Citat:
Sluta dumma er.
Läget är att vi har spikat minst 100k flyktingar till Sverige för i år, och det ser ut att bli samma visa för kommande år.
SvK har ingenting som helst att göra med det.
Som situationen ser ut måste dessa människor bo någonstans, på något sätt. Är ni med? Makes sense? De är människor, och de ska tas hand om, gärna så bra som möjligt. Ju bättre man tar hand om dem, desto bättre förutsättningar får de att göra något vettigt i landet. Så är det med dig och mig också, hade vi inte haft någon att hålla i handen under vår uppväxt och nu, hade bli blivit hellsangels-medlemmar, dårar och galningar. No difference here. SvK är en flufflig miljö som kan ge en bra och välvillig bild av Sverige, med många sköna kyrktanter, bullar och så.
Vad klagar ni på egentligen? Ja, jag tycker att 100k flyktingar minst, är på tok för mycket. Men det kortet är, vad man än tycker, redan lagt. Cant undo. Det är klart att de ska tas om hand om. Alla människor som lämnas som vildhundar blir galna, vare sig de är från Sverige, Norge, Irak eller Somalia. Vi är så. Sluta whina om att de får bostäder. Använd hjärnan och sluta hugg på allt som rör sig, det leder ingen vart; problemet är att politiker utan verklighetsförankring tar in för många, inte att människor gör det bästa av en dålig situation.
Läget är att vi har spikat minst 100k flyktingar till Sverige för i år, och det ser ut att bli samma visa för kommande år.
SvK har ingenting som helst att göra med det.
Som situationen ser ut måste dessa människor bo någonstans, på något sätt. Är ni med? Makes sense? De är människor, och de ska tas hand om, gärna så bra som möjligt. Ju bättre man tar hand om dem, desto bättre förutsättningar får de att göra något vettigt i landet. Så är det med dig och mig också, hade vi inte haft någon att hålla i handen under vår uppväxt och nu, hade bli blivit hellsangels-medlemmar, dårar och galningar. No difference here. SvK är en flufflig miljö som kan ge en bra och välvillig bild av Sverige, med många sköna kyrktanter, bullar och så.
Vad klagar ni på egentligen? Ja, jag tycker att 100k flyktingar minst, är på tok för mycket. Men det kortet är, vad man än tycker, redan lagt. Cant undo. Det är klart att de ska tas om hand om. Alla människor som lämnas som vildhundar blir galna, vare sig de är från Sverige, Norge, Irak eller Somalia. Vi är så. Sluta whina om att de får bostäder. Använd hjärnan och sluta hugg på allt som rör sig, det leder ingen vart; problemet är att politiker utan verklighetsförankring tar in för många, inte att människor gör det bästa av en dålig situation.
Svenska kyrkan bidrar aktivt till att ännu ett tag möjliggöra en dålig och samhällsskadlig politik. Jag tolkar din argumentation som att dålig politik bör ligga fast. För att det står skrivet?
Det går alldeles utmärkt att ändra svensk migrationspolitik. Av någon märklig orsak sägs det hela tiden att det inte går. Det är bara att börja fatta politiska och administrativa beslut som signalerar ett slut på EU:s mest extrema invandringspolitik så kommer antalet asylsökande att sjunka och då behövs varken Jokarjo AB eller Svenska kyrkan.
Det sagt så är jag inte överraskad över det här. Jag betraktar inte Svenska kyrkan som särskilt kristen. Den kan vara det lokalt om man har tur men centralt är den mer en diversehandel i vänsterliberal gottköpsfilosofi och synkretism än ett kristet samfund. Gayvigslar, biskopar som inte kan svara redigt på om Kristus ger en sannare bild av Gud än profeten Muhammed, samarbeten om moskébyggen och nu boenden för asylsökare.
Var och en får väl ta ställning till om man genom medlemskap vill stödja den här utvecklingen av Svenska kyrkan eller inte.
Senast redigerad av NSO 2014-11-16 kl. 22:11.
Senast redigerad av NSO 2014-11-16 kl. 22:11.