2014-11-19, 16:29
Medlem
TbbWs avatar
Även denna gång lyckas hon röra till det som i förhören.
Istället frö att de ska kunna fråga om Yaras benbrott vid minst tre tillfällen och om 30 April så är hon sarkastisk mot Advokaterna.
Citera
2014-11-19, 16:29
Medlem
Nu kan inte rektorns fru tiga längre

http://www.expressen.se/kvallsposten/rektorn-skadade-sig-sjalv-efter-yaramordet/

Jag blir så jävla förbannad.
Citera
2014-11-19, 16:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det har sagts annorlunda här i tråden. Information från tidningsartiklar eller vad det nu var. Där sägs det att Amani vantrivs storligen i häktet. Ensamheten tär på henne. Hon är uppvuxen med att alltid ha folk omkring sig.
Ärligt talat så har jag inte träffat på någon som "trivs" i häkte. En uteliggare som förvisso begick brott för att häktas när det var som kallast på vintern - men han var nog mer ute efter värmen och maten än "trivseln", en återkommande gäst under svinkalla perioder ...

I övrig - så häkten är inte "trivsamma"...
Citera
2014-11-19, 16:32
Medlem
BLT 16.23 Advokaterna oense
"Lämna honom i fred", säger kvinnan till sin advokat Eric Widner. "Han är min älsklingsadvokat", säger hon sarkastiskt om Christer Holmqvist.
Bossar den ene och hånar den andre. Här ser man en skymt av den änglalika.
Citera
2014-11-19, 16:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ecandersson

http://www.expressen.se/kvallsposten/rektorn-skadade-sig-sjalv-efter-yaramordet/

Ja, man blir minst sagt förbannad. Han hade anmält - men socialtjänsten inte ingripit..

Att skuldbelägga honom och på det mest nedriga sätt meddela en avstängning medför inget ansvar - trots att det i princip kostat honom livet som en direkt konsekvens -- samtidigt som de, trots att han gjorde anmälan, i princip gjorde honom ansvarig för ett barns död .. man mår man fan illa...

Citat:
SVT skriver att kommunledningen i efterhand flera gångar har diskuterat hanteringen av Yararektorns ärende, men kommit fram till att kommunens ansvariga gjorde rätt.
Jag kan inte gå så långt att jag säger att vi gjorde fel. Vi hade en situation där vi fick hantera det här utifrån det läge som rådde, säger Maria Persson, som menar att rektorn inte var kapabel att sköta sina arbetsuppgifter, och därför tog hon beslutet att stänga av honom.
Hon hävdar dock att beslutet inte betyder att han pekades ut som ansvarig. Avstängningen ska ha varit ett sätt att hjälpa honom.

Kommunalrådet Börje Dovstad (FP) fanns också med på presskonferensen. Han säger till SVT Blekingenytt:
- Det är ju mycket i det här fallet som visar att det inte blev bra. De erfarenheterna måste vi kunna bära med oss i framtiden.

Han gavs ingen möjlighet "att ta med sig erfarenheterna i framtiden" ...
Citera
2014-11-19, 16:35
Medlem
Imeldas avatar
Citat:

Det faktum att han mår dåligt och skadade sig själv gör inte hans skuld mindre. Sorry, men så är det.
Citera
2014-11-19, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det har sagts annorlunda här i tråden. Information från tidningsartiklar eller vad det nu var. Där sägs det att Amani vantrivs storligen i häktet. Ensamheten tär på henne. Hon är uppvuxen med att alltid ha folk omkring sig.
Kanske det var så/kändes så innan hon vande sig vid viss ensamhet.

Jag tror hon spelar mycket teater för att vilseleda/förvirra/dölja.
Citera
Medlem
Citat:

Så sorgligt, det också. Tack för länken.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Det är mycket svammel nu. Dagen börjar gå mot sitt slut. Kvinnan har slagit något slags rekord i att svara undvikande.
Advokaten Christer Holmqvist: "Varför säger du att du blir arg när Yara inte vaknar?"
Misstänkt: "När ett barn inte vaknar så är det klart att man blir arg."
CH: "Det är gäller för dig. Vi går vidare. Varför säger du att inget ska få komma mellan i ert liv på filmen?"
Misstänkt: "Jag har sagt det tidigare. Han ville blanda in min bror. Det är därför."

Nej, om ett barn inte går att väcka så blir man väl kraftigt orolig - inte arg ...
Citera
2014-11-19, 16:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Det faktum att han mår dåligt och skadade sig själv gör inte hans skuld mindre. Sorry, men så är det.

Vilken skuld menar du?

Citat:
Han hade kontaktat socialtjänsten om Yaras situation, men trots detta upptäcktes inte hur illa flickan for, och hon hittades död en tid senare.

Som rektor kan han inte utreda eller ingripa - bara kontakta socialtjänsten och ge dem information.
Citera
2014-11-19, 16:39
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vilken skuld menar du?

Som rektor kan han inte utreda eller ingripa - bara kontakta socialtjänsten och ge dem information.

Han har inte anmält alla incidenter.
Citera
2014-11-19, 16:39
Medlem
kuddprutte68s avatar
Otäck människa, den där Amani. Hal som en ål i dagens rättegångsförhandlingar. Usch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in