2014-11-17, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Ja hon var ju tillsammans med en kille, Mattias som bodde i Stockholm. Men det tog slut eftersom han inte ville flytta till Dalarna och bli bonuspappa till 10 barn. Efter det träffade hon Kent men han valde sedan att gå tillbaka till sin exfru. Men hon verkar inte ha några problem att träffa nya killar.

Jo, Kent var det ju han hette! Visste dock inte att han valde att gå tillbaka till sin exfru. Det jag undrar är när Tina hinner träffa alla dessa nya killar??! Ok, hon är ju mycket ensam, barnen är väl mestadels i Älvdalen.
Citera
2014-11-17, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Jag får inte alls den bilden. Det är klart att det är jobbigt att försöka förklara något sådant för barn, speciellt för små barn som har svårt att förstå. Om barnen dessutom redan innan känner skuld så skulle detta vara något som jag också hade "fruktat" att berätta. För BARNENS skull alltså.

Ja, håller med dig här! Tycker synd om Carola som blir den som får ta emot barnens all gråt och undran över varför det blev som det blev. Frågar dom pappan ger han inget svar!! Vilken skitstövel!!!! Jag kan faktiskt inte alls fatta varför det blev som det blev hos dem, ja kärleken kan ta slut, sånt fattar man, men jag kan inte fatta att man bara överger sina 9 barn? Utan förklaring dessutom? Hade han inga känslomässiga band till dem överhuvudtaget??
Citera
2014-11-17, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Tidigare tyckte jag att Carola var rätt jobbig, det var mycket tjat om att alla fick ha sin egen åsikt men samtidigt kändes det som hon ville att alla skulle hålla med henne om det hon skrev. Men min bild av henne börjar ändras. Man känner verkligen att hon gör allt för sina barn och att hon och hennes barn är väldigt tajta. Det går nog inte ens att föreställa sig det hon gått igenom och hur det är att bli lämnad efter så många år tillsammans. Att hon dessutom gång på gång måste försvara sig och förklara när många bara vill hacka och kritisera gör ju inte det hela lättare. Visst att hon kanske inte direkt haft något val men hon måste ändå vara en väldigt stark person som klarar av allt detta. Tycker att hennes blogg är intressant att läsa, gillar hennes sätt att skriva och det känns personligt och äkta.

Kan inte annat än att hålla med dig i allt. Tyckte också tidigare att Carola kunde kännas dryg, men... jag kan inte annat än beundra henne!!!! Hon är så jäkla modig, stark, driftig, kärleksfull, vilken supermorsa och -kvinna helt enkelt!! Nu måste hon dras med allt skit som P efterlämnat, han är ju inget annat än feg han . Klart det barnen undrar VARFÖR pappa har annat efternamn, nu mitt i allt, tror det är nåt man har svårt att föreställa sig. Tänk vad ens barn skulle undra om sånt hände??? VAR bor pappa, vad heter han numera?? Vad gör han om dagarna, varför vill han inte träffa oss??
Citera
2014-11-17, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilmulina
Jo, Kent var det ju han hette! Visste dock inte att han valde att gå tillbaka till sin exfru. Det jag undrar är när Tina hinner träffa alla dessa nya killar??! Ok, hon är ju mycket ensam, barnen är väl mestadels i Älvdalen.

Ja hon är ju mycket ensam nu eftersom hon flyttat till annan ort och barnen bor kvar hos Jörgen i Älvdalen. Känns ibland som hon lagt över allt ansvar på honom för att kunna ägna sig åt sig själv istället.
Citera
2014-11-17, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilmulina
Kan inte annat än att hålla med dig i allt. Tyckte också tidigare att Carola kunde kännas dryg, men... jag kan inte annat än beundra henne!!!! Hon är så jäkla modig, stark, driftig, kärleksfull, vilken supermorsa och -kvinna helt enkelt!! Nu måste hon dras med allt skit som P efterlämnat, han är ju inget annat än feg han . Klart det barnen undrar VARFÖR pappa har annat efternamn, nu mitt i allt, tror det är nåt man har svårt att föreställa sig. Tänk vad ens barn skulle undra om sånt hände??? VAR bor pappa, vad heter han numera?? Vad gör han om dagarna, varför vill han inte träffa oss??

Helt sjukt att man kan säga upp kontakten med sina barn. Fattar han inte att det är de som blir lidande när han försöker straffa Carola? Känns som han är väldigt påverkad av sin mammas åsikter och hon verkar inte speciellt trevlig. Hur kan man försvara ett sådant beteende och överge sina barnbarn? Barnen måste ju ha en massa frågor men hur ska Carola kunna svara på det när hon inte vet något själv?
Citera
2014-11-17, 13:37
Medlem
nynnas avatar
Nu får vi bara veta Carolas, den försmådda kvinnans syn på vad som har hänt och vad som sker, men
det är aldrig ens fel att två träter och jag är helt säker på att Carola har varit med och bidragit med sin del till den här olyckliga situationen.
Precis som ni säger är det svårt att förstå att Perra bara sådär skulle ha vänt barnen ryggen och gått vidare på sitt håll. Säkert finns det en förklaring på det och jag tror inte att varken hans mamma eller nya kvinna har med det att göra, och man ska ha i åtanke att det var Perra som vände sig till rätten för att få till ett umgänge något han inte hade behövt att göra om det stått honom fritt att utan problem träffa barnen.

Men det är bra att ni står på Carolas sida, det blir hon nog glad och stärkt av att få veta när hon läser här nästa gång.
Citera
2014-11-17, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nynna
Nu får vi bara veta Carolas, den försmådda kvinnans syn på vad som har hänt och vad som sker, men
det är aldrig ens fel att två träter och jag är helt säker på att Carola har varit med och bidragit med sin del till den här olyckliga situationen.
Precis som ni säger är det svårt att förstå att Perra bara sådär skulle ha vänt barnen ryggen och gått vidare på sitt håll. Säkert finns det en förklaring på det och jag tror inte att varken hans mamma eller nya kvinna har med det att göra, och man ska ha i åtanke att det var Perra som vände sig till rätten för att få till ett umgänge något han inte hade behövt att göra om det stått honom fritt att utan problem träffa barnen.

Men det är bra att ni står på Carolas sida, det blir hon nog glad och stärkt av att få veta när hon läser här nästa gång.

Ha haa javisst kommer hon att gilla det . Men håller med om att vi inte vet allt som pågått och att det aldrig eller sällan är bara ens fel, meeen ändå känns det som att om han nu velat se barnen mer så hade han väl fått det då? Inte skulle väl nån rätt ha gett honom endast några timmar per månad om han verkligen velat ha mer?? Sen så brukar C skriva att vi verkligen inte ens vet alla smutsiga detaljer, så då kan man undra att vad mer har skett och har P verkligen flippat ur?? Det händer ju också faktiskt. Man ska inte vara så naiv att tro att alla föräldrar ens vill sina barn väl.
Citera
2014-11-17, 16:37
Medlem
Citat:

Jag tycker inte Carola ska behöva ta mer skit, hon har det jobbigt nog ändå. Vad hjälper det oss att kritisera henne? Oavsett allt kommer jag inte försvara någon som svikit sina barn.
Citera
2014-11-17, 18:28
Medlem
Jag har väldigt svårt med de här familjebloggarna där mammorna lägger ut sina familjer för att tjäna pengar.
Carola är ju en av dem och läser man hennes blogg så är det ju mycket kommentarer och är det någon som inte delar hennes uppfattning så blir det påhopp av väldigt många olika kvinnonamn som jag tror är närstående till Carola. Det kan säkert vara hennes döttrar då många kommentarer visar en väldigt stor bitterhet mot deras pappa.
Citera
2014-11-17, 19:08
Medlem
Incendios avatar
Citat:

Det faktum att han har varit så frånvarande så länge och inte bara lämnat Carola(vilket är okej) utan även barnen är nog. I Sverige ska det till otroligt mycket för att man inte ska få ha umgänge med sina barn om sabotage från boendeförälderns sida faller bara tillbaka på denne. Oavsett vad ens ex gör så ska det inte inverka på ens vilja att vara med sina barn!
Citera
2014-11-19, 06:46
Medlem
Undrar varför det bara skrivs om Carola, Mirka, Tina och Madde. Det finns ju flera mammor som medverkat men de nämns det aldrig om? Är det för att de inte bloggar lika aktivt och inte är lika kända? Tror inte att det är så många som ens känner till vilka andra familjer som varit med.
Citera
2014-11-19, 07:55
Medlem
För att svara till AlexandraIda så är det väl just för att dom andra inte är i 'offentligheten'. Hon Maria med Walle kanske har en blogg också? Läste den ett tag, men hon skrev så obegripligt så jag slutade. Familjen Davidsson (från ifjol) uppdaterar inte längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in