Citat:
Det som är känt är att det fanns blodfläckar i bagageutrymmet, det som kontrollerades var att blodet kom från VB.Du har förstått det helt rätt. Det är i nästa led du tänker helt galet. Läs om hovrättsdomen igen (som är den som gäller, vad som står i tingsrättsdomen är juridiskt sett meningslöst) och tala sen om för oss ifall det står minsta lilla i den om huruvida blodet som hittades i bilen runnit ut ur kroppen före eller efter döden.
"Naturligtvis" är vad jag vet bara du som tycker att det är. Som sagt: Hovrätten har inte ens berört frågan om vid vilket tillfälle blodet rann ut. Det ska du tolka som att den inte anser att det har någon betydelse. Hade de ansett det skulle de ha skrivit det, det kan du vara säker på.
Jag förstår att det är svårt att erkänna för sig själv att man missförstått och inbillat sig något. Jag vet inte om hovrätten ens funderade över frågan om exakt när blodet rann ut. Om de gjorde det så tänkte de säkert samma sak som jag tror att nästan alla i tråden utom just du har förstått:
Även om blodet inte innehåller kadaverin så kan det mycket väl komma från kroppen, eftersom det sannolikt varit mycket blod på den som runnit ut innan offret dog. Det är i så fall detta blod som har läckt ut genom något litet hål, sprucken söm eller liknande i det emballage som mördaren packat in kroppen i.
"Naturligtvis" är vad jag vet bara du som tycker att det är. Som sagt: Hovrätten har inte ens berört frågan om vid vilket tillfälle blodet rann ut. Det ska du tolka som att den inte anser att det har någon betydelse. Hade de ansett det skulle de ha skrivit det, det kan du vara säker på.
Jag förstår att det är svårt att erkänna för sig själv att man missförstått och inbillat sig något. Jag vet inte om hovrätten ens funderade över frågan om exakt när blodet rann ut. Om de gjorde det så tänkte de säkert samma sak som jag tror att nästan alla i tråden utom just du har förstått:
Även om blodet inte innehåller kadaverin så kan det mycket väl komma från kroppen, eftersom det sannolikt varit mycket blod på den som runnit ut innan offret dog. Det är i så fall detta blod som har läckt ut genom något litet hål, sprucken söm eller liknande i det emballage som mördaren packat in kroppen i.
Jag anser att blodfläckarna borde ha kontrollerats om det kom från VB när hon var avliden eller levde. Polisen kontrollerade blodet på tejprullen på skåpet om den blodfläcken kom från VB när hon levde eller var avliden, fanns väl ingen orsak att inte kontrollera blodfäckarna i bagageutrymmet på samma sätt.
Det här påståendet att blodet som fanns i bagageutrymmet skulle ha läckt från någon sprucken emballage är endast ett påhitt, det finns ingenting som visar att det funnits några sådana förpackningar i bagageutrymmet. Kommer man med sådana påståenden skall det finnas bevis för det i annat fall kan man påstå vad som helst om man inte behöver bevisa påståendet.
Om det hade funnit några läckande förpackningar av kroppsdelar, hade det sannolikt funnits en stor blodpöl i bagageutrymmet, men något sådant har inte funnits där.
Det enda man vet är att det fanns blodspår i bagageutrymmet, som borde ha kontrollerats om det kom från VB när hon levde eller var avliden.
Därefter kunde man ha gått vidare för att hitta orsaken till blodfläckarna.
FY så hemskt , hoppas värkligen att polisen gör något åt det här !!!