2014-11-16, 21:50
Medlem
Det är för mej helt obegripligt att man inte pressat ÅT mer.
Man nöjer sig med att ställa en fråga om miljon gåvan...
Sedan vill inte ÅT medverka i förhör eftersom han är nära anhörig.
Jag anser att man borde häkta och utreda ÅT del i detta betydligt mer noggrant.
Citera
2014-11-16, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Som sagt, känns riktigt sunt att medge brott emot griftefriden...

Det skall bli intressant att se om den åtalade mannen anger vem som är skytt? Kanske påstår han att den som avlossade skotten är för honom okänd? Möjligen kan han skylla på maffian eller på någon utomjording? Han frikänner ju kvinnan, så en tredje person måste väl då vara inblandad?
Citera
2014-11-16, 22:06
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
I det mesta i livet finns det du kallar "hjärna", andra Gud el första orsaken m.m... Den du beskriver förlorare, är väl inte det om vi ser till de världsliga ting, som denna härvan verkar handla om... Det scenario som är lyckt för dig, är möjligtvis öppet för andra

Tack,Dripatologi, för detta utomordentligt skarpsinniga och klargörande inlägg!

Frågan är om inte polisen borde sätta åt ÅT mer. I huvudprotokollet sid 177 drar han ganska opåkallat upp arrendatorn som sköt sig på 1970-talet.
Nog luktar det damage control? Det är som om han för säkerhets skull ville lämna en förklaring till varför det kan finnas blodstänk ifall någon skulle börja titta närmare och ombyggnad inte skulle gett hundraprocentigt resultat (vilket det ju inte gjorde) Det ger ju misstanken att ÅT hela tiden vet vad som hänt GL och var det har hänt. Han har ju därigenom gjort sig skyldig till skyddande av brottsling.

o08 har tidigare nämnt familjen T kunnighet i juridiska frågor. Om det är så, talar det faktiskt emot att ÅT skulle ha varit delaktig i planeringen före mordet.

Hela idén och upplägget talar ju mer för både dumhet och okunnighet. GL försvinner och skulle inte kunnat dödförklaras förrän om 10 år under vilken tid ingen kommer åt arvet.

Kanske den ursprungliga planen där SL råkat vålla GL död vid en olycka i skogen, hade funkat bättre, men dess bättre hade de inte nerver till det.

Att skjuta någon på nära håll med hagelbössa inomhus är ingen snygg metod. Det talar för okunnighet om vapen och vapenverkan. Det är väl mer sinkadus att man råkade hålla sig på såpass långt avstånd ändå, att haglen stannade inuti skallen. Lite kortare skjutavstånd kunde ha gett ett ännu mer drastiskt resultat, typ explosion.

Vad jag vill framhålla är att allt talar för att den hjärna eller de hjärnor som legat bakom planering och genomförande inte har varit av förstklassigt slag. Det i sin tur pekar ju i viss riktning
Senast redigerad av MegaLomani 2014-11-16 kl. 22:13. Anledning: förtydligande
Citera
2014-11-16, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doctorb
Det skall bli intressant att se om den åtalade mannen anger vem som är skytt? Kanske påstår han att den som avlossade skotten är för honom okänd? Möjligen kan han skylla på maffian eller på någon utomjording? Han frikänner ju kvinnan, så en tredje person måste väl då vara inblandad?
Så gör han nog

Citat:
Så gör han nog
Jag syftade på att skylla på typ maffia el som långskott tredje person

Citat:
Ursprungligen postat av Riverman123
Det är för mej helt obegripligt att man inte pressat ÅT mer.
Man nöjer sig med att ställa en fråga om miljon gåvan...
Sedan vill inte ÅT medverka i förhör eftersom han är nära anhörig.
Jag anser att man borde häkta och utreda ÅT del i detta betydligt mer noggrant.
Förstår ditt tänk
Senast redigerad av KiaW 2014-11-19 kl. 22:01. Anledning: 3 inlägg sammanfogade /Mod
Citera
2014-11-16, 23:02
Medlem
aoos avatar
Men Dripatologi, kan du inte ge fan i att posta 10 inlägg i rad? Jag fattar att du är såpass efterbliven att du direkt postar det som dyker upp i ditt huvud, men snälla försök att hejda dig lite så du kan sammanfatta dina tankar i ett inlägg..

Förövrigt: ÅT kommer ju förmodligen bli häktad så fort MT pekar ut honom som skytten - vilket rimligtvis är vad som kommer hända, då ÅT är den som har haft mest ekonomisk vinning på det hela. MT ser förmodligen detta som det enklaste sättet att lägga över skulden på någon annan och ÅT har ju ändå cancer. Roligt dock att han försöker låtsas som att gården är i bra skick och går bra, när alla övriga inblandade är överens om att så inte är fallet. Även MT som arbetar utan lön borde ju vara medveten om detta.
Citera
2014-11-16, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aoo
Men Dripatologi, kan du inte ge fan i att posta 10 inlägg i rad? Jag fattar att du är såpass efterbliven att du direkt postar det som dyker upp i ditt huvud, men snälla försök att hejda dig lite så du kan sammanfatta dina tankar i ett inlägg..

Förövrigt: ÅT kommer ju förmodligen bli häktad så fort MT pekar ut honom som skytten - vilket rimligtvis är vad som kommer hända, då ÅT är den som har haft mest ekonomisk vinning på det hela. MT ser förmodligen detta som det enklaste sättet att lägga över skulden på någon annan och ÅT har ju ändå cancer. Roligt dock att han försöker låtsas som att gården är i bra skick och går bra, när alla övriga inblandade är överens om att så inte är fallet. Även MT som arbetar utan lön borde ju vara medveten om detta.
Vi får se vem som är efterbliven😄 Ditt förstaval vem som beskylls, är mitt andra
Citera
2014-11-16, 23:31
Medlem
aoos avatar
Så du menar att skytten för honom är okänd? Men MT hjälpte ändå till att gräva ner kroppen?
Känns det rimligt eller?

Det första han tänker när han hittar GL mördad är att gräva ner kroppen? Hade någon annan gjort det så hade ju han bara behövt ringa polisen så hade de fått ut sitt jävla arv, vilket uppenbarligen är vad de var ute efter..

Om en för honom okänd människa hade mördat GL så hade ju inte MT och SL haft något att dölja, eller vad är det jag missar?
Citera
2014-11-17, 00:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av doctorb

Sjalvmord kanske. Men det forklarar ju inte att dom har plundrat GLs tillgangar.
Citera
2014-11-17, 09:48
Medlem
Vad jag kan se så tänker inte Å T vittna.
Om man har ärliga avsikter och vill att sanningen ska komma fram, så är det märkligt att han väljer att avstå.
Citera
2014-11-17, 10:18
Medlem
Quarrels avatar
KVP: Görans glasögon kan fälla mordmisstänkta
Citat:
Den 28 augusti var en grupp kriminaltekniker ute i skogen inte lång från Göran Lundblads hem och hittade en så kallad brandgrop. Där fanns kläder som antas ha tillhört Göran Lundblad samt ett körkortstillstånd utfärdat till den 26-åriga mordåtalade kvinnan.
I brandgropens vänstra del hittade de par glasögon där ett av glasen saknades. På det som fanns kvar syns sot.
Följ KVP:s direktrapportering från rättegången.
Bloggaren: http://www.xn--rttegng-5wan.se/norra-forlosa/norra-forlosa-dag-3/
Citat:
Måndagen den 17 november kommer jag inte att vara på plats under förmiddagen i tingsrätten i Kalmar. Det som kommer hända före lunch är att det inspelade samtalet mellan Tang och Martin kommer forsätta att spelas upp under ett par timmar. Samtalet finns att lyssna på bland ljudfilerna och finns också utskrivet i tilläggsprotokoll 1.

Tillägg: Även Barometern direktrapporterar: http://www.barometern.se/kalmar/forhoren-fortsatter-i-ratten/
Senast redigerad av Quarrel 2014-11-17 kl. 10:26.
Citera
2014-11-17, 11:19
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riverman123
Vad jag kan se så tänker inte Å T vittna.
Om man har ärliga avsikter och vill att sanningen ska komma fram, så är det märkligt att han väljer att avstå.

Vad tänkte du att ÅT skulle tillföra om han vittnade ?
ÅT har uppenbarligen inte deltagit varken i mordet eller i att gräva graven. Sedan att ÅT är en mindre sympatisk person har ju knappast med mordet att göra
Citera
2014-11-17, 12:30
Medlem
Å T skulle backa upp dom åtalades försvar.
Det vore det enda rimliga, om dom är oskyldiga till mordet.
Han skulle bringa klarhet till dom olika transaktionerna och hans vänskap till Göran. Samt deras planer om ett gemensamt jordbruk.
Pratar Å T sanning har han inget att frukta.

Personligen tror jag dock inte att han pratar sanning...Jag tror inte heller att skytten sitter i häktet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in