2014-11-16, 00:50
Medlem
Läste precis att snus kan leda till impotens. Kan snus även påverka lusten negativt, eller är det bara potensen som påverkas?
Citera
2014-11-16, 01:05
Medlem
Tro inte på allt du läser.
Citera
2014-11-16, 01:13
Medlem
Vet inte om jag inbillar mig men tror mig ha märkt av det här den sista tiden. Började snusa igen i september efter nästan ett års uppehåll, tycker mig kunna märka att junior inte är riktigt lika pigg och kommer upp i samma hårdhet som innan. Inga problem med att få upp den vid sex men går ju inte runt med en batong i brallan vid minsta lilla som innan.

Tänkt på det innan jag läste tråden f.ö
Citera
2014-11-16, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengtz0n
Läste precis att snus kan leda till impotens. Kan snus även påverka lusten negativt, eller är det bara potensen som påverkas?

Haha, lusten påverkas nog inte av snuset. Däremot leder snus och för den delen annan nikotin till att blodkärlen drar ihop sig varvid blodflödet hämmas och därmed påverka potensen. På lång sikt kan nikotinanvändning leda till att man får plackinlagring i kärlen vilket kan leda till impotens.
Senast redigerad av Sigvard41 2014-11-16 kl. 01:21.
Citera
2014-11-16, 01:19
Medlem
[quote=wille.|51120235]Vet inte om jag inbillar mig men tror mig ha märkt av det här den sista tiden. Började snusa igen i september efter nästan ett års uppehåll, tycker mig kunna märka att junior inte är riktigt lika pigg och kommer upp i samma hårdhet som innan. Inga problem med att få upp den vid sex men går ju inte runt med en batong i brallan vid minsta lilla som innan.

Tänkt på det innan jag läste tråden f.ö[/QUOTE

Snus innehåller väldigt mycket nikotin så det är inte alls omöjligt
Citera
2014-11-16, 01:19
Medlem
Osäker på om sexlusten påverkas... Men finns en studie som säger att nikotin kan försämra blodkärlens förmåga att utvidga sig, vilket är direkt negativt för en erektion.
Citera
2014-11-16, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diffraktion
Osäker på om sexlusten påverkas... Men finns en studie som säger att nikotin kan försämra blodkärlens förmåga att utvidga sig, vilket är direkt negativt för en erektion.

Finns betydligt mer än en
Citera
2014-11-16, 01:24
Medlem
Hur lång tid tar det för blodkärlen att återhämta sig till normal funktion efter att man slutat snusa?
Citera
2014-11-16, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengtz0n
Hur lång tid tar det för blodkärlen att återhämta sig till normal funktion efter att man slutat snusa?

Det beror på. Är du ung och blodkärlen fortfarande är oskadda så återhämtar sig kroppen väldigt fort. Har du snusat under lång tid eller framför allt rökt under lång tid så kan tillståndet vara permanent
Citera
2014-11-16, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sigvard41
Det beror på. Är du ung och blodkärlen fortfarande är oskadda så återhämtar sig kroppen väldigt fort. Har du snusat under lång tid eller framför allt rökt under lång tid så kan tillståndet vara permanent

Vad räknas som väldigt snabbt? Pratar vi dagar eller veckor? Är 20 och har snusat i 4-5 månader
Citera
2014-11-16, 10:46
Medlem
Det var en tråkig nyhet för mig som långtidssnusare. Det borde man väl kanske ha kunnat googla upp själv. Det står ju inget på min dosa. Endast att det är beroendeframkallande och negativt för hälsan.

Väljer iofs lätt snuset före det andra.
Citera
2014-11-16, 21:19
Medlem
HaveFuns avatar
Snusade i 6 år och hade aldrig problem att få erektion, däremot när jag slutade så fick jag 5 gånger hårdare stånd vilket ledde till att jag blev kåtare (mental grej säkert). Så ja det har en effekt, även om du inte blir impotent.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in