Det där spelade jag på psx. Var riktigt bra kommer jag ihåg. Sålde det dock någon månad efteråt för köpepriset.
Citera
2014-11-14, 15:37
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ogzaxx
Söker ett gammalt pc spel, jag kommer ihåg att man var en drake och man gick runt på en ö.
Det heter typ dilbert eller gilbert.
Gilbert och den kemystiska ön.
Citera
2014-11-15, 22:11
Medlem
iVanillaGorillas avatar
Hej jag söker ett gammalt spel som fanns till det första Xbox:et och PS2. Det är ett fightingspel. Man är på ett möte mellan alla stadens gatugäng, han som håller mötet blir ihjälskjuten av en medlem i ett annat gäng denna killen anklagar då det gänget man själv spelar som att det var vi som skjöt han, polisen kommer för de hörde avlossningen av skottet och alla gäng smiter, det går sen på radio att det var ens egna gäng som skjöt denna ledare, spelet går då ut på att det gänget man spelar som ska ta sig hem till sitt 'turf' och alla andra gatugäng är ute efter en och försöker döda oss så man får slåss sin väg hem. Någon som vet namnet till detta spelet? Skulle vara väldigt tacksam isåfall!
Senast redigerad av iVanillaGorilla 2014-11-15 kl. 22:21.
Citera
2014-11-16, 23:47
Medlem
satishs avatar
Någon som minns ett krigsspel om ww2 (tror jag) där man swappar mellan sina gubbar, alltså man styr hela sitt team själv. Det fanns med på en demo från pc för alla förut, innan 08 va de. Leta i minnet mina vänner
mvh
Citera
2014-11-17, 12:52
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satish
Någon som minns ett krigsspel om ww2 (tror jag) där man swappar mellan sina gubbar, alltså man styr hela sitt team själv. Det fanns med på en demo från pc för alla förut, innan 08 va de. Leta i minnet mina vänner
mvh

Låter lite som Hidden & Dangerous: http://en.wikipedia.org/wiki/Hidden_%26_Dangerous
Citera
2014-11-17, 12:57
Medlem
DonDicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iVanillaGorilla
Hej jag söker ett gammalt spel som fanns till det första Xbox:et och PS2. Det är ett fightingspel. Man är på ett möte mellan alla stadens gatugäng, han som håller mötet blir ihjälskjuten av en medlem i ett annat gäng denna killen anklagar då det gänget man själv spelar som att det var vi som skjöt han, polisen kommer för de hörde avlossningen av skottet och alla gäng smiter, det går sen på radio att det var ens egna gäng som skjöt denna ledare, spelet går då ut på att det gänget man spelar som ska ta sig hem till sitt 'turf' och alla andra gatugäng är ute efter en och försöker döda oss så man får slåss sin väg hem. Någon som vet namnet till detta spelet? Skulle vara väldigt tacksam isåfall!

The Warriors

http://www.ign.com/games/the-warriors/xbox-733803
Citera
2014-11-17, 18:18
Medlem
iVanillaGorillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonDick
The Warriors

http://www.ign.com/games/the-warriors/xbox-733803

Yes det var spelet det!

Tack så mycket!!
Citera
2014-11-18, 13:38
Medlem
satishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Låter lite som Hidden & Dangerous: http://en.wikipedia.org/wiki/Hidden_%26_Dangerous

Ja va själv inne på de spåret men den svenska beskrivningen av spelet stämde inte, dehär verkar stämma mer. Tack så mycket
Citera
2014-11-22, 11:24
Medlem
Ett tecknat point-and-click spel från 90 talet. Svenskt tal (tror jag).
Kommer inte ihåg hur jag fick spelet men tror det kom i något corn flakes paket eller liknande.

Man börjar vid en camping plats där något har hänt. Har för mig att det saknas en massa delar och någon blivit inlåst. Så man ska ta reda på vad som hänt. Kommer ihåg att man åker till något öken land där något ligger i en flod. I slutet av spelet så möter man elakingarna vid campingplatsen och besegrar dessa.

Grejen med spelet är den att karaktären man spelar är en känd karaktär, typ som bugs bunny, men jag kan fan inte komma på vem man spelar som.
Citera
2014-11-22, 11:42
Medlem
Skezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satish
mvh
Commandos: Strike Force kanske? Det är det första spelet i serien man spelar i 1st persion view, de tidigare är i överblick ovanifrån. Men man kan byta mellan karaktärerna i sitt lag och det utspelar sig under WWII.

Citat:
Ursprungligen postat av Wiki
the missions are set up in a similar fashion (several different objectives, some to be achieved through stealth, others through use of force) and in most occasions the player is allowed to change between different characters
http://en.wikipedia.org/wiki/Commandos:_Strike_Force
Citera
2014-11-22, 11:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Ett tecknat point-and-click spel från 90 talet. Svenskt tal (tror jag).
Kommer inte ihåg hur jag fick spelet men tror det kom i något corn flakes paket eller liknande.

Man börjar vid en camping plats där något har hänt. Har för mig att det saknas en massa delar och någon blivit inlåst. Så man ska ta reda på vad som hänt. Kommer ihåg att man åker till något öken land där något ligger i en flod. I slutet av spelet så möter man elakingarna vid campingplatsen och besegrar dessa.

Grejen med spelet är den att karaktären man spelar är en känd karaktär, typ som bugs bunny, men jag kan fan inte komma på vem man spelar som.

Rosa pantern - Resa på egen risk, skulle jag tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in