2014-11-16, 20:25
Medlem
Aboristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Spännande, vad då för statlig inkomstskatt? Är det bara höginkomsttagare som betalar extra?

Staten betalar en halv miljard till Sv. kyrkan varje år av riksantikvarieskäl.
Citera
2014-11-16, 20:40
Medlem
Sluta dumma er.

Läget är att vi har spikat minst 100k flyktingar till Sverige för i år, och det ser ut att bli samma visa för kommande år.

SvK har ingenting som helst att göra med det.

Som situationen ser ut måste dessa människor bo någonstans, på något sätt. Är ni med? Makes sense? De är människor, och de ska tas hand om, gärna så bra som möjligt. Ju bättre man tar hand om dem, desto bättre förutsättningar får de att göra något vettigt i landet. Så är det med dig och mig också, hade vi inte haft någon att hålla i handen under vår uppväxt och nu, hade bli blivit hellsangels-medlemmar, dårar och galningar. No difference here. SvK är en flufflig miljö som kan ge en bra och välvillig bild av Sverige, med många sköna kyrktanter, bullar och så.

Vad klagar ni på egentligen? Ja, jag tycker att 100k flyktingar minst, är på tok för mycket. Men det kortet är, vad man än tycker, redan lagt. Cant undo. Det är klart att de ska tas om hand om. Alla människor som lämnas som vildhundar blir galna, vare sig de är från Sverige, Norge, Irak eller Somalia. Vi är så. Sluta whina om att de får bostäder. Använd hjärnan och sluta hugg på allt som rör sig, det leder ingen vart; problemet är att politiker utan verklighetsförankring tar in för många, inte att människor gör det bästa av en dålig situation.
Citera
2014-11-16, 20:45
Bannlyst
Kyrkan kan göra vad den vill nu. Jag gick ur förra året Rekommenderar tips hur man gör för den som vill.

www.uturkyrkan.se
Citera
2014-11-16, 20:57
Bannlyst
Svenska kyrkan är numera kulturmarxistiska landsförrädare. Kyrkan måste avskaffas i sin nuvarande form och alla präster korsfästas, återinför asatron.
Senast redigerad av Grottmongo101 2014-11-16 kl. 21:18.
Citera
2014-11-16, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aboristen
Se, det var något helt annat det.
Citera
2014-11-16, 21:30
Medlem
Naturligtvis har även personer som inte är medlemmar i Svenska kyrkan all rätt att ha synpunkter på kyrkans beslut.

Asylboendet som kyrkan planerar kommer sannolikt att handla om boende och möjligen mat.

Allt det andra lämpar kyrkan över till oss skattebetalare: asylsökarnas sjukvård, tandvård, barnens skolgång etc.

OM kyrkan stod för samtliga kostnader (inklusive de poliskostnader, rättegångar och fängelsevistelser som uppstod p g a de boende) skulle det vara hedervärt. Men förmodligen kommer de att begära bidrag från skattebetalarna för att driva sina boenden.

Kyrkan borde läsa sin bibel bättre. Det är vanligt att man visar på Jesu liknelse om den barmhärtige samariern som ett föredöme. Läs själv.

Den handlar om en samarier som hittar en rånad och misshandlad man vid vägkanten. Två andra vägfarande har redan farit förbi av rädsla för att själva bli rånade. Men samariern lyfter upp mannen på sin åsna, tar honom till närmsta värdshus och säger till värdshusvärden: Här är pengar till mannens vård. Om det inte räcker betalar jag resten när jag kommer nästa gång.

Det var fint gjort av samariern. Men observera att

1) det gällde 1 enstaka man

2) åtagandet var begränsat: tillfällig vård

3) risken fanns att värdshusvärden skulle få betala för en del av vården, om pengarna inte räckte och om samariern aldrig kom tillbaka. Han kunde ju bli sjuk eller dö eller inte åka åt det hållet

Men det viktigaste är att samariern betalade med sina egna pengar. Han tog inte hem den rånade mannen till sina egna och sade till dem: Vårda nu den här skadade mannen. Ge honom mat och kläder och mobil och allt annat i hela hans liv. Låt honom skicka efter sin fru, eller fruar, och sina barn och försörj dem på samma sätt i hela deras liv, ty jag vill känna mig god.

Men just detta är vad Svenska kyrkan vill.
Citera
2014-11-16, 21:36
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aboristen
Plötsligt var det alltså inte en skatt utan fördelning av skattemedel.
Citera
2014-11-16, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Naturligtvis har även personer som inte är medlemmar i Svenska kyrkan all rätt att ha synpunkter på kyrkans beslut.

Landsförräderi är inte en fråga om medlemskap eller inte, det är alla svenskars angelägenhet.
För i världen hade samtliga inblandade blivit rådbråkade, nu höjs de till skyarna av pk-etablissemanget
Citera
2014-11-16, 21:41
Medlem
wilts avatar
Wow. Svenska kyrkan vill importera muslimer nu?

Förstår dom ens hur utvecklingsstörda dom är? ISIS hugger huvudet av kristna på löpande band och kristna bränns levande i Mellanöstern. Vad trött man blir på dessa ständiga tankevurpor. Dessa godhetsapostlar måste vara höga på sina egna fisar eller något.

Gillar ingen religion överhuvudtaget men detta är ju bara bisarrt.
Citera
2014-11-16, 21:47
Medlem
ganglere2s avatar
Den svenska kyrkan eller "svenska" kanske numera gräver ännu mer i sin egen grav.

Edit:

De kyrkans män som förr om åren stred med vapen i hand mot de muslimska horderna, vad hade de ansett om dagens kyrka?
Citera
2014-11-16, 22:03
Medlem
72mms avatar
http://uturkyrkan.se fungerade fint för mig.
Citera
2014-11-16, 22:04
Medlem
Jag tycker det är fint av kyrkan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här