2014-11-18, 11:53
Medlem
Ikväll kommer ni få se att Kiese Thelin inte håller, skillnad på att möta frankrike u-21 och deras A-landslag. Nabil Bahoui kommer också ha problem med tempot att det helt enkelt kommer gå för fort. 5-0 till frankrike.
Citera
2014-11-18, 11:58
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JevlaTomteVerkstad
Ikväll kommer ni få se att Kiese Thelin inte håller, skillnad på att möta frankrike u-21 och deras A-landslag. Nabil Bahoui kommer också ha problem med tempot att det helt enkelt kommer gå för fort. 5-0 till frankrike.

Varför har vi inget tålamod med spelarna längre? Träningsmatcherna ska användas till att spela in nya spelare. Jag tar 0-5 om det innebär att vi vågar generationsskifta.

Sedan kan man diskutera den taktiska dispositionen.
Citera
2014-11-18, 12:13
Medlem
snillet_1s avatar
Startelva ikväll:

Isaksson

Krafth - Granqvist - Jansson - Bengtsson

Seb - Kim - Kacaniklic

Zengin - Kiese-Thelin - Bahoui

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/article19877050.ab
Citera
2014-11-18, 12:44
Medlem
Zengin igen? Hur länge ska han leva på sitt skott mot Österrike? Ett svaghetstecken för landslaget att en spelare som han kan vara ordinarie.
Citera
2014-11-18, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Zengin igen? Hur länge ska han leva på sitt skott mot Österrike? Ett svaghetstecken för landslaget att en spelare som han kan vara ordinarie.
Vem tycker du är ett bättre alternativ då? Finns inga andra.
Citera
2014-11-18, 12:52
Medlem
Citat:
Vem tycker du är ett bättre alternativ då? Finns inga andra.
Forsberg är bättre.
Citera
2014-11-18, 13:26
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Forsberg är bättre.

Högst marginellt, inte så att han imponerat i dom landskamper han spelat hittills, har väl bytts ut tidigt i alla matcher han startat.
Citera
2014-11-18, 13:30
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Högst marginellt, inte så att han imponerat i dom landskamper han spelat hittills, har väl bytts ut tidigt i alla matcher han startat.

Zengin har väl å andra sidan fått spela på rätt position. Jag märker att rätt mycket av Forsbergs spel försvinner när han spelar till höger. En av specialiteter är att vända inåt och söka skott, instick eller passa ytterbacken som har fått fri yta. Det spelet försvinner helt.

Han är ju ingen kantslickare som slår inlägg.
Citera
2014-11-18, 13:33
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Han har dock aldrig fått spela på sin naturliga kant till vänster. Till höger får han svårt att utnyttja det han gjort väldigt bra i Malmö, dvs. att vända in från kanten. Sedan tycker jag det var ett dåligt drag av Hamrén att ta ut honom mot Montenegro, vilket jag tycker visade sig i hur matchen fortsatte. Samtidigt är han dock inne i en viss svacka.

edit: blev tvåa på den..

Hur som helst. Kul att Kiese-Thelin får chansen men jag tror att det blir svårt för honom att spela med Bahoui och Zengin. Det har gjort bäst i Malmö är att vara en targetspelare tillsammans med Rosenberg, och jag har lite svårt att se honom skapa så väldigt mycket som topp. Hade föredragit ett 4-4-2 med Guidetti eller Hrgota och Kiese-Thelin. Fortsatt surt att Tinnerholm måste stå över då jag tror han hade kunnat spela till sig en plats i truppen i dagens match.
Citera
2014-11-18, 13:35
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Zengin har väl å andra sidan fått spela på rätt position. Jag märker att rätt mycket av Forsbergs spel försvinner när han spelar till höger. En av specialiteter är att vända inåt och söka skott, instick eller passa ytterbacken som har fått fri yta. Det spelet försvinner helt.

Ärligt talat vet jag inte om någon av våra mittfältare eller "anfallare" spelar på en bekväm position när vi spelar 4-3-3, tycker rätt många ser vilse ut i sina roller oavsett om det är rätt eller fel sida av planen. Visst det är möjligt att han varit bättre till vänster, eller inte.
Citera
2014-11-18, 13:37
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:

Han gjorde det bra i sitt inhopp nyligen.
Citera
2014-11-18, 13:47
Medlem
Citat:
Mot Lichtenstein fick han två korrekta mål bortdömda som offside och blev utbytt pga. skada. Han gjorde knappast en dålig match mot Montenegro heller, han är ju flera gånger bättre defensivt än t.ex. Zengin. Offensivt kom han inte till sin rätt för att han aldrig får bollen trots att han löper rätt. Dessutom kan han knappast hjälpa att Zlatan bränner bollen högt över målet när Forsberg serverat honom ett drömläge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in