Citat:
Ursprungligen postat av
LOVECAPSLOCK
Men var du snäll då? Hur stor var risken att man oprovocerat skulle åka på med stryk, få en kniv i magen eller en spruta i armen eller liknande? Om man mötte dig i en gränd på natten, vad hade hänt då? Vad hade du haft i tankarna då?
Eftersom du skriver "hur stor var risken" att man oprovocerat skulle åka på stryk, bli stabbad eller liknande så fattar man ju att du inte varit i dom kretsarna. Bara våldsbenägna psykfall slår och stabbar oprovocerat och som han innan sa så skulle INGEN missbrukare slösa SINA droger på dig din fjant.
Av dom som knarkar är bara en minoritet psykfall i rent våldsmässiga utsvävningar. Du verkar inte förstå. Det är en väldigt liten minoritet av dom som knarkar som är "gangsters" och gör massa brott osv. Den större tysta massan av vanliga människor som brukar droger ser ner på dessa "gangsters" som gör brott, strular, lurar och brukar våld.
Sen beror det på VAD du knarkar. Cannabisrökare är oftast otroligt ofarliga. Jag skulle aldrig starta ett bråk med någon som går på benso, för då har alla spärrar släppt. Opiatmänniskor är oftast ofarliga så länge dom HAR sitt knark. Tjackare och colatorskar kan lätt tända till när dom är på skiten, men ofta också för att dom blandar med alkohol.
Flummare är också väldigt ofarliga, dom som tar syra och mdma och liknande. Svårt att vara aggressiv när man älskar allt eller kommit fram till att man är en del av allt.
Sen kommer vi till en av de mer utbredda drogerna som avslöjar våldsamma tendenser hos dom mest fredliga svenssons. Alkohol.
Ärligt talat är det bara kids och psykfall som blir våldsbenägna på droger.
Du skriver verkar osv. Jag lovar att du känner folk som missbrukar droger men inte vet om det. Lustigt att din världsbild är som den där svenska parodin dom frågar en gammal tant på tuben om hon är rädd när hon åker tunnelbana och hon säger att dom jävla knarkarna kommer och sätter kanyler i benen på honom.
Som sagt. Det kommer alltid att finnas psykfall och du kan inte utgå ifrån om personer knarkar eller inte. Utgå istället ifrån personen i sig och sluta vara så jävla rädd och instängd.
Tänkte bara skälla mer på dig. DU har så jävla dålig människosyn om du seriöst tror att hemlösa går runt med random aggressioner mot folk. Jag har pratat med en del uteliggare och kan säga såhär dom är oftast en miljon gånger trevligare och fromma än dom flesta svenssons som gärna skulle spöa skiten ur någon för att dom har "fel" åsikt.
Äcklig är du!
Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av
plharmony
Min pappa har alltid varit frånvarande. Min mamma hade tröttnat rejält o jag tror hon var rädd för mig i slutet. Överlag drar människor sig undan när man behöver hjälp.
Så jävla sant. Riktigt sorgligt att se att människor kan vara så själviska när det väl gäller. Man ser dagligen statusuppdateringar och hör människor säga att dom är bröder och skulle ställa upp oavsett vad. Men när det kommer till kritan är vi för fega och tror att vi har för mycket att förlora.
Jag hoppas dagligen att jag inte blir en del av "dog eat dog"-världen där alla ska skylla sig själva för allt och är du inte med på noterna ska du inte heller bli surprised att du blir drabbad.
Det syns ju bara på den här trådstarten. "Folk som knarkar och är hemlösa är psykotiska och våldsamma".... fy fan för dig säger jag bara.
Fattar du hur lätt det är att bli hemlös idag? Varför tror du kronofogden och liknande inkassoföretag tjänar multum och blir fler och större? För att det är lätt att trampa snett i livet och vi alla gör det förr eller senare. Om du inte gör eller gjort det har du inte levt tillräckligt.
Det är jävligt lätt att säga "jag skulle aldrig" tills du väl gör ett misstag. Samtidigt blir vi fullpumpade av medial information om grejer vi borde köpa, ställen vi borde åka till och hur vi ska se ut. Inte så konstigt att många ungdomar prioriterar grejer före en hållbar överskådlig framtid.
Det är jättemånga som hamnat hos kronofogden pga. skitgrejer som mobilräkningar t.ex. sen är det inte jättelång väg till hemlöshet. Skillnaden där är att det inte är lika skämmigt och "fel" att inte kunna hålla i pengar även fast man dagligen blir pumpad med reklam om att köpa både det ena och det andra. Och kolla hur lyxigt dom här lever på tv.
Tror du det är lätt som 18årig tjej där alla dina vänner har senaste mobil, kläder och smink att inte falla i den enkla fällan att låna lite pengar man trodde att man skulle kunna betala tillbaka.
Fy fan vad flashback genomsyras av vidrig människosyn på senaste. Man märker att de yngre generationerna gärna skriver innan dom tänker efter. Samma generation som har blivit mycket mer skuldsatt dom senaste åren, vilket delvis handlar om easy access. Jag menar ett sms kontra besök och samtal på banken för att ta ett lån?