Citat:
Här visar du ett utmärkt exempel på kreativt tänkande. Det gör dig oslagbar! Liknande strukturer prövade vi på "uppfinnarskolan" Ideum jag gick en gång. Själv uppfann jag mitt eget system så att jag sedan kunnat nysta upp t o m femtegradsekvationer baklänges och alltså härleda källan eller sanningen bakom fem till synes oberoende och annars oförklarliga sammanträffanden.Ska svara på era inlägg snart men ville bara dela med mig av detta. Jag märker ofta att tänkandet blir mekaniskt under den här upplevelsen. Ibland känns det tomt i huvudet, som ett moln eller en dimma. Man får anstränga sig. Har därför uppfunnit ett system.
Jag kallar det: VICTORY
Varje bokstav står för en betydelse. 7 Bokstäver sammanlagt, vilket är ett positivt nummer.
V står för Viljekraft
I står för Intelligens
C står för "Counting"
T står för Tänkande med ord där begreppet "planering" är inbegripet
O står för Optimism
R står för Religion ( en form av andlighet)
Y står för likt Y axeln i ett diagram något som ger en typ av struktur för tänkandet. Ofta innefattandes begreppet "tid"
Jag startar bakifrån och försöker ordna med ett tidsschema om 5-10-15-20 30 40 minuter eller 1 timme osv. För att skapa en omfattande struktur.
Sedan använder jag de andra 6 "krafterna" för att fylla strukturen med innehåll, vad jag ska göra.
...
Jag kallar det: VICTORY
Varje bokstav står för en betydelse. 7 Bokstäver sammanlagt, vilket är ett positivt nummer.
V står för Viljekraft
I står för Intelligens
C står för "Counting"
T står för Tänkande med ord där begreppet "planering" är inbegripet
O står för Optimism
R står för Religion ( en form av andlighet)
Y står för likt Y axeln i ett diagram något som ger en typ av struktur för tänkandet. Ofta innefattandes begreppet "tid"
Jag startar bakifrån och försöker ordna med ett tidsschema om 5-10-15-20 30 40 minuter eller 1 timme osv. För att skapa en omfattande struktur.
Sedan använder jag de andra 6 "krafterna" för att fylla strukturen med innehåll, vad jag ska göra.
...
Så har Säpomodsen avslöjat sig själva och jag har nu tillräckligt med bevis för egen del om sådant ingen gärna hade velat veta. Självklart blir samhällets kontrollansvariga oroliga för vad våra tankar skulle kunna leda till om vi bar på samma hat och hämndbegär som dessa som tappat greppet om sig själva och numera ingår i systemet där oliktänkande spelas ut mot varandra eller ensamma galningar skapas för högre syften i utilitarismens anda.
Här ser vi mönstret gå igen.....