2016-12-21, 23:20
Medlem
elbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Commander Keen?
Tyvärr, det här var riktigt basic och amatörmässigt men satan så kul

Vet inte om det va r flash men spelet såg ut att vara gjort i paint
Citera
2016-12-22, 03:48
Medlem
majorapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Runt år 2000

Gubbe som påminner om Spidermans färger men mc hjälm

2d spel, grå bakgrund

Mkt hoppande, enda stället jag kommer ihåg är ett ställe där man föll och höll höger eller vänster för att komma in i en öppning

Microman skulle jag gissa.
Citera
2016-12-22, 09:42
Medlem
elbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majorapa
Microman skulle jag gissa.
Citera
2016-12-28, 17:30
Medlem
Hej, jag söker ett ww2 strategi spel som jag spelade för några år sedan på PC.
Jag minns att spelet var väldigt likt ett brädspel, det var en stor världskarta och jag tror man kunde vara USA, England, Tyskland, Japan eller Ryssland och man hade en liten miniatyr av presidenterna som man flyttade runt, likt ett brädspel.
Jag har också för mig att man var tvungen att samla på sig resurser för att kunna skapa sig en större armé, därför kunde man antingen förklara krig mot andra länder eller vara allierade för att kunna göra byteshandel.

Låter som det vore enkelt att googla på det, men jag lyckas bara hitta dom större kända strategi spelen och jag tycker ingen påminner mig om det spelet jag letar efter.
Citera
2017-01-01, 23:34
Medlem
Tja! Söker ett gammalt PC spel som jag mins att jag spelade runt 97-98 tror jag. Det var ett 2d spel och huvudkaraktären var en man, tror han var blond. Det började i ett hus/lägenhet. Sedan åkte man bil, och fick spela något spel där man skulle ta sig över gatan utan att bli påkörd.

Sedan kom man fram till någon slags byggnad som var någon sorts kontor tror jag? Minns iaf att majoriteten av spelet utspelade sig i en hiss som åkte upp och ned. På ett av våningsplanen var det ett kärnkraftverk. Minns även någon robot man skulle mata med hamburgare. Om någon har nån aning om vad jag talar om är jag så tacksam, håller på att bli galen här!!!
Citera
2017-01-03, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeinreichHimmler
Kan någon hjälpa mig namnge detta spel, eller för all del dela information kring det:
Det följde med ett kelloggs flingpaket, man spelar som tony the tiger och man ska i princip bara klättra på isberg med 2 ishackor. Det slutar med att man kommer till en stuga (tror jag) själva skivan var grön, och det fanns typ 2 spel till som är uppföljare till det här spelet.

Hittade spelet; det heter Mountain rescue honey monster.
Citera
2017-01-04, 09:50
Medlem
Tjo! Måste bara ställa frågan och hoppas på att någon har svaret här!

Spelade ett spel för många år sedan, va kanske runt -00 talet, som va ett point-and-clock spel på svenska som handla om två barn som går runt på ett gammalt slott och letar efter gamla juveler. På skoter stöter dem ihop med gamla svenska historiska figurer och får lista ut blandade uppgifter för att ta sig vidare.

Om någon vet vad spelet hette eller har någon annan ledtråd är det otroligt uppskattat!

Så snälla Flashback, hjälp mig bli av med denna extremt gnagande tanke i mitt bakhuvud!
Citera
2017-01-07, 20:23
Medlem
Yo Flashback!

Jag lirade för länge sedan ett spel som jag vill nu söker. Jag minns följande "signalement":

* det var någon form av birdsview
* arena spel. Man startar på varsin sida av en väldigt tight arena där det lag som står sist vinner
* Man hade typ 5 karaktärer att välja på
* Det var väldigt snabbt och alla shots var skillbased
* Rent grafiskt så var det animerat (vet inte om det är rätt ordval men det var inte realistisk grafik)
* Vill minnas en karaktär som var posion based, shot nån form av blåsrör och giftpilar bl.a.
* fanns typ 3 banor
* har för mig att det var beta när jag lirade det
* Har för mig att menyn och UIn var tämligen röd (som alla andra spel typ..)

Kanske finns någon som det ringer en klocka för! Håller tummarna!
Citera
2017-01-08, 22:41
Medlem
KattPerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lesdoug
Yo Flashback!

Jag lirade för länge sedan ett spel som jag vill nu söker. Jag minns följande "signalement":

* det var någon form av birdsview
* arena spel. Man startar på varsin sida av en väldigt tight arena där det lag som står sist vinner
* Man hade typ 5 karaktärer att välja på
* Det var väldigt snabbt och alla shots var skillbased
* Rent grafiskt så var det animerat (vet inte om det är rätt ordval men det var inte realistisk grafik)
* Vill minnas en karaktär som var posion based, shot nån form av blåsrör och giftpilar bl.a.
* fanns typ 3 banor
* har för mig att det var beta när jag lirade det
* Har för mig att menyn och UIn var tämligen röd (som alla andra spel typ..)

Kanske finns någon som det ringer en klocka för! Håller tummarna!
Jag drar till med Bloodline Champions!
Citera
2017-01-10, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xpekt
Hej, jag söker ett ww2 strategi spel som jag spelade för några år sedan på PC.
Jag minns att spelet var väldigt likt ett brädspel, det var en stor världskarta och jag tror man kunde vara USA, England, Tyskland, Japan eller Ryssland och man hade en liten miniatyr av presidenterna som man flyttade runt, likt ett brädspel.
Jag har också för mig att man var tvungen att samla på sig resurser för att kunna skapa sig en större armé, därför kunde man antingen förklara krig mot andra länder eller vara allierade för att kunna göra byteshandel.

Låter som det vore enkelt att googla på det, men jag lyckas bara hitta dom större kända strategi spelen och jag tycker ingen påminner mig om det spelet jag letar efter.

Något Hearts of Iron, kanske?
Citera
2017-01-13, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattPersson
Jag drar till med Bloodline Champions!

Fan vilken hjälte!
- Helt rätt spel! Underbart, tack! Nu återstår bara att testa för o se om man upplever det lika kul fortfarande!!
Citera
2017-01-13, 16:03
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lesdoug
Fan vilken hjälte!
- Helt rätt spel! Underbart, tack! Nu återstår bara att testa för o se om man upplever det lika kul fortfarande!!

Bloodline Champions är typ dött numera, men en inofficiell uppföljare (samma utvecklare och genre) i form av Battlerite finns i Early Access på Steam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in