Citat:
Ursprungligen postat av
jamesdean
Gallia vid Södervärn är lite som en pubb från svunna tider. Var där för första gången i helgen (har visserligen druckit en öl efter jobbet där en gång, men det på eftermiddagen en veckodag) och tyckte det var trevligt. Billiga priser, någon halvtaskig trubadur med dåligt stämd gitarr från England med några öl under bältet som spelade covers och skämtade med häcklande gäster, 40+tanter som raggar... Precis som en sunkig pubb ska vara.
Galia funkar men är inte jättebilligt. Tycker samma gäller Fregatten, gick dit i våras å trodde de va billigt. De hade inte ens öl på fat, utan allt var polsk öl på flaska för 60spänn. Gränsen tycker jag går vid under 45.
Square Side på Möllan å Bobs kör väl ganska hyfsade priser, tror man kan komma undan på Golden med, annars är de flesta ställena borta. Någon som vet något annat vettigt i stan?
LeeLee på Bergsgatan var billigt för några år sen, är de fortfarande det? Alegio snett mitt emot går med att vara på. Asian House är annars billigt. Följer man var alkisarna är så verkar de stället vara bäst. Gillar själv de med. Ingen uteservering utan man kan få sitta i ett mörkt hörn å lyssna på akvarievattnet bubbla å alkisarna ljuga för varandra.
Visst hade Istanbul, på fisketorget, tre öl för en hundring i början? Var ett tag sen jag svängde förbi där.