Citat:
Ursprungligen postat av
pimme.pom
Vad tycker ni om handpumpad real ale? Drack en riktigt fin igår från Ocean, den hette västkusten. Svårt att ta in en kolsyrebomb efter det. Så det blev en Drickarstout från Skebo. Det är en av mina favoriter när det gäller de lite mer alcohol svaga ölen...
Real ale på riktig cask tycker jag är riktigt trevligt, och ärligt talat uppsattar jag i många fall den lägre alkoholhalten. Visst är det trevligt med diverse imps, DIP

r och starka belgare, men starkast betyder verkligen inte nödvändigtvis bäst. Ett bra exempel på det tycker jag är nämnda real ales, men också övriga traditionella britiska stilar såväl som berliner weissen och så vidare, och att man kan dricka mängder utan att ramla av stolen skadar ju verkligen inte heller.
Angående St. Eriks tycker jag att de offtast levererar habila öl men utan några överraskningar även om de gör en del kul samarbeten ibland. Kul att höra att Orange imp. Portern var bra, hade tänkt plocka hem några flaskor av den till jul. (Börjar långsamt inse att jag trots att jag tänkt hålla igen i år kommer köpa fåniga mängder julöl till slut ändå)