2014-11-17, 16:23
Medlem
MadameRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Japp. Det har rensats ordentligt. Men inte bara OK:s inlägg utan även andra..

Det är helt uppenbart att övernattning was the thing.. Det var ständigt små utflykter till nära håll. Och även en längre utflykt till Berlin (med flera nätters övernattning på väg och på plats..).
Själv har jag aldrig hört talas om liknande tidigare, men man till och med övernattade i kyrkan!
---------
OK:
"Tjaba! Ändrade planer för lördagens konfirmandundervisning! På allmänt önskemål kör vi som vi har snackat om ÖVERNATTNING i Matteus kyrka!"
---------

Sen delades man jämt i "mindre grupper".. Även i Berlin delades man i 5 små grupper.. om man tänker på att konfirmandgruppen består av 19 personer (åkte alla med?) så blir det inte många i en och samma grupp.. Och jag undrar hur uppdelningen angående "vilka som sov ihop" gick till??

Jag säger det en gång till: även de andra vuxna borde granskas ordentligt..

Övernattning i kyrkan är vanligt i konfirmandundervisningen nuförtiden. Ungdomarna tycker det är spännande, mysigt och alldeles lagom läskigt. Läger och resor är också populärt. Oftast är det bra och seriösa vuxna med, men när sånt här händer är det förstås förfärligt.
Citera
2014-11-17, 16:33
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manssmekaren
Du sitter ju bara och chansar. En jäkla massa ogrundande "tror". Du har ingen jävla aning om vad vilken bild han visade upp för maken/studiekamraterna/cheferna. Har du insyn i OK umgängeskrets eller tror du generellt att folk bara ignorerar folk som visar tendenser till att vara pedofiler, som dessutom vill jobba med barn och letar efter en surrogatmamma?

Ok, om du inte tycker att det är det yttre som framkallar varningssignalerna, vad är det då?

Du är för fan inte klok, du har ju helt ur luften antagit att folk i hans omgivning förstått vad som var på gång och därefter ignorerat det. Tills du har åtminstone en gnutta information som stödjer det antagandet tycker jag att du kan hålla käften.

Ursäkta min ofinhet, men en person som frivilligt kallar sig "manssmekaren" (vad fan är det) riskerar att inte bli tagen på allvar .
Du frågar:"Ok, om du inte tycker att det är det yttre som framkallar varningssignalerna, vad är det då?"

Svar: Det är en massa saker, sånt som man lär sig efter ett långt liv tillsammans med homosexuella män, detaljer, sätt att uttrycka sig, sättet att röra sig, preferenser, särskilt det, alltså vad man uttrycker att man gillar. Vad man skämtar om (gärna toalettskämt), vad man gillar för typ av underhållning, vilka lekar man gillar (Grisleken i det här fallet, där man står på alla fyra och nöffar ungdomligt tillsammans) ... Hur man tittar intresserat (eller inte) när en urringad flicka i kortkort går förbi. Vilka idoler man har, vilka teveprogram man gillar, hur man klär sig ... I mer grava fall läspar man lite, gärna på en lite lustig dialekt ā la "Babsan". Jag kan hålla på länge! Och visst kan det även handla om män med grov röst, mycket muskler och helskägg.

Nu misstänker jag ju att du inte menade allvar med din fråga, alltså att du verkligen ville veta om det finns andra kriterier än utseendet som avslöjar en pederast. Men för några andra som läser här kan detta kanske vara intressant.
- Och du grabben, hålla käften kan du göra själv tills du blivit torrare bakom öronen!
Citera
2014-11-17, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Ursäkta min ofinhet, men en person som frivilligt kallar sig "manssmekaren" (vad fan är det) riskerar att inte bli tagen på allvar .
Ad hominen, patetiskt.

Citat:
Du frågar:"Ok, om du inte tycker att det är det yttre som framkallar varningssignalerna, vad är det då?"

Svar: Det är en massa saker, sånt som man lär sig efter ett långt liv tillsammans med homosexuella män, detaljer, sätt att uttrycka sig, sättet att röra sig, preferenser, särskilt det, alltså vad man uttrycker att man gillar. Vad man skämtar om (gärna toalettskämt), vad man gillar för typ av underhållning, vilka lekar man gillar (Grisleken i det här fallet, där man står på alla fyra och nöffar ungdomligt tillsammans) ... Hur man tittar intresserat (eller inte) när en urringad flicka i kortkort går förbi. Vilka idoler man har, vilka teveprogram man gillar, hur man klär sig ... I mer grava fall läspar man lite, gärna på en lite lustig dialekt ā la "Babsan". Jag kan hålla på länge! Och visst kan det även handla om män med grov röst, mycket muskler och helskägg.
Alltså, vadå homosexuella män? Sätter du likhetstecken mellan pedofili och homosexualitet?

Hur fan vet du vad han har skämtat om, hur han rör sig, vad han tittar intresserat efter, vilka idoler han har? Pedofiler går långa omvägar för att inte bli upptäckta, de lär sig dölja sina preferenser. Precis som alla andra som tänder på något konstigt. Bara för att du gillar asiatisk porr tappar du inte fattningen och börjar tokstirra så fort du ser en asiat.
Citat:
Nu misstänker jag ju att du inte menade allvar med din fråga, alltså att du verkligen ville veta om det finns andra kriterier än utseendet som avslöjar en pederast. Men för några andra som läser här kan detta kanske vara intressant.
- Och du grabben, hålla käften kan du göra själv tills du blivit torrare bakom öronen!
Patetiska försök till härskartekniker, tänker inte sjunka till din nivå.
Citera
2014-11-17, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadameR
Övernattning i kyrkan är vanligt i konfirmandundervisningen nuförtiden. Ungdomarna tycker det är spännande, mysigt och alldeles lagom läskigt. Läger och resor är också populärt. Oftast är det bra och seriösa vuxna med, men när sånt här händer är det förstås förfärligt.

Så är det, inom konf verksamhet finns det riktlinjer tagna på nationell nivå som säger att undervisningen skall innehålla minst 60h och fyra läger dygn.
Citera
2014-11-17, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfie
Så är det, inom konf verksamhet finns det riktlinjer tagna på nationell nivå som säger att undervisningen skall innehålla minst 60h och fyra läger dygn.
Då förväntar jag mej att man ser över dessa regler och skärper till 'undervisningen' så att sånt här INTE kan hända igen.
Citera
2014-11-17, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunhild-k
Då förväntar jag mej att man ser över dessa regler och skärper till 'undervisningen' så att sånt här INTE kan hända igen.
Men herregud, alla fel är inte systemfel. Hur menar du att en regel skulle utformas för att förhindra detta?
Citera
2014-11-17, 20:47
Medlem
Citat:
Men herregud, alla fel är inte systemfel. Hur menar du att en regel skulle utformas för att förhindra detta?
Även en lågbegåvad borde inse att SMÅ grupper med EN ledare gör att sånt här kan hända. Sjuka jävlar tar alltid tillfället som bjuds. Självklart är det ett inavlat systemfel i kyrkan och självklart fattar dom/du inte att det är fel. Kör huvudet i sanden och tro det är ett isolerat fall.

Ja verkligen HERREGUD!!!
Citera
2014-11-17, 21:03
Medlem
Citat:

Men snälla.... Hur tänker du nu?

Förbrytare finns tyvärr överallt trotts lagar, regler och styrdokument!
Citera
2014-11-17, 21:22
Medlem
Citat:
Men snälla.... Hur tänker du nu?

Förbrytare finns tyvärr överallt trotts lagar, regler och styrdokument!
Då tar vi det en gång till.
Varför ha små grupper med en ensam ledare? Ge mej en enda vettig anledning? Sjuka människor kommer alltid utnyttja chansen. Så säg mej varför låta dom få den??
TROTS lagar kan saker ske men man ska fan inte ge pefofiler mf 'öppet mål'
Citera
2014-11-17, 21:33
Medlem
Citat:
Då tar vi det en gång till.
Varför ha små grupper med en ensam ledare? Ge mej en enda vettig anledning? Sjuka människor kommer alltid utnyttja chansen. Så säg mej varför låta dom få den??
TROTS lagar kan saker ske men man ska fan inte ge pefofiler mf 'öppet mål'

Fast hur en enskild församling lägger upp sina grupper styrs inte av riktlinjerna
Citera
2014-11-17, 22:56
Medlem
Citat:
Fast hur en enskild församling lägger upp sina grupper styrs inte av riktlinjerna
Då är det dags att kyrkan centralt styr upp församlingarna och sen är det väl även dags att få fram vem som styr/ har ansvaret i den här församlingen. Ska inte gå att skylla ifrån sig, varken från central sida eller enskild församling. Man får ta ANSVAR om man ska få ha förtroende och ta hand om ungdomar i den åldern.
Citera
2014-11-17, 23:03
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ad hominen, patetiskt.

Alltså, vadå homosexuella män? Sätter du likhetstecken mellan pedofili och homosexualitet?

Hur fan vet du vad han har skämtat om, hur han rör sig, vad han tittar intresserat efter, vilka idoler han har? de lär sig dölja sina preferenser. Precis som alla andra som tänder på något konstigt. Bara för att du gillar asiatisk porr tappar du inte fattningen och börjar tokstirra så fort du ser en asiat.
Patetiska försök till härskartekniker, tänker inte sjunka till din nivå.

Naturligtvis vet jag inte hur just den här pedofilen beter sig. Du antog att ett trevligt utseende avgör om man är vidrig eller ej och så är det ju inte.
"Pedofiler går långa omvägar för att inte bli upptäckta," skriver du. Hur vet DU det? Det var ju viktigt att man inte gissar och spekulerar om det man inte har en aning om, eller hur det var du skrev. Du känner alltså en del smygande pedofiler, "manssmekaren"?
Många pedofiler smyger säkert omkring i buskarna med ett sjukt utseende och kallsvettig panna, livrädda för att någon ska läsa deras snedvridna tankar. Men för vissa är upphetsningen för svår att motstå (se t ex de mördade flickorna Engla, Helen), och för några går hela livet ut på att långsiktigt planera för chanser att begå sina brott, med utbildningar som leder till barn-eller ungdomsverksamhet t ex. Många pedofiler anser eller låtsas anse att pedofili är fint och naturligt, "barnen behöver läras upp" samtidigt som de ju ofta får fina presenter. (På sjuttiotalet jobbade dåvarande justitieministern Geijer för att sex med minderåriga skulle legaliseras).
Jag menar inte att alla bögar är pedofiler, jag kan se att det ser ut så i det jag skriver. Detta eftersom jag ju inte kan veta säkert. Men jag kan lova att mina småpojkar aldrig skulle få övernatta eller åka på läger med en bögpastor, hur mycket gift med sin man han än var. Jag är inte beredd att "prova" på mina barn om den snälle pastorn/fritidsledaren/gympaläraren som verkar så barnkär och rar är pederast eller inte, nevvör!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in