2014-11-17, 21:45
Medlem
Kul att de väljer att göra provfrågorna enklare i kvant när de frågorna redan inte höll en särskilt hög nivå.

Om nu mejlet stämmer dvs (vilket jag tror att det gör). Jag har själv fått mejl från herr Morgan förut och då avslutades mejlet så här:

Citat:
Vänliga Hälsningar
================================================== ======================
Morgan Thorsell
Provutvecklare
Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap/ Dept of Applied Educational Science
Umeå Universitet

vilket är samma avslutning som slotmachine hade i sitt inlägg.
Citera
2014-11-17, 21:50
Medlem
LaudonISs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimeFlow
Skönt för dig...har liten sympati för oss andra kan du? Hur som helst blir det matteplugg för mig under julafton...fyfan

Jag fick ~1.1 på verbala så det blir en del plugg till nästa HP för mig med...
Citera
2014-11-17, 21:51
Medlem
LaudonISs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmbaver
Säkra källor säger att 75 på kvant kommer att ge 1.7. Beklagar

Okänsliga jävel
Rackarns! 2.0-gräns på 80 då eller?
#kämpa
Citera
2014-11-17, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaudonIS
Rackarns! 2.0-gräns på 80 då eller?
#kämpa

Ja, 80 poäng krävs samt ett bevis av Fermats Stora Sats som ryms i marginalen

#torrhumor
Citera
2014-11-17, 22:15
Medlem
Hmm, den såg jag inte komma. Det enda jag märkte på KVA var att de inte hade med en sista uppgift som känns malplacerad och tydligt svårare än övriga, som t ex uppgiften med irrationella tal ett år. Är det bara en sådan per pass som är ändrad så bör normeringen inte ändras med mer än 1 eller 2 poäng. I övrigt kändes proven likvärdiga med tidigare prov. Ett av diagrammen var dessutom något svårare än normalt.
Citera
2014-11-17, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karren-1
Vore intressant att kontakta något som flertalet gånger skrivit 1.9-2.0 och se jämföra dennes antal råpoäng respektive normering för att någorlunda utröna huruvida provet var svårare i år.

Annars är det ju bara en dag kvar snart så. Skulle dock förvåna mig om det var så mycket enklare som Morgan påstår, kanske att xyz-delen var väldigt lätt men annars anser jag att det höll samma nivå som tidigare.
Jag har bommat 2,0 med en poäng tidigare men denna gång fick jag bara 5 fel totalt, varav 1 på VER och 4 på KVA. I mitt fall var det VER som gick ordentligt mycket bättre, även om jag också förbättrade mig på KVA, men bara marginellt. Jag ser inte denna KVA som speciellt skild från tidigare, med det undantaget att de inte körde någon "överkursfråga".

Detta var dock första gången jag pluggade ordentligt inför provet.
Citera
2014-11-17, 22:28
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flattire
Jag har bommat 2,0 med en poäng tidigare men denna gång fick jag bara 5 fel totalt, varav 1 på VER och 4 på KVA. I mitt fall var det VER som gick ordentligt mycket bättre, även om jag också förbättrade mig på KVA, men bara marginellt. Jag ser inte denna KVA som speciellt skild från tidigare, med det undantaget att de inte körde någon "överkursfråga".

Detta var dock första gången jag pluggade ordentligt inför provet.

Helt ärligt lär du vara topp 5 i Sverige med 155 rätt. Imponerande
Citera
2014-11-17, 22:33
Medlem
se länk på konversationen ^_^
https://www.dropbox.com/s/k4skj2di6uep6pm/Sk%C3%A4rmavbild%202014-11-17%20kl.%2017.11.21.png?dl=0
Citera
2014-11-17, 22:39
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slotmachine
https://www.dropbox.com/s/k4skj2di6uep6pm/Sk%C3%A4rmavbild%202014-11-17%20kl.%2017.11.21.png?dl=0

Jag förstår inte varför folk misstror dig. Tråden har ju dessutom varit full av kommentarer om hur lätt kvanten var och ändå lever folk i förnekelse att normeringen kan förändras.
Citera
2014-11-17, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slotmachine

Ladda batterijäveln på din dator

Men det är klart det är äkta, förstår inte varför alla ifrågasätter legitimiteten av mejlet. Vi alla under 75 kvant är körda
Citera
2014-11-17, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Helt ärligt lär du vara topp 5 i Sverige med 155 rätt. Imponerande
Kanske inte, om det nu är ett lättare prov, men tack!

Jag kollade igenom provfrågorna igen nu, och ändras gränsen för 2.0 med mer än 2 poäng är det något annat än svårighetsgraden som ligger bakom. Det är inte omöjligt att det allt vanligare förekommande fuskandet i så fall är anledningen. Det är bara drygt 60 skrivare per tillfälle som ska få 2.0, och om det snack som florerar stämmer utgör fuskarna åtminstone 20 av dessa. Fluktuerar det antalet med 5 pers gör det en ordentlig skillnad.

Nu kommer jag klara mig, men hade jag missat 2.0 pga fusk hade jag kreverat. Man gör ju ingenting åt det trots att man vet att det förekommer vilket är uselt. En enkel körning av svaren för de med toppresultat hade ju visat att en stor del av dem har fel på exakt samma uppgifter, vilket är fullkomligt osannolikt om det inte ligger fusk bakom.
Citera
2014-11-17, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Justsomedude
Ladda batterijäveln på din dator

Men det är klart det är äkta, förstår inte varför alla ifrågasätter legitimiteten av mejlet. Vi alla under 75 kvant är körda
Eftersom slotmachine har för få inlägg? Men det verkar att det är äkta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in