Citat:
Ursprungligen postat av
adina
Läste att Rami i förhöret säger att Amani sista tiden börjat hata flickan och behandlar henne som en vuxen kvinna och då slår henne, Amani känner att hon har en kvinna till i huset. Verkar som om den utlösande faktorn är ett förvridet psyket som uppfattar detta barn som en konkurrerande kvinna, nog därför hon säger det där om när frun och kvinnan bråkar.
Sätt in det i sammanhanget. När hon säger den där frasen och kvinna och fru så handlar förhöret om äktenskapet mellan Amani och Rami.
14.09 ska hon enligt BLT ha sagt frasen.
Ur Sveriges Radios rapportering:
Citat:
Daniel Kjellander: Kvinnan: Jag är en människa, inget djur. Jag har självklart inte svårt att kontrollera mina känslor.
14:10, 19 November 2014
Daniel Kjellander: Mannens advokat: Har du lätt att lugna ner dig? Kan du kontrollera ditt humör?
14:09, 19 November 2014
Daniel Kjellander: Kvinnan: Det är naturligt att det blir hetsiga diskussioner
14:09, 19 November 2014
Daniel Kjellander: Kvinnan: Nej, jag pratar högt
14:08, 19 November 2014
Daniel Kjellander: Mannens advokat:När du är i din hemmiljön kan du bli väldigt hetsig och arg?
14:08, 19 November 2014
Daniel Kjellander: Kvinnan: Det var bara på skämt, för att jag pratade högt
14:07, 19 November 2014
Daniel Kjellander: Mannens advokat: Varför sa din man till dig att uppsöka psykolog?
14:07, 19 November 2014
Daniel Kjellander: Kvinnan: Ja.
14:06, 19 November 2014
Daniel Kjellander: Mannens advokat: Jag vill komma in på ert äktenskap. Är det riktigt att din man uppmanat dig att uppsöka psykolog?
14:05, 19 November 2014
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=6022228
Edit: ur BLT:
Citat:
Mannens försvarsadvokat Christer Holmqvist: "Varför sa din man till dig att söka psykiater?"
Misstänkt: "Det var ett skämt. Han sa att jag pratar högt."
CH: "Han säger till mig att du har svårt att lugna ned dig."
Misstänkt: (Hon skrattar) "Jag är den personen som lättast hetsar upp mig och lättast lugnar ned mig. Du kan fråga om min personlighet till min advokat."
CH: "Nu frågar jag dig. När det händer saker i din hemmiljö, något som du kanske inte tycker om. Då kanske du kan bli väldigt hetsig och arg?"
Misstänkt: "Jag kan tala med hög röst."
CH: "Så du blir aldrig arg?"
Misstänkt: "Det är naturligt att det blir diskussion mellan kvinna och fru. Då skriker vi och det blir hetsiga diskussioner."
av johan.nordstrom 14:09