2014-11-18, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
=om överskottshuden saknar fett, kommer den inte att försvinna op är enda vägen.

Jag pratade om att hålla en diet i 2 år.
Citera
2014-11-18, 00:48
Medlem
hjälper inte , överskottshud måste tas bort kirurgiskt.
Citera
2014-11-18, 00:50
Bannlyst
Jag har gått ner från 75 till 68kg på några veckor. Min mage ser ut som när jag var tonåring, men som jag alltid säger när vi diskuterar hälsa: det mesta hänger på generna.
Citera
2014-11-18, 01:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag har gått ner från 75 till 68kg på några veckor. Min mage ser ut som när jag var tonåring, men som jag alltid säger när vi diskuterar hälsa: det mesta hänger på generna.

Det var ju härligt att du fick poängtera detta. Stort grattis!
Citera
2014-11-18, 14:41
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonyma-Klubben
+1

Dock kan du öka vikt i muskelmassa vilket kan göra att huden drar åt sig lite, lite mer.

hehe, ja eller gå upp i vikt :P
Citera
2014-11-18, 14:42
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion

Hänger mycket på åldern också, ju yngre man är ju mer elastisk är huden och drar lättare ihop sig. Med åldern blir huden mer saggig oavsett ev viktnedgång eller ej :P
Citera
2014-11-18, 17:17
Medlem
Citat:
=om överskottshuden saknar fett, kommer den inte att försvinna op är enda vägen.
Hur vet man om överskottshuden saknar fett?
Citera
2014-11-18, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avenged93
Hur vet man om överskottshuden saknar fett?
Känns som enbart hudveck utan innehåll.
Citera
2014-11-18, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
Hänger mycket på åldern också, ju yngre man är ju mer elastisk är huden och drar lättare ihop sig. Med åldern blir huden mer saggig oavsett ev viktnedgång eller ej :P

Tja, min hud är minst 15 år yngre än min biologiska ålder. Även om jag drar ut den ett par cm i tio sekunder (dubbelt så länge som rekommenderat) återgår den till hur den såg ut innan på mindre än en sekund: How old is your skin?
Citera
2014-11-19, 20:04
Medlem
Citat:
Känns som enbart hudveck utan innehåll.
Utveckla gärna mer
Citera
2014-11-19, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avenged93
Utveckla gärna mer

Beroende på hur mycket huden varit uttänjd samt hur stor övervikten varit ,kommer vid viktnergång av stora mått en mängd löst skinn. Magen framförallt, klämmer man på detta överskott kan man känna om det enbart är hudveck, tunnare, mer rörligt eller fortfarande en stor del fett kvar i dessa hudveck.
Rek före op är generellt att försöka gå ner i vikt så att så mkt av fettet försvinner-= bättre op resultat
Citera
2014-11-20, 15:26
Medlem
Citat:
Beroende på hur mycket huden varit uttänjd samt hur stor övervikten varit ,kommer vid viktnergång av stora mått en mängd löst skinn. Magen framförallt, klämmer man på detta överskott kan man känna om det enbart är hudveck, tunnare, mer rörligt eller fortfarande en stor del fett kvar i dessa hudveck.
Rek före op är generellt att försöka gå ner i vikt så att så mkt av fettet försvinner-= bättre op resultat
Jag har klämt som en dåre men tycker det är svårt att avgöra om det är fett eller löst skinn...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in