2014-11-20, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ja, och de vet att man inte skickar tillbaka barn. Och farmor (eller mormor) är väl också dödshotade förstår jag? Eller rättare sagt, jag förstår inte.
Samma händelseförlopp för mormor som för Rami:när det första ledet kommit in i Sverige kommer resten av familjen. Rami kom med sonen då Madi kommit till Sverige och nu kommer farmor//mormor med AlNajjars yngsta..........jag vill inte bo i detta land längre!
Citera
2014-11-20, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Nej jag vet inte riktigt vad det grundas på men det var väl något med hur ansiktsmusklerna stelnat, som om något tryckts mot ansiktet i samband med att flickan dog.
Aha! Det där är något jag missat, men det kan kanske kopplas till att någon ambulansman och någon på sjukhuset (polis?) tyckte att huvudet hade så konstig form?
Det här är lite viktigt, tycker jag (men så är jag ju lite prillig)
Citera
2014-11-20, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Aha! Det där är något jag missat, men det kan kanske kopplas till att någon ambulansman och någon på sjukhuset (polis?) tyckte att huvudet hade så konstig form?

Jag tycker mig komma ihåg att Rami uppgav att han gått in till Yaras rum (efter att Madi gått ut med den blodiga kaveln), Yara hade kippat efter luft och Rami hade tänkt "Nu dör Yara".

Han kanske förkortade lidandet med kudden.

Återvände till vardagsrummet och rökte vidare samt chattade. Han visste då att Yara var död. Funderade på hur han skulle klara sig ur det hela.

Det visste inte Madi. Varför hon blev hysterisk, försökte väcka Yara på olika sätt. Rami dokumenterade. Han visste att upplivning var fruktlös.

Fria fantasier. Jo visst. Men inte helt.

Om kudden kunde avlämnat dessa spår i ansiktet tänker jag att det måste skett när hon dog och legat kvar ett tag efter det.

EDIT. Jag uppfattar det som att Rami var mer "ärlig" i dom första förhören.
Senast redigerad av Remark 2014-11-20 kl. 22:05.
Citera
2014-11-20, 22:08
Bannlyst
Visas det bilder på Yaras skador i FUP? Har ni sett dom?
Citera
2014-11-20, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tycker mig komma ihåg att Rami uppgav att han gått in till Yaras rum (efter att Madi gått ut med den blodiga kaveln), Yara hade kippat efter luft och Rami hade tänkt "Nu dör Yara".

Han kanske förkortade lidandet med kudden.

Återvände till vardagsrummet och rökte vidare samt chattade. Han visste då att Yara var död. Funderade på hur han skulle klara sig ur det hela.

Det visste inte Madi. Varför hon blev hysterisk, försökte väcka Yara på olika sätt. Rami dokumenterade. Han visste att upplivning var fruktlös.

Fria fantasier. Jo visst. Men inte helt.

Om kudden kunde avlämnat dessa spår i ansiktet tänker jag att det måste skett när hon dog och legat kvar ett tag efter det.

EDIT. Jag uppfattar det som att Rami var mer "ärlig" i dom första förhören.
Det är bland annat sådant jag vrider och vänder på.
Men hade hon inte dragit sitt sista andetag i duschen eller medan de bar henne dit, som han tyckte i något förhör.
Kan man slå hårt och effektivt med en kavel igenom en kudde?
Citera
2014-11-20, 22:12
Medlem
Ghostfaces avatar
Mycket diskussioner angående formella "rutiner vid anmälan om barn som far illa". (dvs flytta ansvaret till någon annan) Vart tog civilkuraget vägen? Yara har vart i skolan med 2 brutna revben, 5 brutna fingrar, brännmärken från cigaretter och ett par hundra andra skador. Varför har ingen vuxen bara tagit henne i handen och gått ner till skolsköterskan? Då hade detta aldrig hänt. Menar lärare och övrig personal på skolan att dom inget märkt?
Citera
2014-11-20, 22:14
Medlem
Citat:

Jag förstod det som att de såg i hennes ansikte att hon hade dött långt innan.
Citera
2014-11-20, 22:16
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Sparkar är trubbigt våld. Spark med hård sko. Tillhygge? Kavel absolut, kontaktdelarna på en kabel? dammsugarskaft? Sopskyffel? Fjärrkontroll? Det finns många tänkbara tillhyggen där kaveln är en möjlighet. Jag påstår inte att den inte använts, bara att det finns andra möjligheter att orsaka skadorna.

Händerna på båda gärningsmännen var, förutom Amanis brännblåsa?, oskadda och oklanderligt rena, med kortklippta naglar utan minsta besudling av något slag under. Efter att ha burit och duschat, klappat och daskat för att väcka flickan. När man konstaterat att hon är livlös och inte vaknar klär man dessutom om henne. Helt normalt?
Att intresset riktats just mot kaveln beror ju på Ramis (!) påstående om att Amani kom ut ur rummet med en blodig kavel - och en sådan, med blodspår från Yara, lagts i sovrumsfönstret efter att ha tvättats av. Annars har du naturligtvis helt rätt i att vad som helst kan ha använts.

När det gäller såret på Amanis finger så hävdar hon ju själv att hon har skurit sig när hon diskat, men det ser verkligen inte ut som något skärsår, utan - som du säger - snarast en brännblåsa (eller ett skavsår?).

Däremot kan jag absolut inte hålla med om att Amanis naglar är kortklippta, tvärtom är de ganska långa (men rena): http://minfil.org/N5Xegdb7bb/amanis_hand.jpg
Citera
2014-11-20, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
Mycket diskussioner angående formella "rutiner vid anmälan om barn som far illa". (dvs flytta ansvaret till någon annan) Vart tog civilkuraget vägen? Yara har vart i skolan med 2 brutna revben, 5 brutna fingrar, brännmärken från cigaretter och ett par hundra andra skador. Varför har ingen vuxen bara tagit henne i handen och gått ner till skolsköterskan? Då hade detta aldrig hänt. Menar lärare och övrig personal på skolan att dom inget märkt?
Fan va skamligt, hennes lärare borde fan anmälas. Hur fan kunde "hen" ej märka nåt? Om jag var hen skulle jag hänga mig.
Citera
2014-11-20, 22:18
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouzone
Visas det bilder på Yaras skador i FUP? Har ni sett dom?
Svar på båda frågorna: Lyckligtvis inte...
Citera
2014-11-20, 22:27
Medlem
Citat:
Det är bland annat sådant jag vrider och vänder på.
Men hade hon inte dragit sitt sista andetag i duschen eller medan de bar henne dit, som han tyckte i något förhör.
Kan man slå hårt och effektivt med en kavel igenom en kudde?

Nej. I duschen hade hon "rosslat", antar luften gick ur flickan.
Citera
2014-11-20, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag förstod det som att de såg i hennes ansikte att hon hade dött långt innan.

Så tolkade jag det också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in