Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-18, 21:39
Avslutad
Hej,

Jag söker ett spel som jag såg en kompis spela ca 93-95-ish på PC.

Du började med att rekrytera agenter som du sen gav förmågor att lära sig, typ språkfärdigheter, eller annat. Till sist antar jag när du har rätt folk med rätt färdigheter så får du till sist spela. Jag har för mig det var en isometrisk vy snett uppifrån, du kan ha börjat i ett fordon men kan sen gå ut ur det och springa etc. Du hade bara en agent åt gången.

Väldigt knapphändig information jag vet.. Hoppas någon kan hjälpa mig.
Senast redigerad av priz 2014-11-18 kl. 21:42.
Citera
2014-11-18, 21:46
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokander
Tjenare!

Jag och en polare började snacka gamla spel, så började tänka på ett som jag och brorsan spelade för många år sedan (98-2000).
Det går iallafall ut på att en kunde spela som polis, och den andra givetvis som tjuv.
Jag har otroligt svaga minnen från detta, men ska försöka förklara så bra jag kan!
Var du tjuv så började du med att se en Sverige karta, gick någonstans för att du var på flykt (eller liknande) från snuten.
(vid detta tillfälle så ska första spelaren titta bort, för man spelade på en dator)
Sen ska polisen försöka lista ut vart tjuven/tjuvarna har tagit vägen, med att t.ex. gå till en stad, fråga folk om dom har sett något (eller ge ledtrådar).
Som sagt, har extremt dåligt minne av detta, men ack så skoj man hade.
Hoppas någon kan hjälpa mig!

Mvk lokander

Det finns en svensk spelserie som heter just Polis: http://sv.wikipedia.org/wiki/Polis_(spelserie)
Citera
2014-11-18, 21:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av retrofan
Troligtvis inte men du har inte blandat ihop hästarna med något liknande monster. I så fall är det första spel jag kommer att tänka på MOONSTONE.

Riddare. Check
Blodigt. Check
Hästar. Njaaa...

Redan fått det förslaget och nej. Alltså jag ser framför mig medeltida bakgrunden i spelet.. Riddare på hästar, 92-93-grafik.. Arkad.. Fan, sökt hela dagen idag haha.
Citera
2014-11-18, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Det finns en svensk spelserie som heter just Polis: http://sv.wikipedia.org/wiki/Polis_(spelserie)

Jo, en annan som tipsade om det också
Detta var med "tecknat", det du länkade ser mer seriöst ut.
Ska jag vara helt ärlig så är det väl mer för barn, but i just dont give a dam.
Vill hat för nostalgin.
Citera
2014-11-18, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Hej,

Du började med att rekrytera agenter som du sen gav förmågor att lära sig, typ språkfärdigheter, eller annat. Till sist antar jag när du har rätt folk med rätt färdigheter så får du till sist spela. Jag har för mig det var en isometrisk vy snett uppifrån, du kan ha börjat i ett fordon men kan sen gå ut ur det och springa etc. Du hade bara en agent åt gången.

Commando 2??
Citera
2014-11-18, 21:58
Medlem
Dreamstates avatar
Jag söker ett gammmalt Sega Megadrive spel.
Detta kommer vara en extremt spartansk beskrivning då jag bara spelade spelet en gång när jag var 8 år gammal..

Jag kommer ihåg att man i spelet samlade items som i vanliga point n' clicks.
Jag tror spelet hade något med riddare och magiker och sånt att göra, men OM jag kommer ihåg rätt så var gubben man spelade som ett ägg, eller åtminstone nåt ickemänskligt men antropomorfiskt.

Det var inga rullande skärmar i spelet, du gick till vänster och då laddades skärmen till vänster.
Jag kommer ihåg en av skärmarna där det var ett stort träd och jag tror det var ett item i trädet som jag inte lyckades nå.

Som sagt, luddigt beskrivning men jag har letat efter detta spelet i över 6 år nu så detta verkar vara sista anhalten innan jag ger upp mitt sökande.
Citera
2014-11-18, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamstate
Jag söker ett gammmalt Sega Megadrive spel.
Detta kommer vara en extremt spartansk beskrivning då jag bara spelade spelet en gång när jag var 8 år gammal..

Jag kommer ihåg att man i spelet samlade items som i vanliga point n' clicks.
Jag tror spelet hade något med riddare och magiker och sånt att göra, men OM jag kommer ihåg rätt så var gubben man spelade som ett ägg, eller åtminstone nåt ickemänskligt men antropomorfiskt.

Det var inga rullande skärmar i spelet, du gick till vänster och då laddades skärmen till vänster.
Jag kommer ihåg en av skärmarna där det var ett stort träd och jag tror det var ett item i trädet som jag inte lyckades nå.

Som sagt, luddigt beskrivning men jag har letat efter detta spelet i över 6 år nu så detta verkar vara sista anhalten innan jag ger upp mitt sökande.

Kan det vara Fantasic Dizzy?
Citera
2014-11-18, 22:11
Medlem
Dreamstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokander
Kan det vara Fantasic Dizzy?

Jag hittade Fantastic Dizzy på en lista för nåt år sen och drog igång det på en emulator men det var tyvärr inte rätt spel.
Citera
2014-11-18, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamstate
Jag hittade Fantastic Dizzy på en lista för nåt år sen och drog igång det på en emulator men det var tyvärr inte rätt spel.

Tänkte bara eftersom man var ett "ägg" i ditt spel
Men det andra stämmer inte in märke jag sen..
Hade själv ett spel på sega jag glömde bort namnet på för ett tag sedan, vilket jag tycker har delad första plats hos sega (General Chaos/Altered Beast/Sonic spelen)
Kolla in dom ifall du aldrig spelat dom, riktigt bra ^.^
Ska iallafall snoka vidare lite, för känner igen det lite...
Citera
2014-11-18, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Hej,

Syndicate?

Fast det där med språkfärdigheter låter inte rätt.
Citera
2014-11-18, 23:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Daddlaren
Commando 2??

Menar du commandos 2? Som man spelar under andra världskriget? I så fall så är det inte det, det spelet jag pratar om kom betydligt tidigare.
Citera
2014-11-18, 23:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av retrofan
Syndicate?

Fast det där med språkfärdigheter låter inte rätt.

Nej, inte syndicate, det var "modernt" och man var typ "modern" agent..Handlade kanske lite i framtiden ca 2020 kanske. Samt så var agenten mer inzoomad och "större" än i Syndicate. Men tidsramen var ganska bra skulle tro de släpptes samma år kanske.

Miljön var också väldigt utomhus med små sjöar m.m. inte så urbant som syndicate
Senast redigerad av priz 2014-11-19 kl. 00:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in