2014-11-17, 16:07
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av captengrogg
Hatar dessa nya från telia telenor comhem cmore och nu mediamarkts nya reklamer där budskapet är stanna inne oavsett väder och vind sitt inne och glo på film. Att vara ute upptäcka naturen eller skapa sin egna fantasi är tråkigt sitta framför film och glo hela dagen är det bästa i familjelivet.

T.ex nya mediamarkt en pappa är ute i skogen med sitt barn, barnet är uttråkad och hittar på en ursäkt för att komma hem och kolla film istället. Sen deras slogan naturen är tråkig

Eller telenor när hela familjen sitter på en båt pappan försöker engaera dem men alla kollar på mobil ipad datorn någon båt granne " har du sett katt klippe du måste se katt klippe"

Är det detta vi vill lära våra barn, skit i naturen och leka film är din barnvakt

Blir även jag riktigt förbannad på den.

Och vad är grejen med juicen som inte har plats för koncentrat, konstigheter eller små trumpeter? Vadå små trumpeter, har jag missat något talesätt? "Inga små trumpeter i juicen"? Jag förstår ärligt talat inte. Ska det vara ett skämt? Eller va?
Citera
2014-11-17, 20:15
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seeing
Toyota Yaris.

HATAR verkligen den jävla reklamen. Dålig musik med högljudda människor som sjunger falskt.
Absolut värst då man sitter och surfar i lugnan ro och det poppar upp nån jävla reklambanner så man nästan ramlar ur stolen
Den som tog beslutet att spela in den reklamfilmen bör skjutas.
Citera
2014-11-18, 14:03
Medlem
_Strebers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av captengrogg
Hatar dessa nya från telia telenor comhem cmore och nu mediamarkts nya reklamer där budskapet är stanna inne oavsett väder och vind sitt inne och glo på film. Att vara ute upptäcka naturen eller skapa sin egna fantasi är tråkigt sitta framför film och glo hela dagen är det bästa i familjelivet.

T.ex nya mediamarkt en pappa är ute i skogen med sitt barn, barnet är uttråkad och hittar på en ursäkt för att komma hem och kolla film istället. Sen deras slogan naturen är tråkig

Eller telenor när hela familjen sitter på en båt pappan försöker engaera dem men alla kollar på mobil ipad datorn någon båt granne " har du sett katt klippe du måste se katt klippe"

Är det detta vi vill lära våra barn, skit i naturen och leka film är din barnvakt

Åh, jag blir varm när jag läser. Jag minns i somras då reklam gjordes för nån filmkanal och en fet idiot hade datorn med sig på stranden, i vattnet - överallt. Vem fan är så beroende av film så man tycker naturen är tråkig? Kattklipp. Vem fan bryr sig.
Citera
2014-11-19, 00:48
Medlem
Bror.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Fast förmildrande omständigheter är att de har tjackat en väldigt gammal vikingbalja byggd 1986, Olympia. Fast de kanske bara hyr den?

Ja, nej. Såg reklamen i dag igen och då sa dem att de köpt färjan, och den ser inte precis ut som en "billig" färja. Men men, vad gör man åt det. Undra om man kan stämma Svenska Spel om man vinner drömvinsten och sen inte har råd med en färja på långa vägar
Citera
2014-11-19, 00:50
Medlem
Bror.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Streber
Åh, jag blir varm när jag läser. Jag minns i somras då reklam gjordes för nån filmkanal och en fet idiot hade datorn med sig på stranden, i vattnet - överallt. Vem fan är så beroende av film så man tycker naturen är tråkig? Kattklipp. Vem fan bryr sig.

Exakt vad både jag och min pappa sagt angående Com Hems (?) reklam! Om man vill kolla på TV så mycket kan man ju lika gärna stanna hemma 24/7
Citera
2014-11-19, 00:51
Medlem
milton76s avatar
Ferrero rocher-reklamen med kvinnan som ska njuta av den jävla chokladbollen ... med sin enorma kotunga. ..
Citera
2014-11-19, 00:59
Medlem
Oides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milton76
Ferrero rocher-reklamen med kvinnan som ska njuta av den jävla chokladbollen ... med sin enorma kotunga. ..

Nästan alla utländska reklamfilmer om choklad är bara konstiga och ser så falska ut, Merci och sen där reklamfilmen med den lilla flickan som får provsmaka på gräddcola.
Citera
2014-11-19, 01:00
Medlem
milton76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oide
Nästan alla utländska reklamfilmer om choklad är bara konstiga och ser så falska ut, Merci och sen där reklamfilmen med den lilla flickan som får provsmaka på gräddcola.
den sista känns lätt pedofilig och mercireklamen får mig att vilja spy
Citera
2014-11-19, 16:01
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milton76
Kvinnorna i reklamen lär inte komma i närheten av en kaloribomb som choklad. De lever på mineralvatten och grönsaker.
Citera
2014-11-19, 16:03
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Jag tror att det är Media Markt som har börjat med en reklam med en unge som är bajsnödig och vill hem. Sen talar de om att naturen minsann är tråkig och att det är bättre att stanna inne. Vidrigt!
Den mesta reklamen går ut på att vi ska sitta hemma och spela/äta chips/se på tv eller liknande. Naturen är inte bra för reklammakarna, den är ju gratis för alla.
Citera
2014-11-20, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Den mesta reklamen går ut på att vi ska sitta hemma och spela/äta chips/se på tv eller liknande. Naturen är inte bra för reklammakarna, den är ju gratis för alla.

Samma sak med see you on saturday där deras budskap är att se på fotboll varje lärdag på tv

det finns mycket mer roliga saker att göra än att bara se på tv

det störigaste reklamen är såklart see you on saturday och den där reklamen om kaffe som handlar om en man i kostym som stöter på en man i skjorta, det första skjortmannen gör är att stirra rakt ner på kostymmannens skor och säger: nice shoes. Efteråt får man se att kostymmannen har på sig skjortmannens sandaler och att skjortmannen har på sig kostymmannens finskor, skjortmannen verkar ha lyckats ragga upp en tjej bara för skorna

På slutet säger han: i should have ask him his boat.

Hur kan det vara naturligt när man bara stöter på en random kille som frågar om han får låna ens skor? Låter bara dumt och ologiskt

handlar reklamen om kaffe eller handlar den om skor? Fattar inte riktigt skämtet dessutom
Citera
2014-11-21, 12:41
Medlem
Enzymes avatar
Pensionsreklamen med den där jävla gubben som sitter med ett trumset på taket. Vill kasta ut TVn varje gång den kommer vilket är ca 300 gånger på en kväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in