2014-11-14, 19:41
Medlem
Det låter som Tina träffat en ny? Dock skriver hon ju mycket i gåtor men det verkar som hon någon hon är tillsammans med.
Citera
2014-11-15, 20:28
Medlem
Jo, det verkar som att Tina träffat nån R?? Snabba drag där... tydligen enkelt för en 10-barnsmamma att hitta ny kille
Citera
2014-11-15, 23:55
Medlem
nynnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilmulina
Jo, det verkar som att Tina träffat nån R?? Snabba drag där... tydligen enkelt för en 10-barnsmamma att hitta ny kille

Vad hände med killen hon hade i Stockholm?
Citera
2014-11-16, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nynna
Vad hände med killen hon hade i Stockholm?

Länge sen du läst bloggen, eller? Honom tod det slut med för lääänge sen (Matias?), efter det hade hon nog ett förhållande också, kommer inte ihåg vad han hette, men han hade barn, liksom tydligen denna mystiska 'R'.
Citera
2014-11-16, 15:03
Medlem
nynnas avatar
Carola skriver att Perra har bytt efternamn till sin mammas flicknamn istället för att behålla Wetterholm som var Carolas farmors, och nu kinkar Carola över det och att det föll på hennes lott att informera barnen som nu går runt i förvirring och inte alls kan förstå varför han har ett annat namn än dem.
På något vis får jag för mig att Carola kanske inte är så bra på att förklara så att det blir rätt d.v.s förklarat med rätt ord och rätt tonfall i syfte att vara lättbegriplig och neutral.
Gör om och gör rätt. Carola.
Citera
2014-11-16, 15:04
Medlem
nynnas avatar
Citat:
Länge sen du läst bloggen, eller? Honom tod det slut med för lääänge sen (Matias?), efter det hade hon nog ett förhållande också, kommer inte ihåg vad han hette, men han hade barn, liksom tydligen denna mystiska 'R'.

Jag tycker att hon är helt ointressant.
Citera
2014-11-16, 17:10
Medlem
Citat:

Ja hon var ju tillsammans med en kille, Mattias som bodde i Stockholm. Men det tog slut eftersom han inte ville flytta till Dalarna och bli bonuspappa till 10 barn. Efter det träffade hon Kent men han valde sedan att gå tillbaka till sin exfru. Men hon verkar inte ha några problem att träffa nya killar.
Citera
2014-11-16, 17:12
Medlem
Citat:
Jag tycker att hon är helt ointressant.

Hennes blogg är rätt tråkigt eftersom hon mest radar upp allt hon gör på dagarna, ingen speciell känsla bakom. Och så är det trist att det är så få kommentarer på bloggen, känns mer som hon skriver ner en summering av vad hon gjort under snarare än att hon driver en blogg.
Citera
2014-11-16, 19:26
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Carola skriver att Perra har bytt efternamn till sin mammas flicknamn istället för att behålla Wetterholm som var Carolas farmors, och nu kinkar Carola över det och att det föll på hennes lott att informera barnen som nu går runt i förvirring och inte alls kan förstå varför han har ett annat namn än dem.
På något vis får jag för mig att Carola kanske inte är så bra på att förklara så att det blir rätt d.v.s förklarat med rätt ord och rätt tonfall i syfte att vara lättbegriplig och neutral.
Gör om och gör rätt. Carola.

Jag får inte alls den bilden. Det är klart att det är jobbigt att försöka förklara något sådant för barn, speciellt för små barn som har svårt att förstå. Om barnen dessutom redan innan känner skuld så skulle detta vara något som jag också hade "fruktat" att berätta. För BARNENS skull alltså.
Citera
2014-11-16, 22:09
Medlem
Till skillnad från många har jag fastnat i Tinas blogg. Läser den ofta, kanske inte för att den är bra utan för att jag är nyfiken. Tycker så synd om hennes barn. Hur kan man liksom skaffa tio barn utan någon slags plan för hur man ska försörja dem. Jörgen måste ha det tufft med jobb och nio ungar hemma medan Tina raskt träffar nya män och börjar natta deras barn i stället för sina egna. Sorgligt, hoppas att hon vaknar innan det är för sent...
Citera
2014-11-17, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monica66
Till skillnad från många har jag fastnat i Tinas blogg. Läser den ofta, kanske inte för att den är bra utan för att jag är nyfiken. Tycker så synd om hennes barn. Hur kan man liksom skaffa tio barn utan någon slags plan för hur man ska försörja dem. Jörgen måste ha det tufft med jobb och nio ungar hemma medan Tina raskt träffar nya män och börjar natta deras barn i stället för sina egna. Sorgligt, hoppas att hon vaknar innan det är för sent...

Håller med, jag läser också Tinas blogg eftersom jag är intresserad av hur hon får tillvaron att gå ihop. Känns mer att hon vill ta igen det hon missat tidigare. Då var hon hemma på heltid och tog hand om barnen och hemmet och verkade trivas med det. Men nu när barnen är större och mer självgående ser hon sin chans att satsa på sig själv. Träffa nya killar, plugga, jobba, festa, umgås med vänner, resa och allt som hon inte haft möjlighet till tidigare. Det är mycket i hennes blogg så känns så tragiskt, saker hon varit med om sin uppväxt, hennes relation till sina släktingar. Det känns som det finns en stort mörker bakom allt det där.
Citera
2014-11-17, 08:20
Medlem
Tidigare tyckte jag att Carola var rätt jobbig, det var mycket tjat om att alla fick ha sin egen åsikt men samtidigt kändes det som hon ville att alla skulle hålla med henne om det hon skrev. Men min bild av henne börjar ändras. Man känner verkligen att hon gör allt för sina barn och att hon och hennes barn är väldigt tajta. Det går nog inte ens att föreställa sig det hon gått igenom och hur det är att bli lämnad efter så många år tillsammans. Att hon dessutom gång på gång måste försvara sig och förklara när många bara vill hacka och kritisera gör ju inte det hela lättare. Visst att hon kanske inte direkt haft något val men hon måste ändå vara en väldigt stark person som klarar av allt detta. Tycker att hennes blogg är intressant att läsa, gillar hennes sätt att skriva och det känns personligt och äkta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in