2013-05-24, 21:50
Medlem
Oxbringas avatar
Square corner har jag aldrig vågat mig in på men har hört många fantastiska historier från vänner som varit inne en sväng. Räcker väl dock att man går förbi för att förstå.

Kinesen på Spångatan mittemot pälsaffären har jag för många år sedan besökt och druckit billig öl och jägershots, mycket märkligt ställe.
Citera
2013-05-25, 10:36
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Nostalgi att läsa din lista. Supit på samtliga nämnda back in the day.

Trevligt om jag kunde bidra med lite nostalgi...
Citera
2014-11-19, 17:53
Medlem
Zebogevos avatar
Nobe som nämns i tråden har tydligen tappat sitt tillstånd igen.
Den här gången känner man sig orättvist behandlade av myndigheterna och har skapat ett upprop.

http://www.gamlenobe.se/nyheter/2014...en-skriv-under

Nån som vet hur det ligger till? Det kom tydligen 10 uniformerade poliser. Är det vanligt vid en tillsynskontroll?
Citera
2014-12-17, 17:56
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebogevo
Nobe som nämns i tråden har tydligen tappat sitt tillstånd igen.
Den här gången känner man sig orättvist behandlade av myndigheterna och har skapat ett upprop.

http://www.gamlenobe.se/nyheter/2014...en-skriv-under

Nån som vet hur det ligger till? Det kom tydligen 10 uniformerade poliser. Är det vanligt vid en tillsynskontroll?

De överklagade domen, men de förlorade även i högre instans. Nu har de öppet till kl 05 på fredagar och lördagar, men säljer inget starkare än folköl. Så länge man inte säljer något starkare än folköl så får man ju stänga när man vill, detta utnyttjar Nobes med att driva en nattöppen folkölspubb. Enligt reglerna kan de ansöka om nytt tillstånd tidigast om 3 månader, vilket de nog kommer göra. Förmodligen får de då skriva över ägandeskapet på någon ny människa så att stället formellt sätt räknas som en ny restaurang.

Jag gillar faktiskt konceptet Nobes kör med just nu, med folkölspubb till kl 05. Även köket har öppet till 1 timme före stängning, så man kan gå dit efter de vanliga pubbarna stänger och käka en pytt i panna med en folköl. Trevligare än att käka en falafel eller Sibylla-burgare, och dessutom säljer ju inte falafelställen folköl. Efter klockan 01 är det ju bara nattklubbar som tar inträde som har öppet (förutom biljardstället under Grand, förstås), och då är ju folköl på Nobes ett bra alternativ.
Senast redigerad av jamesdean 2014-12-17 kl. 17:58.
Citera
2014-12-17, 18:14
Bannlyst
Fregatten @ Värnhem.
Citera
2015-02-04, 22:28
Medlem
jamesdeans avatar
Gallia vid Södervärn är lite som en pubb från svunna tider. Var där för första gången i helgen (har visserligen druckit en öl efter jobbet där en gång, men det på eftermiddagen en veckodag) och tyckte det var trevligt. Billiga priser, någon halvtaskig trubadur med dåligt stämd gitarr från England med några öl under bältet som spelade covers och skämtade med häcklande gäster, 40+tanter som raggar... Precis som en sunkig pubb ska vara.
Citera
2015-08-03, 13:31
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Gallia vid Södervärn är lite som en pubb från svunna tider. Var där för första gången i helgen (har visserligen druckit en öl efter jobbet där en gång, men det på eftermiddagen en veckodag) och tyckte det var trevligt. Billiga priser, någon halvtaskig trubadur med dåligt stämd gitarr från England med några öl under bältet som spelade covers och skämtade med häcklande gäster, 40+tanter som raggar... Precis som en sunkig pubb ska vara.

Galia funkar men är inte jättebilligt. Tycker samma gäller Fregatten, gick dit i våras å trodde de va billigt. De hade inte ens öl på fat, utan allt var polsk öl på flaska för 60spänn. Gränsen tycker jag går vid under 45.
Square Side på Möllan å Bobs kör väl ganska hyfsade priser, tror man kan komma undan på Golden med, annars är de flesta ställena borta. Någon som vet något annat vettigt i stan?

LeeLee på Bergsgatan var billigt för några år sen, är de fortfarande det? Alegio snett mitt emot går med att vara på. Asian House är annars billigt. Följer man var alkisarna är så verkar de stället vara bäst. Gillar själv de med. Ingen uteservering utan man kan få sitta i ett mörkt hörn å lyssna på akvarievattnet bubbla å alkisarna ljuga för varandra.

Visst hade Istanbul, på fisketorget, tre öl för en hundring i början? Var ett tag sen jag svängde förbi där.
Senast redigerad av Aleopa 2015-08-03 kl. 13:34.
Citera
2016-06-06, 19:07
Medlem
jamesdeans avatar
Jag såg precis att Nobes fått tillbaka sitt tillstånd, antar att de bytt ägare eller dylikt. De har iallafall bytt namn till "Gamle Nobes Bodega". Har inte hunnit besöka det "nya" Nobes, men gick förbi fönstret innan idag och kikade in och det såg ut att vara ungefär som förr. De hade renoverat lite, men det såg sig likt ut.
Citera
2016-06-06, 22:53
Medlem
Aleopas avatar
Vad jag vet har de inte varit något ägarbyte. Det var för något år sen men då tror jag bara någon av alla de som håller i stället fick de skrivet på sig. Alltså att ägaren skrev över de på en i personalen.

Har inte varit där mycket sen tillståndet drogs in men någon gång har de blivit. De försökte med hamburgare i olika slag. Ett av de bättre ställena i stan där man kan sitta utan tshirt i solen å dricka öl. Tyvärr har hippstereliten såklart hittat dit, och de syns ju på ölutbudet på senare tid med. Ale å Ipor som nog aldrig annars skulle hamnat där.

Annars har de väl mest varit filminspelningar där som varit nyheten.

Ska ge de någon chans snart i sommar igen.
Citera
2016-06-21, 15:48
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Jag såg precis att Nobes fått tillbaka sitt tillstånd, antar att de bytt ägare eller dylikt. De har iallafall bytt namn till "Gamle Nobes Bodega". Har inte hunnit besöka det "nya" Nobes, men gick förbi fönstret innan idag och kikade in och det såg ut att vara ungefär som förr. De hade renoverat lite, men det såg sig likt ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Vad jag vet har de inte varit något ägarbyte. Det var för något år sen men då tror jag bara någon av alla de som håller i stället fick de skrivet på sig. Alltså att ägaren skrev över de på en i personalen.

Har inte varit där mycket sen tillståndet drogs in men någon gång har de blivit. De försökte med hamburgare i olika slag. Ett av de bättre ställena i stan där man kan sitta utan tshirt i solen å dricka öl. Tyvärr har hippstereliten såklart hittat dit, och de syns ju på ölutbudet på senare tid med. Ale å Ipor som nog aldrig annars skulle hamnat där.

Annars har de väl mest varit filminspelningar där som varit nyheten.

Ska ge de någon chans snart i sommar igen.
Länge sedan man kollade i denna tråd. Mycket har hänt genom åren. Pub 25 klappade igen för några år sedan (under annat namn) Tror där är tomt fortfarande.

Tänkte jag skulle besöka Mässingshornet och Fregatten nu under sommaren. Det finns ett ställe i Arlöv som heter Peggies som inhyste jäkligt märklig klientel. Det verkar dock vara stängt nu? Körde förbi för några veckor sedan och det såg igenbommat ut.
Citera
2016-06-21, 16:23
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Länge sedan man kollade i denna tråd. Mycket har hänt genom åren. Pub 25 klappade igen för några år sedan (under annat namn) Tror där är tomt fortfarande.

Tänkte jag skulle besöka Mässingshornet och Fregatten nu under sommaren. Det finns ett ställe i Arlöv som heter Peggies som inhyste jäkligt märklig klientel. Det verkar dock vara stängt nu? Körde förbi för några veckor sedan och det såg igenbommat ut.

Det förekom aktivitet där under sommaren 2013. Sen verkar det som om dom kursade.
Citera
2016-07-14, 10:13
Medlem
StoffeSvenssons avatar
Mina minnen från Malmös sunkigaste hål är:

Restaurang Hungaria eller Zoltans som det hette i folkmun på Davidshallsgatan.

Melkis mittemot Domus vid triangeln var ett riktigt tillhåll för alkisar och roulettespelande kriminella.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in