2014-11-19, 14:34
Medlem
AbuserUsers avatar
Från förhör med ÅT.

Det här har jag missat. Att ÅT säger att det var GL som lovade han 1 miljon i lån, utan skrivet skuldbrev! Sen ångrar han sig och säger att det egentligen inte var nåt lån, att GL bara ville hjälpa han! Det har jag jävligt svårt att tro på med tanke på vad SL har sagt i förhör om vad T-Blads tycker om GL o vice versa!
Senast redigerad av AbuserUser 2014-11-19 kl. 14:38.
Citera
2014-11-19, 14:50
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbuserUser
Från förhör med ÅT.

Det här har jag missat. Att ÅT säger att det var GL som lovade han 1 miljon i lån, utan skrivet skuldbrev! Sen ångrar han sig och säger att det egentligen inte var nåt lån, att GL bara ville hjälpa han! Det har jag jävligt svårt att tro på med tanke på vad SL har sagt i förhör om vad T-Blads tycker om GL o vice versa!

Ganska oväsentligt pladder av Åke eftersom det ändå skulle komma fram att det var SL som gav honom pengarna
Citera
2014-11-19, 14:59
Medlem
AbuserUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Ganska oväsentligt pladder av Åke eftersom det ändå skulle komma fram att det var SL som gav honom pengarna

Det tycket jag inte. Varför försöker han måla upp en bild av att dom var goda vänner när dom inte var det i verkligheten. Det blir ju bara ett försök att folk att tro att pengarna som dom nu fick av SL egentligen skulle kommit från GL!
Citera
2014-11-19, 15:31
Medlem
När föddes Vincent? Vet pomperipossa detta?
Måste i så fall vara en rejäl ruelse för T-blad att de missat detta, de brukar annars aldrig göra en sådan blunder.
Citera
2014-11-19, 16:30
Medlem
Finns det något i den häktade kvinnans agerande efter mordet, som kan tolkas som hon trodde offret skulle komma tillbaka?
Citera
2014-11-19, 16:59
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbuserUser
Det tycket jag inte. Varför försöker han måla upp en bild av att dom var goda vänner när dom inte var det i verkligheten. Det blir ju bara ett försök att folk att tro att pengarna som dom nu fick av SL egentligen skulle kommit från GL!

Men så är det väl alltid efter att någon har dött oavsett hur, att folk vill sken av att de var dödspolare ?
Tror inte Åke hade koll på varifrån pengarna kom, om det var Görans konto, från något företag, bankfack, eller från SL. Därför tar han det säkra före det osäkra och framhäver att han fått pengarna av Göran om det skulle uppstå någon situation så att han skulle kunna tänkas bli återbetalningsskyldig.
ÅT är en en storskojare personifierad men det gör honom inte till mördare för det.
Han hade tydligen en otroligt stor respekt för Göran och knappast troligt Åke skulle tassa hem till Göran med hagelbössa i handen, med risk för att bli upptäckt samt att han vad jag förstår aldrig varit inne i Görans hus och därför haft noll kännedom om i vilket rum Göran kan tänkas tillbringa sin nattsömn.
SL bodde ju i huset och MT kunde ju få vara där på nåder, så de kunde ju röra sig fritt utanför och i huset utan att det skulle verka misstänksamt.
Aldrig i helvete att fega Åke skulle utsätta sig för någonting sådant som att bli påkommen ute på gårdsplanen.
Citera
2014-11-19, 17:01
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o08
Måste i så fall vara en rejäl ruelse för T-blad att de missat detta, de brukar annars aldrig göra en sådan blunder.
Barnet kan vi lämna helt utanför detta mord
Citera
2014-11-19, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Men så är det väl alltid efter att någon har dött oavsett hur, att folk vill sken av att de var dödspolare ?
Tror inte Åke hade koll på varifrån pengarna kom, om det var Görans konto, från något företag, bankfack, eller från SL. Därför tar han det säkra före det osäkra och framhäver att han fått pengarna av Göran om det skulle uppstå någon situation så att han skulle kunna tänkas bli återbetalningsskyldig.
ÅT är en en storskojare personifierad men det gör honom inte till mördare för det.
Han hade tydligen en otroligt stor respekt för Göran och knappast troligt Åke skulle tassa hem till Göran med hagelbössa i handen, med risk för att bli upptäckt samt att han vad jag förstår aldrig varit inne i Görans hus och därför haft noll kännedom om i vilket rum Göran kan tänkas tillbringa sin nattsömn.
SL bodde ju i huset och MT kunde ju få vara där på nåder, så de kunde ju röra sig fritt utanför och i huset utan att det skulle verka misstänksamt.
Aldrig i helvete att fega Åke skulle utsätta sig för någonting sådant som att bli påkommen ute på gårdsplanen.
Mördaren tog vissa risker, vapnet var inte av av något tyst slag o att innerväggarna bestod av äldre skivmatrial som absorberar ljud bättre än gips låter som långskott... Om inte vapnet var inplanterat i huset före dådet, så fanns liten men icke försumbar risk att någon råkade passera o se denne på t.e.x gårdsplanen med hagelbössa el höra skottet, en risk som minskas om mordet skedde i skydd av mörker
Citera
2014-11-19, 18:05
Medlem
Min gissning är att mordet utfördes något tidigare på morgonen än som nämnts, typ i gryningen då gärningsmannen visste att offret brukade sova... I skydd av ottans dunkel, fanns liten chans för upptäckt o GM kunde orientera sig i huset utan "pannlampa"
Citera
2014-11-19, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av o08
Jag är inte 100 på datumet, men ca augusti 2013
Citera
2014-11-19, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pomperipossa1
Jag är inte 100 på datumet, men ca augusti 2013
Stämmer din datumangivelse något så när, så ärver inte barnet... Inget mänskligt avlande varar 11-12 månader
Citera
2014-11-19, 18:53
Medlem
Jag ögnade igenom "Flakebölemorden" utfört i samma län som detta dåd, mörda familjehunden rubricerades som skadegörelse...Hur i helvete ser våra lagar på djur? I detta fall är djurplågeri sekundärt o primärt om man skymfat lik o begått brott mot griftefriden... Hur mår "Texas" nu o var är han, denne tog ju bara med hästar o barn till Stigtomta, hur kunde "denne" acceptera att Texas bli slagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in