2014-11-20, 20:59
Medlem
Beatriceaurores avatar
Jag misstänker att Kyrkan är ute efter att få nya medlemmar. Medlemsantalet krymper hela tiden och de söker desperat efter sätt att locka, t ex med Drive in-dop med gratis kaffe o bulle, "Helig dans" i kyrkan, "Bibelskoj" för barnen..

Jag hoppas alla vet att dopet i kyrkan inte handlar om "en trevlig tradition i vacker miljö", där släkten får träffas och barnet får presenter, utan konkret handlar dopet om att barnet blir medlem i Svenska Kyrkan. I England kallas dopritualen "kristnande" av barnet, vilket är tydligare om vad det handlar om. I t ex Danmark och England måste föräldrarna högt och tydligt säga efter prästen och "avsäga sig djävulens påverkan" och lite annat vidskepligt strunt. Detta har Svenska kyrkan för länge sedan skalat bort för att lättare kunna räkna in nya medlemmar - hos föräldrar som ofta inte har en aning om att barnet nu finns registrerat som kristet troende.
Citera
2014-11-20, 22:36
Awaiting Email Confirmation
Nyheten damp ned i Rapport i kväll och jag satt där som ett frågetecken. Mina frågor till Kyrkan är:

- ca 40 000 hemlösa svenskar finns i landet och även när det varit - 20 grader kallt så har t ex kyrkan i min hemkommun INTE öppnat dörrarna för dem. Jag slet i åratal och försökte påverka angående de hemlösa svenskar som hade psykiska problem, lättare missbruk eller tyngre för att de skulle få något härbärge eller boende. Det blev kalla handen. Tog in några själv i protest.

Så, om Godhet är det som driver er VARFÖR struntade ni då i radikala åtgärder beträffande denna grupp? Ekonomiskt stöd till sjuka, gamla o utsatta svenskar är f ö obetydligt. Allt för ofta har någon kyrkvärd sagt: "Nu ska vi samla in pengar till flyktingarna i området runt oss!" Men inte tilde fattiga svenskarna, som ju har ännu lägre/färre bidrag än invandrarna.

- VILKA tänker ni ta in? En mix av muslimer o kristna? Eller bara muslimer kanske? Varför inte satsa på att ENBART ta in kristna p g a det folkmord på just kristna som pågår just nu. Att kristna skyddar de kristna verkar logiskt för mig, men om man tänker fylla upp församlingshem med männniskor tillhörande en religion som är inriktad på att mörda alla kristna på jorden då stannar tanken.

Det pågår just nu religionskrig mellan den kristna och muslimska världen. HO HO - VAKNA! Vad är det sv. kyrkan inte har fattat?

Miggor berättar att mängder av asylsökande muslimer låter döpa sig utan av veta något om kristendomen. Men de vill ha konvertit-status, d v s kunna säga att de har konverterat och därför inte kan återvända till hemlandet utan att bli dödade.

Att omvända muslimer på riktigt är väldigt svårt. De bör då komma ensamma. Är de i grupp så avstår de eftersom omvändelsen leder till utstötning. Träffade på en sådan person i kyrkan. Han jobbade där, var muslim men hade inte mod att konvertera. Han berättade en del för mig om islam. Prästen blev lite chockad, men inte jag, jag har läst på och kan nu mer än vad jag vill veta.
Vi bad för "de som flyr" men inte för de döende kristna. Kyrkan måste muslimanpassas. Ta bort korsen!
Citera
2014-11-21, 00:12
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Jag misstänker att Kyrkan är ute efter att få nya medlemmar. Medlemsantalet krymper hela tiden och de söker desperat efter sätt att locka, t ex med Drive in-dop med gratis kaffe o bulle, "Helig dans" i kyrkan, "Bibelskoj" för barnen..

Det handlar inte enbart om att få nya medlemmar, än mer handlar det om intäkter och att främja ekumenism. Det senare är en katolsk doktrin som står i rak motsats till protestantisk bibellära där katolicismen pekas ut som antikrists säte. Katolicismen har lyckats uppnå detta genom frimurarorden som upprättades i syfte att motverka reformationen och föra tillbaka kyrkan i dess moders famn.

Citat:
Ursprungligen postat av Dawny
Nyheten damp ned i Rapport i kväll och jag satt där som ett frågetecken. Mina frågor till Kyrkan är:

- ca 40 000 hemlösa svenskar finns i landet och även när det varit - 20 grader kallt så har t ex kyrkan i min hemkommun INTE öppnat dörrarna för dem.
[...]
Så, om Godhet är det som driver er VARFÖR struntade ni då i radikala åtgärder beträffande denna grupp? Ekonomiskt stöd till sjuka, gamla o utsatta svenskar är f ö obetydligt. Allt för ofta har någon kyrkvärd sagt: "Nu ska vi samla in pengar till flyktingarna i området runt oss!" Men inte tilde fattiga svenskarna, som ju har ännu lägre/färre bidrag än invandrarna.
[...]
Att kristna skyddar de kristna verkar logiskt för mig, men om man tänker fylla upp församlingshem med männniskor tillhörande en religion som är inriktad på att mörda alla kristna på jorden då stannar tanken.

Det pågår just nu religionskrig mellan den kristna och muslimska världen. HO HO - VAKNA! Vad är det sv. kyrkan inte har fattat?
[...]
Kyrkan måste muslimanpassas. Ta bort korsen!

Som jag skriver ovan handlar det om ekonomiska incitament och ekumenism, med tillägget att svenskfientlighet spelar en uppenbar roll i detta. Ekumenism, alltså i bemärkelsen att den protestantiska bibelläran överges till syftet att skapa en syntes av katolicism - frimureri och islam. Att svenskar marginaliseras allt jämt och allt mer öppet i landet är helt i linje med den katolska jesuitorderns intressen. Uppenbarelseboken 18 tar upp babylons fall och följande påbud:

"Gå ut från henne, mitt folk, så att ni inte tar del i hennes synder och drabbas av hennes plågor. Ty hennes synder har nått upp till himlen, och Gud har kommit ihåg hennes brott. Ge henne lika för lika, ge henne dubbelt igen för vad hon har gjort. Blanda dubbelt åt henne i den bägare som hon har blandat. Ge henne lika mycket plåga och sorg som hon har skaffat sig ära och lyx. Hon säger i sitt hjärta: Jag sitter som drottning, jag är inte änka och skall aldrig behöva känna någon sorg. Därför skall hennes plågor komma på en enda dag: död och sorg och svält, och hon skall brännas upp i eld. Ty mäktig är Herren Gud, han som har dömt henne."
Citera
2014-11-23, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
Kommer svenska kyrkan att erbjuda muslimsk halal-mat, tillagad av muslimer, i sina kyrkors asylboenden?

Häromdagen i p1 morgonandakten, var det uteslutande suror.
Citera
2014-11-25, 19:20
Medlem
Jag är så lycklig att jag gick ur kyrkan precis i tid innan den nya beskattningsperioden börjat. Nämnde vid utträdet att jag är trött på att man inom kyrkans ledning verkar bry sig mer om muslimer än om kristna. Jag hörde ex inte ett ord från kyrkan under tiden som det började rapporteras om systematiska mord på kristna.

Nu ska kyrkan också öppna boenden för asylanter (varav minst 90% inte är flyktingar) och tiggare!

Samtidigt slängs/skräms svenska hemlösa ut från många boenden, för att ge plats åt de "nyanlända". Om det blir en kall vinter så kommer många (genuint) svenska, hemlösa (finns vanliga fattigpensionärer bland dem) att hittas ihjälfrusna...

De vinner kanske någon ny medlem på detta sätt att gynna nyanlända på beskostnad av resurser till svenskar, men å andra sidan är det nog ett antal som har hoppat av "svenska" kyrkan (OBS litet s).
Senast redigerad av HydeII 2014-11-25 kl. 19:23. Anledning: Fattades pkt för avhopp från sv kyrkan
Citera
2014-11-25, 22:10
Medlem
sherms avatar
Idag kom uppgifter om att svenska kyrkan spenderat 100-tals miljoner på att köpa ut personal som uppfattats vara kritisk mot kyrkan. En präst berättar i DN om hur hon blivit utfryst och utköpt sedan hon berättat att en ungdomsledare sexuellt ofredat över tio minderåriga flickor. Nu kritiseras Antje Jackelén. Bekymren till trots tycks kyrkan stå fast vid sin åsikt, att det inte finns något som inte kan botas med "förbön".

http://www.dn.se/nyheter/om-vi-har-forbon-kommer-allt-bli-bra/
http://www.dn.se/nyheter/kritik-mot-arkebiskopen-i-oppet-brev/
http://www.dn.se/nyheter/sverige/asa-frystes-ut-efter-larm-om-sexofredanden/
Senast redigerad av sherm 2014-11-25 kl. 22:13.
Citera
2014-11-25, 23:06
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blofeld88
Varje gång jag läser nåt sånt här tänker jag att jag ska lämna kyrkan. Sen glömmer jag bort det tills det kommer en ny artikel och då tänker jag åter att jag ska lämna skiten. Å så håller det på, år efter år, nu får jag fan ta å göra slag i saken.

Jag också Min sambo fyllde i en blankett åt mig när hon inte orkade lyssna på en tirad till från mig om hur det var sista strået
Citera
2014-11-27, 18:09
Medlem
Hur många är kristna av syrierna som kommer hit? Ett asylboende för kristna syrier är väl inte så konstigt om det handlar om kristna flyktingar. Kristna araber är inte heller "blattiga" i sin attityd.
Citera
2014-12-04, 10:40
Medlem
Hur går man ur svenska kyrkan så man slipper betal kyrk skatt?
Citera
2014-12-04, 12:22
Medlem
Nu är det nog. Ska besöka pastorsexpeditionen i morgon och begära utträde ur svenska kyrkan.j Även svenska kyrkan har uppenbarligen sagt upp samhällskontraktet med svenska folket liksom sjuklöverpolitikerna gjort. Då säger jag upp mitt kontrakt med dom.
Citera
2014-12-04, 12:29
Medlem
Att Mammons kyrka garna vill tjana pengar ar val inte ovantat, ni minns val hur dessa antikristna ackel sag till sa alla nyfodda per automatik blev betalande medlemmar av deras kyrka, kryllar av ateister, papister, muslimer och andra som helt omedvetet ar medlemmar. Dar har ni aven orsaken till att Mammons Svenska Kyrka giller mammonitgruppen zigenare sa mycket, blasare gillarvarandra och hjalper varandra.

För ovrigt vill jag bara saga Lognare Lofven avga som du lovade!
Citera
2014-12-04, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tordem
Hur går man ur svenska kyrkan så man slipper betal kyrk skatt?

www.urkyrkan.se/
www.kyrkoavgiftningen.se
www.uturkyrkan.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in