2014-10-10, 10:20
Medlem
Nyskapandes avatar
r det kplge just i detta nu, ENIRO PREF?

JAG tror aktien kan stiga 15%, bara idag. r mina 5 cent mest bara nskan?
Citera
2014-10-10, 10:27
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Du verkar inte ha frsttt skillnaden p aktier och aktier. Eniro r och frblir ett skrpbolag med usel affrsid som inte kommer att bli lnglivat. NE p NE str att vnta och aktien kommer att fortstta sjunka som en sten.

Det r mycket bttre att kpa i bolag som har en ljusare framtid, ven om dessa aktier r "dyrare".

Ingen hr inne kan sga att jag ngonsin har omfamnat Eniro och kastat rda rosor i dess vg: tvrtom. Ls mina tidigare inlgg i denna trd, de tidigaste r frn 2010 dr jag ifrgastter framtidsutsikterna. Det var p den tiden nr Eniro fortfarande var relativt lskat, men jag sg ingen framtid fr affrsmodellen. Du dremot kommer in i trden frst andra halvan av 2014, nr massiva nedgngar r ett faktum och nr negativa skriverier str som spn i backen och anklagar mig.

Vad du argumenterar fr r att historiska utvecklingen skulle vara intressant fr ett bolag och dr str jag fast vid att jag inte kan kpa logiken. Du verkar inte frsttt skillnaden mellan pris och vrde. Aktiekursen talar om pris, medan fundamenta talar om vrde. De r inte samma sak och man ska definitivt inte bara fokusera p hur aktiekursen rrt sig fr d kan man lika grna syssla med TA och annat hokus-pokus.
Citera
2014-10-23, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyskapande
r det kplge just i detta nu, ENIRO PREF?

JAG tror aktien kan stiga 15%, bara idag. r mina 5 cent mest bara nskan?

Hur gick det fr dig med detta? Kpte du in dig?

http://www.di.se/artiklar/2014/10/23...-vag-hoppa-av/
Citera
2014-10-24, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilparkering
Alla som kan ngot vrlden vet att katalogmarknaden kommer explodera med tanke p alla mobiltelefoner. Kan tnka mig att en expansion sterut ex Ukraina kan ge ordentligt med klirr i kassan fr aktiegarna. Fundamenta talar drfr fr Eniro.

Absolut, med hnsyn till att gasexporterna frn Ryssland prompt kan stoppa nrsomhelst lr ett skriande behov finnas i Ukraina efter analoga kataloger varvid Eniro har alla mjligheter att exponera sig mot denna ljusa marknad fr att terigen n 50 kronors strecket utan ngra som helst indikationer p behov av NE. Med tanke p att den nya iphonen gick att bja lr ju mobilmarknad vara p vg att d ut ocks vilket i sin tur r uppenbart frdelaktigt fr Eniro. Rtta mig om jag har fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Vad du argumenterar fr r att historiska utvecklingen skulle vara intressant fr ett bolag och dr str jag fast vid att jag inte kan kpa logiken. Du verkar inte frsttt skillnaden mellan pris och vrde. Aktiekursen talar om pris, medan fundamenta talar om vrde. De r inte samma sak och man ska definitivt inte bara fokusera p hur aktiekursen rrt sig fr d kan man lika grna syssla med TA och annat hokus-pokus.

Vad sger du om nuvarande vrderingen d? Vi r nere p 8 kronor med mngder av insiderkp ver 20 fr ngra veckor sedan. r det inte en intressant chanspost och prva sig p ven om bolaget lngsiktigt r ett sjunkande skepp?
Citera
2014-10-24, 11:37
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nacional
Vad sger du om nuvarande vrderingen d? Vi r nere p 8 kronor med mngder av insiderkp ver 20 fr ngra veckor sedan. r det inte en intressant chanspost och prva sig p ven om bolaget lngsiktigt r ett sjunkande skepp?

Om jag r p en sjunkande bt r min frsta instinkt att ta mig till en livbt, no matter what. Tanken r inte att sno vrdesaker frn medpassagerare och stanna p bten s lnge som mjligt. Mina favoritinvesteringar r bra bolag med tillflliga problem. Eniro r ett dligt bolag med permanenta problem. Med det sagt kan jag inte sga att aktien inte kan g upp, det kan den gra, vem vet. Det r bara det att det r en risk jag r beredd att ta genom att betrakta spektaklet utifrn.
Citera
2014-10-24, 19:12
Medlem
Undrar hur fan Enrio hller sig p markanden. Har inte Google i stort stt gjort dem obsoleta?
Citera
2014-10-26, 18:23
Medlem
Key.s avatar
Vad tror ni hnder p Mndag fortstter den stiga? Kpte mig in p en position p 8,21 i fredags vrt att hlla kvar eller slja?

Redan uppe ca 7% sedan inkp.
Citera
2014-10-28, 02:20
Medlem
Grabakas avatar
Detta frbannade bolag. Jag hade hoppats p en god rapport som skulle verraska lgt stllda frvntningar och d skulle jag slja rubbet under fredagen. Hade inte hoppats p en kursrusning men....blev ju frekommen av di och deras info om att styrelsen skulle avg.

Ligger -45% i Eniro. Som aktiegare i Eniro fr man knna att man lever. Tack vare en vrigt god portfljutveckling ligger jag tvsiffrigt %-uellt fr i r men Eniro har transformerat ret frn strlande till bra/ok

Nu lser jag innehavet och endera gr ned med skutan eller sljer vid en blygsam frlust
Citera
2014-10-28, 23:11
Medlem
FrankBucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Om jag r p en sjunkande bt r min frsta instinkt att ta mig till en livbt, no matter what. Tanken r inte att sno vrdesaker frn medpassagerare och stanna p bten s lnge som mjligt. Mina favoritinvesteringar r bra bolag med tillflliga problem. Eniro r ett dligt bolag med permanenta problem. Med det sagt kan jag inte sga att aktien inte kan g upp, det kan den gra, vem vet. Det r bara det att det r en risk jag r beredd att ta genom att betrakta spektaklet utifrn.

Vldigt bra sagt, liknelsen med livbten har jag aldrig hrt frut men en vldigt bra metafor fr girigheten som kan skapas hos marknadens aktrer.
Citera
2014-11-15, 18:06
Medlem
Key.s avatar
Fuckin Eniro kan ha gtt i konkurs, mrkte idag nr jag gick in i mitt konto p Avanza att aktien hamnat under vriga vrdepapper och gr inte att handla.

Den har ven frsvunnit frn Avanzas sida men finns kvar hos Nordnet, kan va serverfel ocks men samtidigt ocks en frvarning?
Citera
2014-11-15, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Key.
Fuckin Eniro kan ha gtt i konkurs, mrkte idag nr jag gick in i mitt konto p Avanza att aktien hamnat under vriga vrdepapper och gr inte att handla.

Den har ven frsvunnit frn Avanzas sida men finns kvar hos Nordnet, kan va serverfel ocks men samtidigt ocks en frvarning?

Just nu genomfr vi underhll i vra serverhallar, drfr kan vissa tjnster fr tillfllet vara svra att n.

Frn Avanzas startsida.
Senast redigerad av GrusTillGuld 2014-11-15 kl. 18:35.
Citera
2014-11-15, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Key.

Avanza skriver "Just nu genomfr vi underhll i vra serverhallar, drfr kan vissa tjnster fr tillfllet vara svra att n."

S jag tror att du kan vara lugn till p mndag nr kanske en konkursanskan lmnas in eller om det drjer ett par dagar/mnader/r innan en konkursanskan kommer in.

Nr anvnde du Eniros tjnster senast? Om du inte gjort det p lnge s har nog vldigt mnga gjort som dig, glmt bort att Eniro finns. Risken r drfr vldigt stor att de inte tjnar ngra pengar utan r p vg mot ruinens brant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in