Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Du verkar inte ha frsttt skillnaden p aktier och aktier. Eniro r och frblir ett skrpbolag med usel affrsid som inte kommer att bli lnglivat. NE p NE str att vnta och aktien kommer att fortstta sjunka som en sten.
Det r mycket bttre att kpa i bolag som har en ljusare framtid, ven om dessa aktier r "dyrare".
Ingen hr inne kan sga att jag ngonsin har omfamnat Eniro och kastat rda rosor i dess vg: tvrtom. Ls mina tidigare inlgg i denna trd, de tidigaste r frn 2010 dr jag ifrgastter framtidsutsikterna. Det var p den tiden nr Eniro fortfarande var relativt lskat, men jag sg ingen framtid fr affrsmodellen. Du dremot kommer in i trden frst andra halvan av 2014, nr massiva nedgngar r ett faktum och nr negativa skriverier str som spn i backen och anklagar mig.
Vad du argumenterar fr r att historiska utvecklingen skulle vara intressant fr ett bolag och dr str jag fast vid att jag inte kan kpa logiken. Du verkar inte frsttt skillnaden mellan pris och vrde. Aktiekursen talar om pris, medan fundamenta talar om vrde. De r inte samma sak och man ska definitivt inte bara fokusera p hur aktiekursen rrt sig fr d kan man lika grna syssla med TA och annat hokus-pokus.