2014-11-14, 23:33
Moderator
Siegfrids avatar
Har en hyggligt tyst HTPC. Ända till jag sätter in en skiva, då låter läsaren som en jävla jetmotor.
Hur kan jag hitta en tyst intern DVD-RW-enhet? Någon som har tips? Verkar inte som om tillverkarna sätter ut dB-tal direkt.
Citera
2014-11-15, 01:20
Medlem
LOVECAPSLOCKs avatar
Har du byggt denna själv?
Citera
2014-11-15, 14:48
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOVECAPSLOCK
Har du byggt denna själv?
Vilken fråga? Nej, jag har inte byggt DVD-enheten själv. Däremot har jag monterat in den på avsedd plats i chassit.
Citera
2014-11-15, 18:40
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Pristak?
Citera
2014-11-15, 19:00
Medlem
ganglere2s avatar
Ett tips kan vara att läsa på forum som fb, filmnördsforum o.likn. Där borde detta redan ha diskuterats.
Annars så är det ju givetvis fullt möjligt att spela upp filmerna från hårddisk. Ssd-diskar är tysta.
Citera
2014-11-17, 07:53
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Pristak?
Standard DVD-RW verkar börja på ett par hundralappar så helst under en femhundring och inte över tusen?
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ett tips kan vara att läsa på forum som fb, filmnördsforum o.likn. Där borde detta redan ha diskuterats.
Annars så är det ju givetvis fullt möjligt att spela upp filmerna från hårddisk. Ssd-diskar är tysta.
Trodde redan jag var på Flashback?
Ibland kommer min kära hustru hem med köpe-DVD och jag vill inte böka runt med att rippa dem till hårddisk innan jag tittar.
Citera
2014-11-19, 07:39
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Denna enhet har fått bra kritik -> https://www.komplett.se/asus-dvd-wri...-24f1st/798971

Vill man får ner ljudnivån så får man nog kika på ett annat chassi eller kanske rent av köpa dämpningsskydd.
Citera
2014-11-19, 09:11
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Denna enhet har fått bra kritik -> https://www.komplett.se/asus-dvd-wri...-24f1st/798971

Vill man får ner ljudnivån så får man nog kika på ett annat chassi eller kanske rent av köpa dämpningsskydd.
Tack!
Hur kan man dämpa vibrationerna? ska man ha några specialfästen? Den sitter skruvad i själva ramen, rent tekniskt kan man ha den lös men då åker den bak när man trycker på öppna-knappen. Den sitter bakom en lucka i fronten.
Citera
2014-11-19, 09:15
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Man kan köpa dämpningsmattor på te.x Mekonomen. Man skär ut storlek efter chassits väggar och klistra fast. Men jag misstänker att det är rätt så trångt under chassit. En HTPC är inte så mycket utrymme i. Men kika för säkerhets skull om du har lite utrymme. Mät och fundera om detta passa in.

Ett annat alternativ är en extern läsare. Men då sticker priset upp lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in