Citat:
2big4you - TACK för alla läsvärda inlägg!
Följt både fallet och tråden länge så skaffade mig ett konto för att kunna bolla lite med er.
Fallet är onekligen komplicerat.
För det första anser jag föräldrarna skyldiga i vilket fall som helst. Du lämnar inte ditt barn i så pass ung ålder.
Min teori är att det skett en olycka där någon eller båda föräldrarna är skyldiga. Här togs beslutet som startade hela röran - den andra föräldern bestämmer sig/övertalas att täcka upp eller att de täcker upp för varandra. Eventuellt är en tredje person i lägenheten när det händer.
Att de råkat överdosera läkemedel känns mest logiskt men det kan vara så simpelt som en lek som gått fel. Tex älskade jag som liten när pappa kastade upp mig i luften. Kan varit ett liknande scenario, en lek som går fel och hon slog i huvudet tex.
Att de bestämmer sig för att täcka för varandra är inte så konstigt i sig. De hade välbetalda jobb, två barn till etc etc. Ekonomisk vinning som motiv tror jag inte så mycket på då de inte kunde veta att det skulle bli så här stort. Att de användt Maddie som inkomstkälla efteråt är det dock inga tvivel om.
Eftersom blod hittats måste någon skada ha uppstått. Tror inte det var från tidigare hyresgäst.
Jag kan nämna hur många saker som helst som pekar mot föräldrarna men allt finns redan i tråden.
Jag undrar dock hur ni som inte misstänker föräldrarna ser på avsaknaden av DNA från Maddie i rummet? Hundarnas markeringar? Mammans lögner till anhöriga direkt efter 'försvinnandet'?
Vägran att lämna ut journaler? Vägran att genomföra drogtest på tvillingarna? Vägran att svara på frågor från mammans sida?
Högt avlönade personer som sa upp sig för att jobba åt föräldrarna?
Alla försök att tysta ner folk och stämningar av medier hit och dit?
Det vore intressant om någon pro kunde komma med rimliga teorier kring detta.
Borde inte två oskyldiga föräldrar lägga ner alla resurser på att hitta sin dotter istället för att lägga ner tid på stämningar hit och dit?
För mig framstår de som två idioter som snurrat in både sig själva samt högt uppsatta personer i för många lögner och det håller inte hur länge som helst men de kan inte backa heller då för mycket står på spel för alldeles för många personer nu.
I takt med att fler och fler ifrågasätter dem så har även häxjakten och stämningarna ökat.
Detta är för mig en bekräftelse att de döljer något.
Följt både fallet och tråden länge så skaffade mig ett konto för att kunna bolla lite med er.
Fallet är onekligen komplicerat.
För det första anser jag föräldrarna skyldiga i vilket fall som helst. Du lämnar inte ditt barn i så pass ung ålder.
Min teori är att det skett en olycka där någon eller båda föräldrarna är skyldiga. Här togs beslutet som startade hela röran - den andra föräldern bestämmer sig/övertalas att täcka upp eller att de täcker upp för varandra. Eventuellt är en tredje person i lägenheten när det händer.
Att de råkat överdosera läkemedel känns mest logiskt men det kan vara så simpelt som en lek som gått fel. Tex älskade jag som liten när pappa kastade upp mig i luften. Kan varit ett liknande scenario, en lek som går fel och hon slog i huvudet tex.
Att de bestämmer sig för att täcka för varandra är inte så konstigt i sig. De hade välbetalda jobb, två barn till etc etc. Ekonomisk vinning som motiv tror jag inte så mycket på då de inte kunde veta att det skulle bli så här stort. Att de användt Maddie som inkomstkälla efteråt är det dock inga tvivel om.
Eftersom blod hittats måste någon skada ha uppstått. Tror inte det var från tidigare hyresgäst.
Jag kan nämna hur många saker som helst som pekar mot föräldrarna men allt finns redan i tråden.
Jag undrar dock hur ni som inte misstänker föräldrarna ser på avsaknaden av DNA från Maddie i rummet? Hundarnas markeringar? Mammans lögner till anhöriga direkt efter 'försvinnandet'?
Vägran att lämna ut journaler? Vägran att genomföra drogtest på tvillingarna? Vägran att svara på frågor från mammans sida?
Högt avlönade personer som sa upp sig för att jobba åt föräldrarna?
Alla försök att tysta ner folk och stämningar av medier hit och dit?
Det vore intressant om någon pro kunde komma med rimliga teorier kring detta.
Borde inte två oskyldiga föräldrar lägga ner alla resurser på att hitta sin dotter istället för att lägga ner tid på stämningar hit och dit?
För mig framstår de som två idioter som snurrat in både sig själva samt högt uppsatta personer i för många lögner och det håller inte hur länge som helst men de kan inte backa heller då för mycket står på spel för alldeles för många personer nu.
I takt med att fler och fler ifrågasätter dem så har även häxjakten och stämningarna ökat.
Detta är för mig en bekräftelse att de döljer något.
Det var många frivilliga som sökte efter Madeleine i Pdl,men Kate och Gerry letade aldrig själv,jag har pratat med en person som var i lägenhetn strax efter kl 22 och han var med i sökandet,han säger att McCann inte letade efter sin dotter även Kate säger detta i en BBC intervju från 2008 http://www.youtube.com/watch?v=_YWCVSjIJk8 ,och en stor del av pengarna som skänktes till fonden använde dom själva för bla. advokat kostnader i de olika "stämningsmålen".
Förutom att själva försvinnandet och hela den veckan är komplicerad så är även efterspelet minst lika komplicerat.
Fallet är ett "National security case" i UK och PJ tjänstemannen som följde med hundföraren Martin Grime till flygplatsen i Faro sa att en man från någon från brittiska secret service mötte Grime och ville prata med honom innan han åkte hem till England.
Premiärministern involverades och skickade ner folk(Control Risks Group)(CRG) omgående till Portugal,tjänstemän vid Brittiska ambassaden och det Brittiska Konsulatet som rapporterade hem till London om att McCann´s inte samarbetade med Polisen och att det fanns tvivel runt paret,dessa tjänstemän blev förflyttade eller slutade.
CEOP gick ut offentligt och bad besökare i Pdl att inte skicka sina semesterbilder till PJ utan skicka dom direkt till CEOP.
Den 14 September 2007 hade CRG ett möte med Edward Smethurst,Brian Kennedy och McCanns vid Kingsley Napley i London.
"Special Branch" tjänstemän mötte McCanns vid flygplatsen den 9 September 2007 och transporterade dom hem till dörren i Rothley.
Den tidigare MI5 chefen Henri Exton jobbade för firman Oakley International som arbetade för McCanns.
Politiska påtryckningar,den brittiska polisen skickade inte Gaspars vittnesmål till PJ förrän EFTER det att Amaral lämnat utredningen,FFS sa först att DNA proverna visade på att de var Madeleines,men detta ändrades senare till "ofullständiga"
Och som du säger,tjänstemän (Clarence Mitchell) hos den Brittiska regeringen slutar arbetar med en lön på £75.000 (över 750.000:-/år) för att börja jobba för McCann,måste ha varit riskabelt eftersom Maddie hade kunnat hittats när som helst....eller inte... visste/vet Mitchell att hon skulle inte hittas?
Och varför allt detta?
Ja,det kan mycket väl vara som Anthony Bennett säger,att höga politiker från Blair eller Brown regeringen var tidigare inblandade i någon form oegentligheter där även Gerry/Kate McCann eller någon i Tapas gänget ingick,och detta kan ha inträffat innan Madeleine föddes,och vad skulle hända om det skulle komma till rättegång mot McCann eller någon i Tapas?
Historien skulle förmodligen rullas upp.
Och när man läser Brittiska politiker+oegentligheter går tankarna osökt till pedofil verksamhet.
Och vi har sett bevis hur detta kan skötas av underättelsetjänster, Polis och politiker när det kommer till mörkning av denna typ aktivitet i UK.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2697947/Chilling-day-Special-Branch-swooped-seize-ANOTHER-dossier-VIP-abusers-16-MPs-names-mentioned-1984-re port-paedophile-lobby-s-influence-Westminster.html#ixzz3IkmRr5Tt
Ska bli intressant och se om ett par veckor vilka britter det är som ska förhöras