2014-11-18, 22:00
Avslutad
Jag hoppas för guds skull att även Moskéer och Synagogor öppnar asylboenden. Inte fan ska väl ledande muslimer och judar säga nej till flyktingströmmarna?
Citera
2014-11-18, 22:02
Medlem
GunsAndHorsess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Jag hoppas för guds skull att även Moskéer och Synagogor öppnar asylboenden. Inte fan ska väl ledande muslimer och judar säga nej till flyktingströmmarna?

jaså, får dom in lika mkt pengar som kyrkan gör? vad jag minns så är majoriteten av Sveriges befolkning betalar skatt till kyrkan.
Citera
2014-11-18, 22:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GunsAndHorses
jaså, får dom in lika mkt pengar som kyrkan gör? vad jag minns så är majoriteten av Sveriges befolkning betalar skatt till kyrkan.

Haha vad tror du moskéer får sina pengar ifrån? En hel del moské-byggen kommer från f.d diktatorn Gadaffi bl.a och han var inte en fattig människa direkt. Judarna är inte heller kända för att vara gatu-tiggare direkt.
Citera
2014-11-18, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GunsAndHorses
Saudiarabien finansierar moskéer. Det förekommer även att moskéerna får cash mot rekrytering av lämpliga självmordsbombare/ISIS-krigare.
Citera
2014-11-18, 22:10
Medlem
AuJjas avatar
Om det är någon här som tvivlar på vilka ideal som driver svenska kyrkan idag och vad de har på agendan, läs detta:
ÖPPET BREV TILL KYRKOFULLMÄKTIGE I GÖTEBORG
https://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=1057943

Utdrag:
"Vi tar inte ställning till detaljerna i det nya budgetförslaget för Göteborgs kyrkliga samfällighet. Däremot känner vi en djup oro för att kyrkan, genom beslut som detta, monterar ner sin närvaro i de stadsdelar som präglas av mångfald och mångkultur. En av världens rikaste kyrkor trappar ner sin närvaro i de områden som hör till de mest folkrika, men också mest utsatta i Sverige. Vår kyrka riskerar att i tysthet förvandlas till något som hon inte är och heller aldrig har varit.

Vi menar också att förortsförsamlingarna i mycket stor utsträckning utför ett medlemsgenererande arbete. I kyrkoforskaren Jonas Bromanders forskning, samt även i den SKOP-undersökning om incitament till medlemskap och förväntningar på Svenska kyrkan som gjordes i Göteborg 2012, visas det att kyrkans sociala arbete och engagemang är den absolut största anledningen till medlemskap. Trots att förortsförsamlingarna har få medlemmar, finns här ett mycket välbesökt gudstjänstliv. Många kommer på studiebesök och vi är övertygade om att många av framtidens kyrkotillhöriga finns just i förorten.

”Ordet blev kött och slog upp sitt tält ibland oss” - en bild som uttrycker inkarnationens djupaste hemlighet. Gud slår inte ner sina pålar och blir fast i tempel och kyrkor, utan bor där vi bor. Rör på sig. Hittar nya gestalter och uttryck för sin närvaro. På nya platser i nya tider. Tar plats där människorna finns. Och människor rör på sig. Flyttar. Landskapet förändras. Det är nu vi ritar kartan för morgondagens terräng.

Inför beslutet den 5 november förväntar vi att Kyrkofullmäktige i Göteborg säkerställer att Svenska kyrkan, i oförminskad omfattning, kan fortsätta att finnas, leva, påverka, väcka opinion samt sprida hopp i stadens alla delar, även i den mångkulturella förorten med få medlemmar men många, många människor! "

Ja, vad säger man?
Citera
2014-11-19, 18:07
Medlem
Nu har ni elva dagar på er att lämna kyrkan annars får ni betala kyrkoskatt även hela året 2015 och indirekt bidra till Sveriges och svensk kulturs undergång med hjälp av prästinnan från helvetet, Antje Jackelén.

För övrigt är biskopen i Stockholm Eva Brunne flata och lever tillsammans med en annan kvinna vilket inte förordas i den bibel som är den kristna rörelsens fundament.

Ja, vilken djävla röra det är, och varför skulle en någorlunda intelligent och svensk kristen människa vilja medverka och ekonomiskt bidraga till en sådan religiös helvetessekt?
Citera
2014-11-19, 21:44
Medlem
Bajsfacistens avatar
www.uturkyrkan.se

Nu var det längesen jag var med i svenska kyrkan. Den är inte ens idag en kulturbärare. Svenska kyrkan saknar existensberättigande idag. Jag förstår inte vad den har för syfte. Jag menar svenska kyrkans trovärdighet bland svenskar som faktiskt är troende måste väl vara väldigt lågt. Borde inte andra kristna församlingar som faktiskt tror på vad som står i bibeln suga upp de riktiga kristna, dvs ett andligt exodus mot frireligösa församlingar?
Citera
2014-11-20, 02:39
Medlem
Drapåtrissors avatar
Nu är det spikat på kyrkomötet att mer av kyrkans pengar ska stödja asylsökande med både bostäder och det juridiska. Att det mest handlar om muslimer som i sina hemländer förföljer sina kristna minoriteter verkar inte spela någon roll för den politiserade landsförrädarmaffian i ledningen.
http://www.sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6023082
Tur att man lämnat skiten för länge sedan och fler lär väl inse vilka hycklare dom är efter detta.
Senast redigerad av Drapåtrissor 2014-11-20 kl. 02:44.
Citera
2014-11-20, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taredomje
Nu har ni elva dagar på er att lämna kyrkan annars får ni betala kyrkoskatt även hela året 2015 och indirekt bidra till Sveriges och svensk kulturs undergång med hjälp av prästinnan från helvetet, Antje Jackelén.

Är det inte 1:a november som är sista datum att gå ur svenska kyrkan?

Svenska kyrkan är verkligen på väg utför om de planerar att öppna asylboenden så nu är det på tiden att gå ur.
Citera
2014-11-20, 11:19
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Nu är det spikat på kyrkomötet att mer av kyrkans pengar ska stödja asylsökande med både bostäder och det juridiska. Att det mest handlar om muslimer som i sina hemländer förföljer sina kristna minoriteter verkar inte spela någon roll för den politiserade landsförrädarmaffian i ledningen.
http://www.sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6023082
Tur att man lämnat skiten för länge sedan och fler lär väl inse vilka hycklare dom är efter detta.

Kommer svenska kyrkan att erbjuda muslimsk halal-mat, tillagad av muslimer, i sina kyrkors asylboenden?
Citera
2014-11-20, 20:39
Medlem
blofeld88s avatar
Varje gång jag läser nåt sånt här tänker jag att jag ska lämna kyrkan. Sen glömmer jag bort det tills det kommer en ny artikel och då tänker jag åter att jag ska lämna skiten. Å så håller det på, år efter år, nu får jag fan ta å göra slag i saken.
Citera
2014-11-20, 20:41
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
En enkel åtgärd är ju att inte betala kyrkoavgift genom att lämna svenska kyrkan.

Gjorde jag för tio år sen. Hör till det bästa jag gjort. Saknas pengar är det bara för kyrkan att be guden om mer, han hör ju bön och yadyada
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in