2014-11-15, 23:35
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex-84
Ska svara på era inlägg snart men ville bara dela med mig av detta. Jag märker ofta att tänkandet blir mekaniskt under den här upplevelsen. Ibland känns det tomt i huvudet, som ett moln eller en dimma. Man får anstränga sig. Har därför uppfunnit ett system.

Jag kallar det: VICTORY

Varje bokstav står för en betydelse. 7 Bokstäver sammanlagt, vilket är ett positivt nummer.

V står för Viljekraft
I står för Intelligens
C står för "Counting"
T står för Tänkande med ord där begreppet "planering" är inbegripet
O står för Optimism
R står för Religion ( en form av andlighet)
Y står för likt Y axeln i ett diagram något som ger en typ av struktur för tänkandet. Ofta innefattandes begreppet "tid"

Jag startar bakifrån och försöker ordna med ett tidsschema om 5-10-15-20 30 40 minuter eller 1 timme osv. För att skapa en omfattande struktur.

Sedan använder jag de andra 6 "krafterna" för att fylla strukturen med innehåll, vad jag ska göra.
...
Här visar du ett utmärkt exempel på kreativt tänkande. Det gör dig oslagbar! Liknande strukturer prövade vi på "uppfinnarskolan" Ideum jag gick en gång. Själv uppfann jag mitt eget system så att jag sedan kunnat nysta upp t o m femtegradsekvationer baklänges och alltså härleda källan eller sanningen bakom fem till synes oberoende och annars oförklarliga sammanträffanden.
Så har Säpomodsen avslöjat sig själva och jag har nu tillräckligt med bevis för egen del om sådant ingen gärna hade velat veta. Självklart blir samhällets kontrollansvariga oroliga för vad våra tankar skulle kunna leda till om vi bar på samma hat och hämndbegär som dessa som tappat greppet om sig själva och numera ingår i systemet där oliktänkande spelas ut mot varandra eller ensamma galningar skapas för högre syften i utilitarismens anda.
Här ser vi mönstret gå igen.....
2014-11-15, 23:50
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Men då förstår jag. Du vill att jag ska söka vård för att du ska kunna promenera omkring säkert i den då bästa av alla världar där ingen stalkas, förföljs eller mobbas. Ja, vi har alla våra problem med omgivningen.
Nja, nu förvanskade du det jag skrev.
Jag skrev "de som tror sig vara utsatta för GS", inte alla stackars mobboffer i skolor och arbetsplatser eller de som är utsatta för en galen stalker. Min världsbild är inte så svart-vit som du tycks tro.

Men annars var det rätt. Det är av intresse att minska risken att bli utsatt för överfall på stan för att man omedvetet gör något som kan uppfattas som mystiskt av någon man aldrig träffat eller ens sett förut.
2014-11-15, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Är du säker på att dom inte trollar?
Har sett många idioter lägga ner kraft på att trolla om helt meningslösa saker och om detta egentligen är en trolltråd eller att dom är rejält psykiskt sjuka är lite svårt att avgöra tycker jag.
Vad som är helt självklart däremot är att GS inte existerar i denna form utan detta tillstånd beror nog på antingen ett för stort eller för litet intag av diverse kemikalier.

Men visst vore det kul med en som tillfrisknat fast då skäms väl personen för mycket för att erkänna det.

jag tror du har rätt

alex-84 , som är TS, kan omöjligt verkligen tro allt det han skriver. Han har roat sig på min och vår bekostnad.

Citat:
Ursprungligen postat av Alex-84
Om jag däremot som igår ser en kvinna som räcker ut sin tunga och slevar med den 6-7 varv runt munnen samtidigt som hon stirrar på mig med uppspärrade ögon som för att störa mig, så misstänker jag GS för det var riktat mot mig.

Sög hon av dig sen också medan hon stalkade?

Nej du, gå och lägg dig. Jag ska ägna min energi åt riktiga människor.
Du kan få ha denna tråd att skriva dina utläggningar om det roar dig, men ju mer överdrivna de blir desto närmare är du att avslöjas.
2014-11-16, 00:02
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gason
Nja, nu förvanskade du det jag skrev.
Jag skrev "de som tror sig vara utsatta för GS", inte alla stackars mobboffer i skolor och arbetsplatser eller de som är utsatta för en galen stalker. Min världsbild är inte så svart-vit som du tycks tro.

Men annars var det rätt. Det är av intresse att minska risken att bli utsatt för överfall på stan för att man omedvetet gör något som kan uppfattas som mystiskt av någon man aldrig träffat eller ens sett förut.
Nu har WykkedWitch skrivit två gånger att hon utövat våld när hon blivit frustrerad och det är hon antagligen inte ensam om. Men det betyder inte att vi andra skulle vara mer våldsbenägna än t.ex. dig. Nej, ta tråden för vad den är, människor som känner sig förföljda beskriver sina erfarenheter och funderar över varför de är förföljda. Det ska inte vara så frustrerande att det också finns en sådan tråd. Men om det är så, sök vård! För det allmännas bästa...
Senast redigerad av theanthropologist 2014-11-16 kl. 00:08.
2014-11-16, 00:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
....Nej, ta tråden för vad den är, människor som känner sig förföljda beskriver sina erfarenheter och funderar över varför de är förföljda. ...
Ja, hur vore det om ni skulle fundera lite mer på just detta? Antagligen skulle ni inse att det inte finns någon som helst anledning att förfölja er, och komma fram till samma slutsats som 99,99% av vi andra - dvs att ni inte är förföljda alls...
2014-11-16, 00:32
Moderator
Citat:
Nu har WykkedWitch skrivit två gånger att hon utövat våld när hon blivit frustrerad och det är hon antagligen inte ensam om. Men det betyder inte att vi andra skulle vara mer våldsbenägna än t.ex. dig. Nej, ta tråden för vad den är, människor som känner sig förföljda beskriver sina erfarenheter och funderar över varför de är förföljda. Det ska inte vara så frustrerande att det också finns en sådan tråd. Men om det är så, sök vård! För det allmännas bästa...
Nej, WykkedWitch är förmodligen inte ensam. Det är just därför jag reagerade. Jag har inte sagt, eller tror, att alla upplevda GS offer skulle vara våldsamma. Men det är väl bättre att söka vård för sina vanföreställningar innan det brister och det händer något som det inte alls var meningen skulle hända. Om inte annat så inser de kanske att de aldrig varit utsatta för någon GS, det vore väl bra?

Tråden är inte det minsta frustrerande. Men jag misstänker starkt att den inte alls är nyttig för dem som sitter och triggar varandra med ännu fler vanföreställningar som om det vore sanningar.
2014-11-16, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja, hur vore det om ni skulle fundera lite mer på just detta? Antagligen skulle ni inse att det inte finns någon som helst anledning att förfölja er, och komma fram till samma slutsats som 99,99% av vi andra - dvs att ni inte är förföljda alls...
Men alla är inte så perfekta som dig, som kan tänka ut vad som är sant och inte och blixtsnabbt räkna ut korrekta resultat av slutsatsundersökningar som aldrig blev gjorda. Enligt din beräknade 99,99 % konsensus så är vi inte förföljda alls. Det skulle vara intressant att få inblick i den tankeprocess som lett fram till denna slutsats, där "logik" och "vetenskap" fick ersätta korrekta informationer.

Ni är lite tröttsamma. Det här är tråden för oss som anser oss förföljda. Jag ber, förfölj oss inte i tråden bara för att vi finns, för att vi kanske misstar oss eller för att ni är uppriktigt rädda för att behöva stöta på någon av oss ute på stan.

Glöm tråden och försök leva vidare utan att ha kunnat övertyga oss om er förträfflighet.
2014-11-16, 00:36
Medlem
Citat:
Nej, WykkedWitch är förmodligen inte ensam. Det är just därför jag reagerade. Jag har inte sagt, eller tror, att alla upplevda GS offer skulle vara våldsamma. Men det är väl bättre att söka vård för sina vanföreställningar innan det brister och det händer något som det inte alls var meningen skulle hända. Om inte annat så inser de kanske att de aldrig varit utsatta för någon GS, det vore väl bra?

Tråden är inte det minsta frustrerande. Men jag misstänker starkt att den inte alls är nyttig för dem som sitter och triggar varandra med ännu fler vanföreställningar som om det vore sanningar.
Jag är säker på att du har egna vanföreställningar att ta hand om. Att du inte tror på våra föreställningar ska inte behöva vara ett problem för vuxna människor.
2014-11-16, 00:45
Moderator
Citat:
Jag är säker på att du har egna vanföreställningar att ta hand om. Att du inte tror på våra föreställningar ska inte behöva vara ett problem för vuxna människor.
Jo, med tanke på vad WykkedWitch skrev så är det absolut ett problem för andra människor. För någon människa på fel plats, vid fel tidpunkt kan det till och med vara ett direkt livsfarligt problem.
2014-11-16, 00:57
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Jo, med tanke på vad WykkedWitch skrev så är det absolut ett problem för andra människor. För någon människa på fel plats, vid fel tidpunkt kan det till och med vara ett direkt livsfarligt problem.
Men WykkedWitch kanske bara avreagerade sig genom att fantisera om att hon kunde ge igen? Då är det värre med alla nazister på Flashback som sitter och gör dödslistor och alla anarkister som tillverkar bomber på recept från Flashback.

Om du verkligen är orolig så köp mentolspray i närmaste djuraffär. De är till för att stoppa attackerande hundar och kan kanske få dig att känna dig lite tryggare?

Kom igen nu, vad är det för stort med att marginalisera och stigmatisera människor som känner sig förföljda, bara för att ni inte tror på deras berättelser?
2014-11-16, 01:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Men alla är inte så perfekta som dig, som kan tänka ut vad som är sant och inte och blixtsnabbt räkna ut korrekta resultat av slutsatsundersökningar som aldrig blev gjorda. Enligt din beräknade 99,99 % konsensus så är vi inte förföljda alls. Det skulle vara intressant att få inblick i den tankeprocess som lett fram till denna slutsats, där "logik" och "vetenskap" fick ersätta korrekta informationer.

Ni är lite tröttsamma. Det här är tråden för oss som anser oss förföljda. Jag ber, förfölj oss inte i tråden bara för att vi finns, för att vi kanske misstar oss eller för att ni är uppriktigt rädda för att behöva stöta på någon av oss ute på stan.

Glöm tråden och försök leva vidare utan att ha kunnat övertyga oss om er förträfflighet.
Nej den här tråden (eller flashback i stort) är inte alls bara för "er", det är för alla. MEN, eftersom vi knappast lär komma någonstans nu heller, och eftersom du nästan alltid är artig och trevlig så ska jag lämna dig ifred ett tag (förr eller senare kommer jag säkert få lust att skriva igen, men just nu går vi ju bara på tomgång här).
Så ha det så gott, och allvarlig ärligt på riktigt hoppas jag du hittar ut ur detta.

EDIT: Om du vill så är det bara att fråga eller skälla på mig så kommer jag tillbaks förstås, och om du vill köra PM går det alltid bra också.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-11-16 kl. 01:24.
2014-11-16, 01:26
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0-emulator
Men WykkedWitch kanske bara avreagerade sig genom att fantisera om att hon kunde ge igen? Då är det värre med alla nazister på Flashback som sitter och gör dödslistor och alla anarkister som tillverkar bomber på recept från Flashback.

Om du verkligen är orolig så köp mentolspray i närmaste djuraffär. De är till för att stoppa attackerande hundar och kan kanske få dig att känna dig lite tryggare?

Kom igen nu, vad är det för stort med att marginalisera och stigmatisera människor som känner sig förföljda, bara för att ni inte tror på deras berättelser?
I så fall borde kanske WykkedWitch ha skrivit det för inte framstå som en uppenbar fara för allmänheten.

I övrigt är det inte mig det handlar om, inte heller nazister, anarkister eller några andra galningar.
Det handlar inte heller om att "marginalisera och stigmatisera människor", det var (nästan) det allra första jag skrev.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in