2014-11-15, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av o08
Personen som begått brottet har verkligen planlagt det också. Sett till att en gravplats iordningställts dagen INNAN begravningen = väl genomtänkta handling, inte alls otroligt att samma person genomfört allt. Troligtvis är brottet genomfört efter en längre tids planering, absolut ingen förivrad handling.
Detta var till synes sista och enda chansen att komma över Görans tillgångar eftersom nu S L givit bort sin del av gårdarna.

Vilket då pekar på att SL var med om planerna, eftersom hon inte sa till MT o ÅT förrän 2-3 månader efteråt, att hon inte ägde nått själv.
Citera
2014-11-15, 17:57
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullskridsko
Vilket då pekar på att SL var med om planerna, eftersom hon inte sa till MT o ÅT förrän 2-3 månader efteråt, att hon inte ägde nått själv.

Och då lessnade MT på henne och började reka efter något annat...så är det här i Världen
Citera
2014-11-15, 19:11
Medlem
Undrar vilken uppfattning sockertroll nu har om sin halvsyster - hon bör ändå känna henne bäst.
Citera
2014-11-15, 19:24
Medlem
Hon är självklart inte min syster längre och jag hoppas hon får livstid.
Citera
2014-11-15, 22:20
Medlem
letsdoits avatar
SL 090902:
http://speedy.sh/XrGKa/SL-090902.jpg
http://www.skogsaktuellt.se/?p=31869&pt=108&m=1422

MT&Co + maskinpark mm:
http://dayviews.com/martinthornblad/351770259/
Citera
2014-11-15, 23:35
Medlem
Det är så mycket som kommit fram de senaste dagarna. Bl.a. Har MT och SL länsat bankfack med kontanter och viktiga papper. Varför har SL gjort en överföring till ÅT på 1, en, miljon kronor, redan dagen efter GL "försvann", och ÅT hävdar att GL och han, ÅT, hade affärer ihop? Finns inte på världskartan att de hade med varandra att göra överhuvud taget!!!
Hot hit och dit, innan GL försvann var det ändå ganska lugnt. Agerande från SL och MT som gör att misstankarna kom smygande tidigt! Missnöjda med de två första gode männen, när inte SL kunde styra och ställa som hon ville. God man nr 3, kunde SL Linda runt lillfingret. Han gav henne lite mer fria tyglar och ordnade tom så hon skulle kunna få tillgång till kontot i Schweitz. Jävig mot GL andra dotter kanske!? Ojojoj, så det kan bli.
Hoppas de åker dit så det smäller om det!
Citera
2014-11-16, 00:19
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
SL 090902:
http://speedy.sh/XrGKa/SL-090902.jpg
http://www.skogsaktuellt.se/?p=31869&pt=108&m=1422

MT&Co + maskinpark mm:
http://dayviews.com/martinthornblad/351770259/

Äntligen! Bra jobbat! Är det inte lite ovanligt att FUP inte innehåller en enda bild på de åtalade?

Det är ju svårt att utläsa så mycket av en ögonblicksbild. MT ser ju faktiskt ut just som den lite puerile bonnläpp han också är.
Och SL? tja just på bilden ser hon ju lite trulig och kanske bortskämd ut.Hon ser ju bra ut och räknar därför troligen med att få som hon vill.
Ingendera har i alla fall den där "humoristiska" glimten, som man så ofta ser hos t ex mensamedlemmar och andra dokumenterat högintelligenta, och med tanke på upplägget av brottet, var det ju heller inte att vänta, eller hur?.

Inget syndromutseende eller extrem fulhet som t ex "kommunisttryne" eller motsvarande.(Fördommar är, som bekant, inte hundraprocentiga. Bara ~92%)

Hur som helst - bra att ha en bild av de åtalade. Heder och tack!
Senast redigerad av MegaLomani 2014-11-16 kl. 00:21. Anledning: Skiljetecken
Citera
2014-11-16, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cutepie12
Det är så mycket som kommit fram de senaste dagarna. Bl.a. Har MT och SL länsat bankfack med kontanter och viktiga papper. Varför har SL gjort en överföring till ÅT på 1, en, miljon kronor, redan dagen efter GL "försvann", och ÅT hävdar att GL och han, ÅT, hade affärer ihop? Finns inte på världskartan att de hade med varandra att göra överhuvud taget!!!
Hot hit och dit, innan GL försvann var det ändå ganska lugnt. Agerande från SL och MT som gör att misstankarna kom smygande tidigt! Missnöjda med de två första gode männen, när inte SL kunde styra och ställa som hon ville. God man nr 3, kunde SL Linda runt lillfingret. Han gav henne lite mer fria tyglar och ordnade tom så hon skulle kunna få tillgång till kontot i Schweitz. Jävig mot GL andra dotter kanske!? Ojojoj, så det kan bli.
Hoppas de åker dit så det smäller om det!
Hur i helvete kan den gode mannen ge henne tillgång till ett konto, vilket borde vara hennes fars. Är detta med sanningen överensstämmande?
Citera
2014-11-16, 12:34
Medlem
Måste finnas en hjärna bakom allt detta, tror inte Sara överhuvudtaget förstått vad det hela egentligen handlade om. M T och S L är nog i grund och botten egentligen bara spelarna i ett spel ( ett övertagande av Görans tillgångar)
Finns en vinnare - Å T, finns en stor förlorare - Sockertroll, eftersom hon mist sin fader och förtroendet för sin halvsyster.
Personligen är jag väldigt besviken på T- blad - dock inte speciellt förvånad. O T och barnen har alltid varit mer eller mindre hatiska gentemot G L. Därför förvånade det mig storligen att M T blev tillsammans med S L, men nu förstår jag varför - PENGAR.
Troligtvis har S L mer eller mindre blivit tvingad (manipulerad - övertygad) att göra det hon har gjort.
Har det verkligen varit S L innersta vilja att byta ut gode männen, eller?
Å T begärde t.ex att bli gode man - är inte ALLT styrt av en T-bladare?.
Är S L totalt bakom flötet. Först ge tillbaka egendomar för att i ett senare skede vara med om att döda gåvotagaren. Detta scenario är för mig totalt oförståeligt.
Citera
2014-11-16, 20:33
Medlem
Hur vanligt är det att vi "Svennar" har Dansk mobiloperatör?
Citera
2014-11-16, 20:47
Medlem
Som sagt, känns riktigt sunt att medge brott emot griftefriden...
Citera
2014-11-16, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av o08
Måste finnas en hjärna bakom allt detta, tror inte Sara överhuvudtaget förstått vad det hela egentligen handlade om. M T och S L är nog i grund och botten egentligen bara spelarna i ett spel ( ett övertagande av Görans tillgångar)
Finns en vinnare - Å T, finns en stor förlorare - Sockertroll, eftersom hon mist sin fader och förtroendet för sin halvsyster.
Personligen är jag väldigt besviken på T- blad - dock inte speciellt förvånad. O T och barnen har alltid varit mer eller mindre hatiska gentemot G L. Därför förvånade det mig storligen att M T blev tillsammans med S L, men nu förstår jag varför - PENGAR.
Troligtvis har S L mer eller mindre blivit tvingad (manipulerad - övertygad) att göra det hon har gjort.
Har det verkligen varit S L innersta vilja att byta ut gode männen, eller?
Å T begärde t.ex att bli gode man - är inte ALLT styrt av en T-bladare?.
Är S L totalt bakom flötet. Först ge tillbaka egendomar för att i ett senare skede vara med om att döda gåvotagaren. Detta scenario är för mig totalt oförståeligt.
I det mesta i livet finns det du kallar "hjärna", andra Gud el första orsaken m.m... Den du beskriver förlorare, är väl inte det om vi ser till de världsliga ting, som denna härvan verkar handla om... Det scenario som är lyckt för dig, är möjligtvis öppet för andra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in