Citat:
Ursprungligen postat av
diva59
Rami påtalar i första förhöret att de (polisen) kan se spår på kavel och sladd av vem som gjort detta. Kommer inte ihåg exakt hur han uttryckte sig men något i stil med att "det finns metoder ...". Rami börjar filma under ett pågående kaos med ett livlöst barn. Nä han visste hur han skulle skaffa sig alibi.
Kaveln var väl tvättad, jag tror att A eller R tvättat den med Klorin för att få bort Ramis dna. Finns ingen som diskar med Klorin, livsfarligt för f-n! A nämner Klorinet 2 ggr under rättegången. Varför? Jag tror det är en "felsägning" alt att hon är rädd att man ska upptäcka att kaveln är tvättad med Klorin.
Yara dog nog långt tidigare än kl 21 med tanke på rektaltemp o ambulanspersonalens uttalande. Sedan har man städat o dragit ihop sin gemensamma story. Kanske A helt enkelt tror att hon, som den fantastiska människa hon är, inte kan bli dömd.
Du har fel om klorinet, det är inte livsfarligt. I mellanöstern tvättar man också frukt och grönt i klorinbad, och sedan sköljer man noga. Det är livsfarligt att äta något i deras klimat som inte är tvättat noga!
Jag använder klorin på tallrikar, plåtar och kastruller efter att hundarna ätit upp matresterna. Bara man sköljer bort klorinet så är det ingen fara.
Har de tvättat kaveln och sköljt den så är den ren efteråt. Det får mig att tro att de med flit sett till att det finns inga spår efter Rami. Varför de inte rengjorde kaveln eller varför de lämnade så tydliga spår/bevis på att det var Madi som dödade Yara är en fråga som Madi undviker hela tiden.
Det är ju så att vi har dessa funderingar, och kanske tingsrätten kan ha liknande funderingar, men det hjälper inte Madi för funderingar är inte rimligt tvivel i förhållande till vad som är styrkt med kaveln om inte Madi ger något konkret för att väcka rimligt tvivel.