2014-11-16, 18:48
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Blir antagligen Emil Krafth som tar platsen. En mycket duglig, ung och lovande spelare som antagligen inte kommer att göra bort sig om han nu får speltid.

Vet inte om Mattias Johansson är aktuell också? Larsson tror jag inte på... Eller jo, om man börjar spela in Sebastian Larsson där igen så vore det okej.
Citera
2014-11-16, 19:34
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Vet inte om Mattias Johansson är aktuell också? Larsson tror jag inte på... Eller jo, om man börjar spela in Sebastian Larsson där igen så vore det okej.
Sebastian Larsson har aldrig spelat hogerback. Han gjorde 2-3 matcher som vansterback for Arsenal for snart tio ar sedan. Larsson ska vara pa mittfaltet, helst pa banken. Varfor forsoka skola om en langsam mittfaltare till hogerback nar vi har talangfulla ytterbackar som knackar pa dorren i stil med Krafth, Johansson, Larsson, Tinnerholm, och Jesper Westerberg?
Citera
2014-11-16, 20:05
Medlem
Vet inte om detta är rätt tråd, men vad sägs om att byta Allbäck mot Mjällby? Vad har Allbäck för tränarmeriter? Mjällby har ju gjort det bra med Celtic; ligatitlar, cuper och CL-spel, nu verkar det ju även fått ordning på Bolton.

Det skulle bli ordning i försvaret, dessutom pondus som skulle funka som motvikt till Zlatan. Han har dessutom tränats av Hamrén, efter EM tar Mjällby över som huvud och Henke/Ljungberg assisterar.
Citera
2014-11-16, 20:16
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordonnee
Vet inte om detta är rätt tråd, men vad sägs om att byta Allbäck mot Mjällby? Vad har Allbäck för tränarmeriter? Mjällby har ju gjort det bra med Celtic; ligatitlar, cuper och CL-spel, nu verkar det ju även fått ordning på Bolton.

Det skulle bli ordning i försvaret, dessutom pondus som skulle funka som motvikt till Zlatan. Han har dessutom tränats av Hamrén, efter EM tar Mjällby över som huvud och Henke/Ljungberg assisterar.
Och vad har Ljungberg for tranarmeriter om du jamfor med Allback?
Citera
2014-11-16, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Och vad har Ljungberg for tranarmeriter om du jamfor med Allback?

Visste du inte det? Att efter att Sverige tagit brons i Frankrike 2016, så ledde Ljungberg samtidigt Halmstad till sitt femte SM-guld 2017.

Ok. Jag gick kanske för långt, men grundpoängen; att Mjällby skulle göra större nytta än Allbäck i landslaget över EM i Frankrike tror jag på.
Citera
2014-11-16, 20:32
Bannlyst
Vad fan är grejen med att Mattias Johansson nobbas ständigt? Har han knullat Hamréns fru?
Citera
2014-11-16, 20:56
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Ja, jag tänkte nog i de banorna. Men jag ser nästan inga allsvenska matcher, så jag har mest andrahandsinfo om Molins. De få gånger jag sett honom spela har han dock varit bra.
Ja, det är trist att vi inte fått se hur väl Molins hade stått sig mot toppmotstånd i Champions League...

För övrigt: hur tycker ni Andreas Granqvist skötte sig igår?
Citera
2014-11-16, 21:10
Medlem
Godslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Vad fan är grejen med att Mattias Johansson nobbas ständigt? Har han knullat Hamréns fru?

Både Mattias Johansson och Johan Larsson har väl hamnat på kant med Håkan Ericsson? Att Hamrén väljer Emil Krafth före båda dessa herrar måste ju ha med det att göra, och är inte annat än bedrövligt.

Båda två borde för övrigt redan antingen ha varit påtänkta eller varit uttagna i en landslagstrupp. Hamréns "Lustig eller ingen" till högerbacken är ju bara sorgligt.

Edit: Angående Mattias Johansson så uttalar han sig faktiskt så här:

Citat:
Mattias får säkert fina vitsord han också men det som är skönt, är att jag tar ut de jag vill.

Vitsord? Han har inte sett han spela? Och det är skönt att han får ta ut vilka han vill oavsett?
Senast redigerad av Godslayer 2014-11-16 kl. 21:17.
Citera
2014-11-16, 21:19
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godslayer
Både Mattias Johansson och Johan Larsson har väl hamnat på kant med Håkan Ericsson? Att Hamrén väljer Emil Krafth före båda dessa herrar måste ju ha med det att göra, och är inte annat än bedrövligt.

Båda två borde för övrigt redan antingen ha varit påtänkta eller varit uttagna i en landslagstrupp. Hamréns "Lustig eller ingen" till högerbacken är ju bara sorgligt.

Tja, Hamrén säger så här enligt Expressen:

Angående Johan Larsson:
- Ja, ratas...Det finns konkurrens på positionerna. Men vi får titta på var det kommer att bli för matchbild här. Han har fått spela i ett offensivt Elfsborg och har gjort det väldigt bra där.

- Men tittar vi på den förväntade matchbilden så kommer det inte att se ut som Elfsborg spelar i allsvenskan. Emil har kanske en mer offensiv styrka men för mig gäller det att den som känns bäst i läget spelar.

Angående Mathias Johansson:
- Jag tar och tittar på vilka egenskaper som vi vill ha. Mathias för säkert goda vitsord. Men jag tar inte ut spelare på vitsord eller vad andra tycker.

Hans förklaringar luktar förbannat illa i mina näsa.Okej, nu tycker jag att Emil Krafth är ett bra val iofs men det är ändå märkligt att stabila och i sina klubblag rätt framträdande spelare som får fina vitsord inte ens prövas i landslaget. Att de eventuellt hamnat på kant med U21-kaptenen ska inte ligga dem till last för ev spel i A-landslaget, där ska de bästa på respektive position spela.
Citera
2014-11-16, 21:20
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot

Tror han tackat nej till någon landslagssamling för U21 vid något tillfälle och därmed med Hamrénsk logik straffat ut sig. Osmakligt om jag får tycka, osmakligt och sällsynt dålig förklaring...
Citera
2014-11-16, 21:25
Medlem
Godslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Tja, Hamrén säger så här enligt Expressen:

Angående Johan Larsson:
- Ja, ratas...Det finns konkurrens på positionerna. Men vi får titta på var det kommer att bli för matchbild här. Han har fått spela i ett offensivt Elfsborg och har gjort det väldigt bra där.

- Men tittar vi på den förväntade matchbilden så kommer det inte att se ut som Elfsborg spelar i allsvenskan. Emil har kanske en mer offensiv styrka men för mig gäller det att den som känns bäst i läget spelar.

Angående Mathias Johansson:
- Jag tar och tittar på vilka egenskaper som vi vill ha. Mathias för säkert goda vitsord. Men jag tar inte ut spelare på vitsord eller vad andra tycker.

Hans förklaringar luktar förbannat illa i mina näsa.Okej, nu tycker jag att Emil Krafth är ett bra val iofs men det är ändå märkligt att stabila och i sina klubblag rätt framträdande spelare som får fina vitsord inte ens prövas i landslaget. Att de eventuellt hamnat på kant med U21-kaptenen ska inte ligga dem till last för ev spel i A-landslaget, där ska de bästa på respektive position spela.

Förklaringen kring Johan Larsson är unken. I Europa League har Larsson match efter match varit en av Elfsborg bästa, trots att man mest fått ligga på defensiven mot bättre lag.
Citera
2014-11-16, 21:29
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godslayer
Förklaringen kring Johan Larsson är unken. I Europa League har Larsson match efter match varit en av Elfsborg bästa, trots att man mest fått ligga på defensiven mot bättre lag.

Kan inte mer än instämma, trots att han spelar i Ellos...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in