Citat:
Ursprungligen postat av
anonym.hedonist
Jahapp, då är det packat och klart för min del. Tänker inte debattera mednågon som tror på den kristna guden, jesus och följdaktligen bibeln, en mera självmotsägande religion blir svår att hitta och det säger därför en hel del om din intellektuella heder. Du lägger dessutom största delen av inlägget till att förklara innebörden av ordet abstraktionsnivå samt åt att utveckla dina egna villfarelser vad gäller "hur information ser ut och färdas". Ett högklassigt trollande, det har du minsann lyckats med.
PS. Din Gud är en sadist av första klass också, om man nu tolkar bibeln som den står skriven (vilket jag hoppas du gör om du faktiskt kallar dig kristen, annars kan du överge hela skiten på direkten och med gott samvete dessutom).
Jag sa inte att jag var kristen.
Din fundamentala inställning är lite skrämmande.
Jag skrev att jag likt Spinoza, Einstein, Kaku och många andra tänkare ser naturen som en gudomlighet, var och en lite på olika vis. Dessutom pratar vetenskapen idag om att naturen har en förmåga att välja. Det har jag sett tendenser i hos biologer som studerar celler till kändis filosofer med mera. Ett val kräver medvetenhet i viss nivå.
Så välkommen att se sanning istället för att diktera en sanning.
De flesta filosofer, tänkare och vetenskapsmän ser inte ur sanning.
Vetenskapen kallar sig inte ens för sann.
Valet finns.
Frågan är om det är fritt.