2014-11-16, 23:22
Medlem
Jag har gått ner från 120 Kg till 68 Kg och har lös hud vid buken. Nu är min fråga om det kommer minska eller försvinna.
Gick ner det här under ett år slutet av 12- slutet av 13.
Har alltså gått ungefär 2 år nu sedan jag började min resa
Citera
2014-11-16, 23:25
Medlem
bithaxs avatar
Har hört att det försvinner med tiden.

Kan du berätta mer om hur du gjorde för att klara av att hålla en diet i 2 års tid?
Citera
2014-11-16, 23:26
Medlem
Grattis vill jag först säga! Dock varierar det från person till person om det kommer försvinna, dock om du har varit kraftig överviktig så kan det bli knepigt. Ett tips är att bulka isåfall, att du går upp i massa (inte fett) så kommer det jämna ut sig med tiden.

Läs:http://www.muscleforlife.com/how-to-get-rid-of-loose-skin-after-weight-loss/
Citera
2014-11-17, 01:48
Medlem
paint.it.blacks avatar
Grattis till din stora viktnedgång!

Huruvida huden drar ihop sig mer är väldigt individuellt och beror på många faktorer, såsom ålder, överviktsgrad, hudkvalité, rökning etc. Det kan ta tid, men efter ett par år kan man ofta se hur det kommer att se ut.
Om det inte är mycket, kan man (som ovanstående skrev), träna upp muskelmassan runt området. Men handlar det om väldigt mycket hud och det är väldigt besvärande, så är det nog operation som gäller.
Citera
2014-11-17, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax

Kan du berätta mer om hur du gjorde för att klara av att hålla en diet i 2 års tid?
Jag ändrade min diet helt och tränar varje dag 1 tim, och unnar mig på lördagar något extra.
Citera
2014-11-17, 19:11
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avenged93
Jag har gått ner från 120 Kg till 68 Kg och har lös hud vid buken. Nu är min fråga om det kommer minska eller försvinna.
Gick ner det här under ett år slutet av 12- slutet av 13.
Har alltså gått ungefär 2 år nu sedan jag började min resa

Huden drar ihop sig efter viktnedgång, fast tyvärr är det begränsat hur mycket huden kan gå tillbaka. Om det finns mycket hudöverskott är tyvärr kirurgi enda sättet och bli av med överskottshuden.
Citera
2014-11-17, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax

En gnutta disciplin räcker faktiskt. Det är inte magi.
Citera
2014-11-17, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kreativtnamn123
En gnutta disciplin räcker faktiskt. Det är inte magi.
=om överskottshuden saknar fett, kommer den inte att försvinna op är enda vägen.
Citera
2014-11-18, 00:02
Medlem
RoaldDahls avatar
Jag gick ned ynka sju kilo för ett drygt år sedan. Tydligen var alla de kilona från nedre delen av magen. Huden har inte ändrat sig ett skit där, utan bara hänger där nu i dubbla hudveck. Undrar hur många år det ska ta?
Citera
2014-11-18, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
Huden drar ihop sig efter viktnedgång, fast tyvärr är det begränsat hur mycket huden kan gå tillbaka. Om det finns mycket hudöverskott är tyvärr kirurgi enda sättet och bli av med överskottshuden.

+1

Dock kan du öka vikt i muskelmassa vilket kan göra att huden drar åt sig lite, lite mer.
Citera
2014-11-18, 00:06
Medlem
nix
Citera
2014-11-18, 00:44
Medlem
Woops, skrev till fel person.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera