Citat:
Ursprungligen postat av
monica66
Till skillnad från många har jag fastnat i Tinas blogg. Läser den ofta, kanske inte för att den är bra utan för att jag är nyfiken. Tycker så synd om hennes barn. Hur kan man liksom skaffa tio barn utan någon slags plan för hur man ska försörja dem. Jörgen måste ha det tufft med jobb och nio ungar hemma medan Tina raskt träffar nya män och börjar natta deras barn i stället för sina egna. Sorgligt, hoppas att hon vaknar innan det är för sent...
Håller med, jag läser också Tinas blogg eftersom jag är intresserad av hur hon får tillvaron att gå ihop. Känns mer att hon vill ta igen det hon missat tidigare. Då var hon hemma på heltid och tog hand om barnen och hemmet och verkade trivas med det. Men nu när barnen är större och mer självgående ser hon sin chans att satsa på sig själv. Träffa nya killar, plugga, jobba, festa, umgås med vänner, resa och allt som hon inte haft möjlighet till tidigare. Det är mycket i hennes blogg så känns så tragiskt, saker hon varit med om sin uppväxt, hennes relation till sina släktingar. Det känns som det finns en stort mörker bakom allt det där.