2014-11-15, 02:29
Medlem
Odamies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReVarre
Ville sluta knarka, det har jag gjort. Slängt drogerna. Slängt en jävla massa. Första 3 dygnen var riktigt tuffa, jag var riktigt psykotisk och spärrade nästan helt och hållet in mig. Jag pratade inte alls under dessa tre dagar och sov bara 30 minuter totalt.

Jag tog aldrig kontakt med AA, jag behöver inte det för jag har blivit räddad av någonting som jag inte kan förklara.

Jag har börjat äta raw food. Jag har börjat ta och fixa min hälsa, jag har studerat, jag har gjort jättemycket och känner mig riktigt stolt över min insats.

Jag tror på mig och tror på att jag kommer klara hålla mig ifrån knarket och tro det eller ej den tron gör mig stark.

Puss på er!
Fan vad bra gjort! Keep it up!

Kanske dags att ta upp en hobby också? För att hålla dig sysselsätt och inte bli "uttråkad" och tänka "en gång till är lugn". Eller börja gymma eller någon annan fysisk aktivitet eftersom du sa att du börjat fixa din hälsa, detta är ett perfekt läge.
Citera
2014-11-15, 08:27
Medlem
ReVarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odamie
Fan vad bra gjort! Keep it up!

Kanske dags att ta upp en hobby också? För att hålla dig sysselsätt och inte bli "uttråkad" och tänka "en gång till är lugn". Eller börja gymma eller någon annan fysisk aktivitet eftersom du sa att du börjat fixa din hälsa, detta är ett perfekt läge.
Jodå allt sånt är på g. Jag mediterar och just nu läser jag om yoga och även filosofi. Min hobby är att njuta och försöka hålla mig borta från sånt som ger tillfällig njutning och istället försöka hålla mig till saker som ger njutning i det långa loppet. Det får bli ett slut på beroende/missbruk nu. Nu är ju det enda rätta tillfället till att göra förändring på

Tackar så hjärtligt för ditt inlägg
Citera
2014-11-15, 23:10
Medlem
ReVarres avatar
Usch.. Har gått över till raw food (levande föda) och blev så sugen (som i missbrukssugen) på en påse chips men klarade motstå frestelsen. Var nere och handlade och stod emot känslan och köpte faktiskt endast frukt. Stolt över mig själv faktiskt

Sen mediterade jag i säkert 40 minuter eller något och gjorde en body-scan meditation och efter det så var suget som borta. Det måste jag fan komma ihåg men det är så svårt när man väl är där...
Citera
2014-11-15, 23:20
Bannlyst
Citat:
Usch.. Har gått över till raw food (levande föda) och blev så sugen (som i missbrukssugen) på en påse chips men klarade motstå frestelsen. Var nere och handlade och stod emot känslan och köpte faktiskt endast frukt. Stolt över mig själv faktiskt

Sen mediterade jag i säkert 40 minuter eller något och gjorde en body-scan meditation och efter det så var suget som borta. Det måste jag fan komma ihåg men det är så svårt när man väl är där...

Jag snackade med en gammal horsare på bluelight som sa att han haft som minst opiatsug när han åt levande föda. Rapportera gärna vidare om det har någon effekt.
Citera
2014-11-15, 23:23
Medlem
ReVarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Jag snackade med en gammal horsare på bluelight som sa att han haft som minst opiatsug när han åt levande föda. Rapportera gärna vidare om det har någon effekt.
Det ska jag göra Jag inbillar mig att jag redan mår bättre och det känns som att jag gått upp några kilon. Ändå bara 3 dagar sen kanske jag började så är nog för tidigt att avgöra.

Jag har läst att mjölprodukter innehåller opioider så det är inte omöjligt, vet inte om det finns något vetenskapligt belägg bakom
Citera
2014-11-15, 23:37
Bannlyst
Citat:
Det ska jag göra Jag inbillar mig att jag redan mår bättre och det känns som att jag gått upp några kilon. Ändå bara 3 dagar sen kanske jag började så är nog för tidigt att avgöra.

Jag har läst att mjölprodukter innehåller opioider så det är inte omöjligt, vet inte om det finns något vetenskapligt belägg bakom

I början är ju alltid placeboeffekten stark.

Det stämmer att gluten och mjölk innehåller opioidpeptider, jag satt och förläste mig på opioider på wikipedia och frågade här om man kunde utvinna dom på nåt sätt, fick aldrig något svar..

Kanske därför man har såna cravings om man varit utomlands och inte druckit mjölk på ett tag. Första klunken hemma smakar ju så GOTT och man mår så BRA
Vetefan om det verkligen har nån effekt i små doser, men vem vet. Myten om varm mjölk vid sängdags kanske stämmer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in