Citat:
Ursprungligen postat av
Beatriceaurore
Jag misstänker att Kyrkan är ute efter att få nya medlemmar. Medlemsantalet krymper hela tiden och de söker desperat efter sätt att locka, t ex med Drive in-dop med gratis kaffe o bulle, "Helig dans" i kyrkan, "Bibelskoj" för barnen..
Det handlar inte enbart om att få nya medlemmar, än mer handlar det om intäkter och att främja ekumenism. Det senare är en katolsk doktrin som står i rak motsats till protestantisk bibellära där katolicismen pekas ut som antikrists säte. Katolicismen har lyckats uppnå detta genom frimurarorden som upprättades i syfte att motverka reformationen och föra tillbaka kyrkan i dess moders famn.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dawny
Nyheten damp ned i Rapport i kväll och jag satt där som ett frågetecken. Mina frågor till Kyrkan är:
- ca 40 000 hemlösa svenskar finns i landet och även när det varit - 20 grader kallt så har t ex kyrkan i min hemkommun INTE öppnat dörrarna för dem.
[...]
Så, om Godhet är det som driver er VARFÖR struntade ni då i radikala åtgärder beträffande denna grupp? Ekonomiskt stöd till sjuka, gamla o utsatta svenskar är f ö obetydligt. Allt för ofta har någon kyrkvärd sagt: "Nu ska vi samla in pengar till flyktingarna i området runt oss!" Men inte tilde fattiga svenskarna, som ju har ännu lägre/färre bidrag än invandrarna.
[...]
Att kristna skyddar de kristna verkar logiskt för mig, men om man tänker fylla upp församlingshem med männniskor tillhörande en religion som är inriktad på att mörda alla kristna på jorden då stannar tanken.
Det pågår just nu religionskrig mellan den kristna och muslimska världen. HO HO - VAKNA! Vad är det sv. kyrkan inte har fattat?
[...]
Kyrkan måste muslimanpassas. Ta bort korsen!
Som jag skriver ovan handlar det om ekonomiska incitament och ekumenism, med tillägget att svenskfientlighet spelar en uppenbar roll i detta. Ekumenism, alltså i bemärkelsen att den protestantiska bibelläran överges till syftet att skapa en syntes av katolicism - frimureri och islam. Att svenskar marginaliseras allt jämt och allt mer öppet i landet är helt i linje med den katolska jesuitorderns intressen. Uppenbarelseboken 18 tar upp babylons fall och följande påbud:
"Gå ut från henne, mitt folk, så att ni inte tar del i hennes synder och drabbas av hennes plågor. Ty hennes synder har nått upp till himlen, och Gud har kommit ihåg hennes brott. Ge henne lika för lika, ge henne dubbelt igen för vad hon har gjort. Blanda dubbelt åt henne i den bägare som hon har blandat. Ge henne lika mycket plåga och sorg som hon har skaffat sig ära och lyx. Hon säger i sitt hjärta: Jag sitter som drottning, jag är inte änka och skall aldrig behöva känna någon sorg. Därför skall hennes plågor komma på en enda dag: död och sorg och svält, och hon skall brännas upp i eld. Ty mäktig är Herren Gud, han som har dömt henne."