2014-08-23, 05:56
Medlem
le-chefs avatar
Jag har alltid haft pengarna inom 36h när jag tagit ut från skrill till bank.
Citera
2014-08-23, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Först: tack så mycket för era svar

Så en fråga: Jag satte över ett mindre belopp från spelvinster från Skrill till mitt Visa-kort och det står som "processed" på Skrill.com men de är inga pengar på kontot.
Brukar det dröja? Överföringen var typ klockan runt 14:00 idag. För jag över till Skrill tar det ju bara sekunder.

Grundfrågan är väl hur pass mycket man kan lita på Skrill helt enkelt. Vid överföring från Skrill till svenskt bankkonto.

Ja det tar några arbetsdagar, självklart kan man lita på dem. Det är en av den största internet "wallet" som finns.
Citera
2014-08-25, 02:17
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Ja det tar några arbetsdagar, självklart kan man lita på dem. Det är en av den största internet "wallet" som finns.

Okej, bra, överföringen skedde den 22 augusti vilket var en fredag, nu har det precis blivit den 25 augusti och fortfarande inga pengar på kontot, men de har varit helg och måndagen är två timmar och en kvart gammal kan kanske bero på det?

Tycker de är lite störande att från mitt visa-kort till Skrill tar det inte en minut innan pengarna är där de ska, men går man andra vägen så dröjer det men aja, kan jag lita på dem så, de är de viktigaste att pengarna trillar nån gång inom en inte allt för avlägsen framtid...
Citera
2014-08-25, 14:38
Medlem
Arbetarbroders avatar
Fortfarande inga pengar från Skrill, och de tycker jag de borde hunnit med för nu närmar vi oss 15 timmar in på denna måndagen.
Med Skrill-Card så får de godkänt men de här tog för lång tid för jag ska vara nöjd.

Alltså nackdel: pengar från Skrill-account till svenskt bank-konto via VISA-kort tar alldeles för lång tid.
En till nackdel: Skrill svarar ej på mail inom tid jag anser vara rimlig.
Citera
2014-08-26, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Fortfarande inga pengar från Skrill, och de tycker jag de borde hunnit med för nu närmar vi oss 15 timmar in på denna måndagen.
Med Skrill-Card så får de godkänt men de här tog för lång tid för jag ska vara nöjd.

Alltså nackdel: pengar från Skrill-account till svenskt bank-konto via VISA-kort tar alldeles för lång tid.
En till nackdel: Skrill svarar ej på mail inom tid jag anser vara rimlig.

Till bank/ kreditkort tar det 3-5 bankdagar, ibland går det snabbare,

Tar du då ut på fredagen vid eftermiddagen, så kommer helgen som inte räknas, och sen kommer dina pengar dyka upp runt onsdagen. Skrill har funnits i "evigheter" och är seriösa. De är snabba till och från spelsidor eller andra handlare, men sen tar det längre tid till banker kort, där mycket beror på banken.
Citera
2014-08-26, 11:12
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av degengambler
Till bank/ kreditkort tar det 3-5 bankdagar, ibland går det snabbare,

Tar du då ut på fredagen vid eftermiddagen, så kommer helgen som inte räknas, och sen kommer dina pengar dyka upp runt onsdagen. Skrill har funnits i "evigheter" och är seriösa. De är snabba till och från spelsidor eller andra handlare, men sen tar det längre tid till banker kort, där mycket beror på banken.

Okej jag får helt enkelt ta och lugna ner mig, och tacka för era lugnande svar!
Citera
2014-08-26, 14:29
Medlem
Arbetarbroders avatar
Fan med, missade en fråga jag hade tänkt ställa i inlägget här ovanför..
Överföring från Skrill till VISA verkar kosta typ 2.7% av beloppet man överför, vad ligger kostnaden om man tar ut kontanter i en bankomat?
Samt är den kostnaden samma i Sverige som övriga Europas bankautomater?
(vilket ju känns rätt rimligt men kastar ut den frågan också när de finns många som verka ha bra koll på Skrill här på Flashback)
Citera
2014-08-26, 20:33
Medlem
Vad irriterar mig om Skrill är att du betalar hel del i provision - men ändå är det billigare än paypal, eller hur?
Citera
2014-09-28, 23:27
Medlem
Arbetarbroders avatar
Vad är det för skillnad på Skrill och Paysafecard?
om det finns nån enkel förklaring på det..?
Citera
2014-11-12, 11:06
Medlem
anre24s avatar
Får aldrig svar från deras e-mail support? Någon som har samma problem?
Citera
2014-11-20, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Får aldrig svar från deras e-mail support? Någon som har samma problem?

Samma här. Jag skulle ta ut pengar till mitt bankkonto och då stod det först "processed" för uttaget men sedan några dagar senare så stod det "canceled". De skickade aldrig något email angående detta samt svarade inte heller på supporten. Men det löste sig ialla fall till slut, fick reda ut det själv...

Nu står jag inför ett annat problem. Verkar som att jag har uppnått mina limits för transaktioner eftersom jag måste verifiera mitt konto innan jag kan göra ett uttag så jag laddade upp några dokument via deras help-pages.

Frågor:

1. Någon som vet hur lång tid det brukar ta innan kontot verifieras? Har nog gått en vecka nu.
2. Är TV-licens ett acceptabelt adressbevis? (hade inget bättre)
3. Kommer Skrill att ge mig besked om svaret på fråga 2 är "nej"?
Citera
2014-11-20, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ölkorven
Samma här. Jag skulle ta ut pengar till mitt bankkonto och då stod det först "processed" för uttaget men sedan några dagar senare så stod det "canceled". De skickade aldrig något email angående detta samt svarade inte heller på supporten. Men det löste sig ialla fall till slut, fick reda ut det själv...

Nu står jag inför ett annat problem. Verkar som att jag har uppnått mina limits för transaktioner eftersom jag måste verifiera mitt konto innan jag kan göra ett uttag så jag laddade upp några dokument via deras help-pages.

Frågor:

1. Någon som vet hur lång tid det brukar ta innan kontot verifieras? Har nog gått en vecka nu.
2. Är TV-licens ett acceptabelt adressbevis? (hade inget bättre)
3. Kommer Skrill att ge mig besked om svaret på fråga 2 är "nej"?

TV-licensräkningen räcker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in