2014-11-11, 09:26
Medlem
swimp78s avatar
Deras valnötsglass smakar verkligen så mycket valnötter en glass kan.
Tycker den smakar väldigt premium.

Jag är även förtjust i Ben och jerry-klonerna från mcEnnedy som jag anser ligger på ungefär den nivån.

Fattar inte varför folk tycks tro att Lidl är nån sorts sunk-affär? Jag tycker en ica maxi eller liknande har betydligt större andel skräpvaror - tack vare deras egna budget-märken, typ "eldorado" eller "ica basic" och liknande.
Citera
2014-11-11, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Deras valnötsglass smakar verkligen så mycket valnötter en glass kan.
Tycker den smakar väldigt premium.

Jag är även förtjust i Ben och jerry-klonerna från mcEnnedy som jag anser ligger på ungefär den nivån.

Fattar inte varför folk tycks tro att Lidl är nån sorts sunk-affär? Jag tycker en ica maxi eller liknande har betydligt större andel skräpvaror - tack vare deras egna budget-märken, typ "eldorado" eller "ica basic" och liknande.

Skulle tro att de har att göra med folket som handlar där.
Citera
2014-11-11, 12:27
Medlem
swimp78s avatar
Tycker Netto känns sunkigare. De har ju dessutom ingen usp i form av kul produkter.
Citera
2014-11-11, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Tycker Netto känns sunkigare. De har ju dessutom ingen usp i form av kul produkter.

Ja Netto är betydligt värre för de har halal så folk från lite mer exotiska platser brukar dyka upp där. Alltid när jag är på Netto här i stan så är de barn som springer runt fritt där inne, folk som gapar och så vidare.
Citera
2014-11-15, 10:49
Bannlyst
Den goda Camembertosten från Delux sortimentet är fantastiskt god.
Mästarklass. Men jag hittade inte Delux smöret.
Citera
2014-11-15, 11:56
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Skulle tro att de har att göra med folket som handlar där.

Det är faktiskt ett av få klagomål jag har på Lidl, klientelet är inte jättekul... Nästan varje gång jag är där så är det någon som härjar, ska tjafsa med personalen eller är allmänt störig. Billigt pris drar tyvärr till sig alkisar, idioter och störiga människor. Majoriteten är förstås inte så, men med tanke på att man aldrig ser sånt i många andra butiker så märks det rätt tydligt. Häromkring är dessutom Lidl en av få butiker som fortfarande låter människor panta hur mycket de vill och växlar in pantkvittona mot kontanter, det är inte heller särskilt lysande för butiken.

Varorna är det absolut inget fel på. Deras butiksbakade bröd exempelvis är verkligen bäst. Gott, billigt och känns inte som sötebröd när man äter det.
Citera
2014-11-15, 12:13
Medlem
swimp78s avatar
Jag har märkt att allt fler medelklasstyper hittar dit alla fall
Tyska korvarna och cheddarosten i olika mognadsgrader tycks locka

Själv använder jag Lidl för godsaker-handling
Kakor, glass. Sen har de de bästa valnötterna , överlägset stora och gräddiga . Helt utan de där härskna nitlotterna man brukar få med andra tillverkare
Citera
2014-11-15, 16:18
Medlem
Kan säga att jag testade turen och köpte en jultröja och en weekendbag till de billiga priset som gavs och reaktionen är lite blandade.
Väskan är topp klass! Har hittills fått mycket komplimanger och vet med mig att två gick och köpte liknande efter att ha sett min. Jag hoppas den håller för den är så jäkla snygg men vågar samtidigt inte förvänta mig allt för mycket av en 170 krs väska. Men det känns som vilken annan träningsväska som helst.
Jultröjorna var riktigt snygga tyckte jag vilket gjorde det hela lite synd då jag ville köpa 3 st men pga passform blev det bara en då jag ska på julfest snart. En medium är alldeles för tight runt brösten medan en large var alldeles för bred runt höfterna. Nåja får duga för två tre julfester.
Citera
2014-11-15, 17:42
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebbe36
Den goda Camembertosten från Delux sortimentet är fantastiskt god.
Mästarklass. Men jag hittade inte Delux smöret.

Om du menar deras små paket med havssalt så finns det bara ibland.
Citera
2014-11-15, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Om du menar deras små paket med havssalt så finns det bara ibland.

Ja det är den jag menar. Enligt annonsbladet så skulle den finnas denna vecka.
Den kanske är slut, men jag har kollat av 3 olika butiker utan att hitta den.

http://www.lidl.se/sv/4707.htm?action=showDetail&id=6496
Citera
2014-11-15, 18:57
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Häromkring är dessutom Lidl en av få butiker som fortfarande låter människor panta hur mycket de vill och växlar in pantkvittona mot kontanter, det är inte heller särskilt lysande för butiken.

Menar du att andra matbutiker har restriktioner på hur mycket man får panta? Man ska ju få kontanter för pantkvitton om man så önskar.

Lidl har verkligen hostat upp sig gällande deras gamla akilleshäl, oliver. Flertalet sorter och de flesta är goda. Testade ört- och vitlöksmarinerade varianten idag och fann den väldigt prisvärd, 9,90,- för en burk. Ska testa de spanska varianterna senare.
Citera
2014-11-15, 20:32
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Menar du att andra matbutiker har restriktioner på hur mycket man får panta? Man ska ju få kontanter för pantkvitton om man så önskar.

Ja, flera butiker har restriktioner på hur mycket man får panta, vissa har också infört att man måste handla för summorna. Men jag har i och för sig läst att det egentligen inte är tillåtet så jag tror inte att det klarar någon prövning. Nu var det länge sen jag själv pantade så jag vet inte om restriktionerna finns kvar.

Lidl har å andra sidan stängt av sin pantmaskin i perioder, förmodligen för att den är konstant full och de inte hinner med kassa, butik och att tömma pantmaskinen. Det blir så när rumäner kommer in med tre svarta sopsäckar pant och matar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in